Er der produkter, der følger VIX-indekset, som man kunne investere i på længere sigt (2-3 måneder)?
Der findes produkter, men er der nogen, der har fundet nogle fornuftige, der følger VIX så tæt som muligt og egner sig til længere sigt?
Nordnets Turbowarranter og andre warranter er meget dyre til langsigtet hedging. Finansieringselementet i disse er meget dyrt. I en situation, hvor du holder produktet i f.eks. et år, og kurserne er de samme ved slutpunktet, har du tabt mange penge.
Jeg har kun fundet ét billigt alternativ hos Nordnet. Nordnets kreditkunder kan sælge eller købe det svenske indeks, som afregnes dagligt. Omkostningerne er små i forhold til.
Lad os for en gangs skyld spørge dumt, altså hvis jeg har købt et BULL VIX X2 V1 certifikat fra Nordnet i morges. Er der nogen, der kan opklare, hvordan værdiforandringen beregnes i dette tilfælde, da VIX nu viser en stigning på +18,50%, og certifikatet, som skulle have en 2X gearing, viser en værdiforandring på +8,70%, og jeg synes, at gearingen burde gå den anden vej..