Hej!
Det er tid til at vende tilbage til markedet med købshensigter, med en langsigtet, tidsmæssigt diversificeret investering
Hej!
Det er tid til at vende tilbage til markedet med købshensigter, med en langsigtet, tidsmæssigt diversificeret investering
Hej, jeg kan kun sige, at skatterne var nemme at håndtere på Binance. Derfra kunne man udskrive alle handler som en liste, så tab eller gevinster for hele året var beregnet under stregen. Jeg havde et år omkring tusind handler
Jeg ville aldrig have kunnet få dem med i skatteopgørelsen på anden vis.
Lad os rette denne misforståelse, som dukker op med jævne mellemrum. Der findes faktisk også gamle data på Binance.
Gå i browseren fra hovedmenuen til Orders → Spot Order → Order History. Til højre er der en knap med en pil nedad “Export Order History” (se billedet nedenfor). Klik på den, så åbnes et pop op-vindue. Vælg “All Time” fra pop op-vinduet og derefter det ønskede tidsinterval; det findes fra 2017, dvs. siden Binance blev grundlagt.
Det samme gælder for Trade History.
Jeg ville dog stadig gemme eksportfilerne en gang om året på min egen computer fra Binance og alle andre tjenester. Lagerplads er næsten gratis i dag, så jeg ser det ikke som et stort problem at gemme et par CSV-filer. For et par euro kan man få et USB-stik, som helt sikkert kan rumme alle kryptohandler fra 100 år.
Det fungerer, hvis man kun handler på én tjeneste. De fleste aktive investorer handler på forskellige tjenester, nogle bruger også DeFi-applikationer osv. Sandsynligvis bruger enhver aktiv investor nuværende skattesoftware, populære er f.eks. Cointracking, Koinly og Divly. Man kan importere handelshistorikken fra alle kendte kryptobørser (og indtaste data manuelt), og programmet beregner derefter skatterne.
Tak for kommentarerne!
Jeg bemærkede nu en ny funktion i Binance. Af en eller anden grund kan jeg ikke overføre penge til tjenesten via nogen tjeneste, fordi betalingerne ikke går igennem.
Det er ret mærkeligt, at selv Visa ikke virker der.
Jeg prøvede altså via Sepa/bank med en langsom overførsel samt med kort via Google Pay og Visa-betaling.
Kort- og bankbetalingerne er faktisk godkendt, men pengene flytter sig af en eller anden grund ikke.
Jeg kan ikke huske, at der tidligere har været andre problemer end landebegrænsningen der, selvom banken nu er skiftet i mellemtiden.
Det ser ud til, at BTC-tilføjelserne ikke blev foretaget.
Redigering: banken lukkede kortbetalinger og tilsyneladende også bankoverførsler på grund af mistænkelige transaktioner.