Den egentlige Sijoitusvirheet - Osakkeet - Inderes forum -tråd synes at være beregnet til dybere diskussioner om fejlagtige strategier, og man har ikke ønsket at oversvømme den med “åh nej, hvorfor solgte jeg lige nu”-lignende beskeder. På den anden side bliver succeser normalt indført i købte/solgte-tråden eller behandlet mere omfattende i porteføljeudbytteprocent-tråden. Så for at opretholde realismen omkring de irriterende og undertiden morsomme fejltrin, der hører med til investering, lad os åbne op her, uanset om du er eller
Jeg halverede min Smarteye-position under teknologikrisen omkring 215, da jeg ville reducere risikoen. I dag, som en klog dreng, solgte jeg halvdelen til 251, da “vi er omkring ATH, og jeg får det nok billigere snart”. Det føles ret vindende
En stor del af disse tråde burde smides ud alligevel, så at starte nye tråde med henvisning til kommunikationsnuancer er ret udmattende. Lad os ikke gøre denne platform endnu sværere at læse, det er i hvert fald mit ønske.
Jeg forstår din pointe. På den anden side føler jeg, at forumdeltagerne ønsker mere aktiv interaktion, så jeg synes, det er bedst at have et par “snakketråde”, og at de virksomhedsspecifikke tråde forbliver pæne. Tråden med “undren over kursændringer, jubel osv.” har måske bragt en Reddit-lignende legesyge til forummet, men har på den anden side sandsynligvis suget hundredvis af beskeder væk fra de mere faktuelle tråde.
Hvis dette ikke tager fart, kan tråden fjernes ret hurtigt, og eventuelle stridigheder kan mumles over en kop kaffe.
Jeg købte DRCB @30,52 for nylig, nu er kursen @10,41, og afkastet i % ser ud til at være -64,96. Lad os se, hvem der kan overgå det. Den følelse når det irriterer…
Åh, pokker Jeg har også en spand af denne delikatesse, men heldigvis er mit højeste køb 16 og lidt over. Spanden voksede, da jeg købte mere længere nede, men jeg har endnu ikke kastet øksen i brønden, hvad er der at bekymre sig om her? Tiden vil vise.
@Fuusiopoika, hvor købte du til den pris? Var toppen ikke omkring 19 dollars?
Jeg ville selv prøve kræfter med amerikanske aktier i januar. Jeg frigjorde penge ved at sælge Sampo, Revenio og lidt QT Nervepirrende rallyer med aktier, som andre høstede store vækster fra, men jeg kom lige akkurat ud med et rundt nul. Nogle er stadig bundet op i DCRB og Dermtech, begge med tab på omkring 30%.
Jeg har allerede flyttet en del tilbage til mere kendte aktier, og det har delvist dækket tabene, men at sidde på hænderne ville have givet SÅ meget bedre afkast og nattesøvn…
DCRB/HYZON, nuff said. Jeg hoppede med på dette på det forkerte tidspunkt og uden ordentlig research, imod min egen plan, ligesom mange andre sikkert gjorde.
THCB købt den 1.2.2021 til 24,52.
Der er noget, jeg ikke helt forstår her, den gennemsnitlige pris på listen er 35,43. Jeg må lige grave lidt i fortiden.
Tilføjelse: THBR gennemsnitlig pris på listen 29,07?
Jeg citerede denne besked fra den generelle tråd (jeg håber @RahatonMies, at det er okay) vedrørende Voxtur Det samme skete for mig med Tecnotree. Jeg købte dyrt, da jeg skyndte mig, og solgte billigere lige før stigningen. FOMO tilbage i, salg med en lille fortjeneste lige før endnu en ordentlig stigning. Tredje gang ind på ATH og ud med tab efter et fald. Jeg rører det ikke længere. Selvom det ikke var firmaets skyld, fandtes årsagen i spejlet
Evo ramte et stop loss ved cirka 1080 for et par uger siden… hele puljen selvfølgelig. Heldigvis faldt den yderligere, og jeg begyndte at fiske efter den igen. Mit forsøg på at fange den må have fejlet på grund af en ubetydelig krone. Nu har vi været uden Evo, og det er så frustrerende at se den stige, at jeg springer alt Evo-relateret over.
Nå, skattevæsenet takker i det mindste… gennemsnitsprisen var under 600.
Jeg har ikke fortalt dette her på forummet endnu, fordi det er en helt vanvittig ting.
Jeg fulgte Lepikön’s fodspor og købte nogle WSB/hype-aktier, fordi jeg troede, at stimuluspengene ville strømme ind i dem. Men det gjorde de ikke. Pengene til dem kom, så vidt jeg husker, fra salget af Smart. Nu er vi tilbage ved startlinjen, dvs. vi konkurrerer med indekset.
“Sig ikke noget, jeg ved for helvede” “Jeg satsede pengene på spil, det er min vilde natur for helvede”
De gennemsnitspriser er helt til grin . Den højeste DCRB-kurs er 17,76, så det har været ret svært at købe til 25,52. Og den gennemsnitspris kan da heller ikke være over 30 dollars, uanset hvordan man vender og drejer det . Så du er ikke så meget i minus
Køber du individuelle aktier, hvor et mæglergebyr på 15 € hæver gennemsnitsprisen så højt? Hvis ja, er den værste fejl, at du ikke har forstået betydningen af handelsomkostninger. Jeg kan ikke finde en anden forklaring på dine gennemsnitspriser.
Jeg kan deltage i tråden med mit køb af Lion Mobility på toppen af inderes-hypen midt på arbejdsdagen, baseret på cirka 10 minutters læsning af forummet. Jeg havde kontanter til en lille position på min aktiesparekonto og havde ikke gidet at lede efter et selskab selv, så jeg sprang med på hypetoget, hvor kursen på en illikvid aktie var steget over ti procent på et øjeblik. Selskabet har potentiale, men der var ingen grund til at springe med på toppen, oppustet af forummet, med utilstrækkelig research.
Jep, selvfølgelig er det ok. Jeg ved ikke, hvorfor det er, men jeg har en eller anden fobi for sådanne virksomheder. Jeg indså, at det er bedst ikke at FOMO noget område, som jeg ikke er oprigtigt interesseret i. Jeg burde heller ikke følge kursen for meget efterfølgende, selvom man kan tage det som en læringsoplevelse.
Men nu kommer den største investeringsfejl, jeg har lavet. Jeg har foretaget 188 aktiehandler i år. Jeg ville være med i alt under bullish-stemningen. Det er roet betydeligt ned siden februar, da den største hype (og min egen begejstring for at handle) forsvandt fra markedet.