Zaptec förväntad dipp på grund av blockhandel, där jag gick in.
Den sjönk lite lägre än jag förväntade mig, men 59,5 NOK direkt från auktionshandeln för säkerhets skull.
Gränserna sprängs igen - och Zap har inte ens ett belåningsvärde .
Det kan bli en swing trade, men vi får se över allokeringarna lite igen.
Arcane Crypto AB köpt, gårdagens tvekan straffade sig nu med en 30% högre kurs. Vi tankar på mer om kursen faller ytterligare och vi kan få den billigare.
Tokmanni-aktier köpta för 17,88 EUR igår har sålts för 18,98 EUR. Tanken var bara en 1-2 dagars affär. Avkastningen på det investerade kapitalet blev ganska bra.
Och mer Qt har skivats med i dippen bredvid de gamla. Har varit med Qt i ungefär ett år nu… I början av 2020, som en grön och orädd aktieplockare (ex-indexinvesterare), hoppade jag in i Qt på prisnivåerna 23-25 euro med en stor vikt. De inköpspriserna känns inte lika smärtsamma längre…
Jag tänkte köpa en omgång varje vecka framöver men jag tappade modet på grund av priserna. Jag har räknat ut förhållandet mellan risk och avkastning många gånger i huvudet med mina egna siffror, och det är alltid samma problem att den visar en stor köpknapp..
@Junkbondking när jag når ett visst mål kommer jag att börja spara i utdelningsaktier.