Jeg kiggede for sjov på Nokian Panimos produkter fra for et år siden via Wayback Machine. I det mindste er følgende udgået af ølafdelingens sortiment:
Pint Please Indian Pale Lager
Keisari Dry Radler Lemon
Keisari Sauvin Sour
Den første har jeg desværre ikke smagt. Den anden ville jeg slet ikke have lyst til at smage. Og den tredje var et ret svagt bryg.
I stedet for en tøjlesløs udvidelse af produktsortimentet, ligner det efter min mening en kontrolleret opdatering af sortimentet. Hvis en vare som Hinode (min mening uden at have smagt produktet endnu) bliver i sortimentet i længere tid, vil det være en lille overraskelse for mig. For det virker som et ret eksotisk produkt i sortimentet. På den anden side tænkte jeg måske det samme om Mexican Lager, men den har fået overraskende god hyldeplads i mange butikker. Og desuden er det efter min mening et ret vellykket produkt i kategorien af billige lagere med en styrke på 4,5 %.
Uden for ølsortimentet faldt jeg over dette på nettet:
Der tales allerede i udgangspunktet om et produkt i begrænset parti. Måske er der blandt de 14 produkter også andet lignende, som f.eks. sommerøl i stedet for vinterøl osv.