Mildef - svenskt robust IT-tillväxtföretag

Hej. Jag har inte sett någon diskussion om Mildef på forumet. Jag har själv följt och ägt bolaget i ett år och det är ett mycket intressant fall, men i Finland är bolaget mindre känt. I Börsdagens svenska avsnitt presenterades bolaget, om jag minns rätt, lite mer ingående.

Bolaget fattade för en tid sedan beslutet att satsa alla resurser på hård försvarsindustriteknik. I praktiken erbjuder bolaget IT-lösningar och robust hårdvara för olika enheter och stridsledning vid fronten.

Det är värt att bekanta sig med. Det handlar om ett tillväxtbolag med lite längre horisont. I november gjorde de ett företagsförvärv i Tyskland och levererar lösningar till bland annat BAE Systems. De är alltså väl positionerade i kärnan av den europeiska försvarsindustrin.

En sak som skiljer dem från finska bolag är att de är väldigt duktiga på försäljning och har en säljorienterad organisation.

Kolla här: https://mildef.com/

Kanske någon annan också har lagt märke till bolaget? Finns även med liten vikt i WisdomTrees nya European Defence ETF.

15 gillningar

Jag vill lägga till ytterligare en kommentar här. Den svenska kronan är för närvarande en mycket billig valuta och från grannlandet kan man få bolag med en liten valutarabatt.

4 gillningar

För intresserade. Tillväxten är stark och har bara börjat. Rapporten idag:

När dessa beställningar kommer, säljer Mildef också:

1 gillning

Dags att väcka liv i tråden i form av Q3/25 som publicerades i oktober :smiley:

image

image

image

1 gillning

Vi följer med spänning om detta nu blir tidernas superkvartal. Man får hoppas, bolaget blankas också ganska rejält.