{“content”:“Jeg ledte efter en lignende opsparings-tråd, men fandt ikke en sådan "bredere og mere omfattende" tråd. Her er ikke kun meningen, at man skal dele opsparingstips, men generelt tale om at spare penge, ejendom osv. For nogen er bilvask, støvsugning osv. en form for opsparing. Generelt handler tråden om opsparing, ikke kun tips.\n\nTråden er ikke beregnet til trolling. Administratorer bedes slette den, hvis de finder den unødvendig osv.\n\nJeg kan starte:\n\nNu hvor jeg får min første løn i slutningen af året, vil jeg lægge 200-300 euro til side hver måned til at starte en virksomhed (2022-2023). Planen er at starte en enkeltmandsvirksomhed. Opsparingen vil gå til et mere økonomisk iværksætterliv i svære tider, lønninger og indkøb.\n\nEn del af min løn vil jeg investere. Først overvejede jeg 350 euro, men så tog grådigheden over, og jeg sætter 400 euro til side. Beløbene vil blive brugt til at købe aktier og tilføje til fonde hver 1-3 måned. Dette giver også delvis økonomisk sikkerhed.\n\nEt par hundrede går til et musikprojekt samt til en forbrugskonto, hvorfra jeg kan købe noget "større og finere" hver 2-4 måned.\n\nMin største grund til denne større opsparingsplan er, at jeg bedre kan udøve mine hobbyer og fremme mine drømme skridt for skridt.\n\nAleksi98 FTH. "Det er sjovt at tjene penge, men det giver lige så god en følelse, at ikke alt forsvandt med det samme på lønningsdagen."”,“target_locale”:“da”}
Med sætningen refererede jeg til de øjeblikke på iværksætterrejsen, der kaster dig af de trygge iværksætterspor.
Lad os tage en situation:
Siden starten af året har salget haltet, og pludselig i juli opdager du, at du er 10 % i minus. Du begynder at tænke over, hvad der er gået galt, og du kan ikke finde problemet. Forestil dig, at -10 % i euro ville være -5000-10 000 €, så hvis du stadig har en separat opsparing på for eksempel 20 000-40 000 €, så ved du, at hvis konkursen skulle indtræffe inden for et år og 5 måneder fra den situation, forudsat at salget skulle dale med 2-8 % hver måned, så ville maveplasket ikke føles så slemt med hensyn til de tabte euro, da du kan overføre penge fra opsparingskontoen osv. til din personlige konto for at dække tabene. Jeg håber, du forstår min tanke.