Meta - Suddar ut gränserna för verkligheten

Det här är ett riktigt tunt argument och jag generaliserar utifrån min egen situation, men jag vill egentligen inte investera i bolag vars produkter jag inte ens vill använda. Men hur som helst, när man tittar på till exempel Facebooks och Instagrams utveckling, måste man ju förundras över deras popularitet. Mina egna flöden består i princip bara av innehåll som rekommenderas av algoritmer och en stor del är skräpiga kortvideor. Det är sällan man ser sina egna kontakter där längre. Undrar hur åldersfördelningen ser ut för de tjänsterna? Själv har jag njutit av livet så pass länge att Snapchat och TikTok gick mig helt förbi. På motsvarande sätt vet jag inte om unga faktiskt använder Facebook längre?

Det finns så många skadliga biverkningar med sociala medier att jag inte alls är säker på om dessa verkligen är framtiden längre.

Apparna har jag tagit bort för länge sedan, men kontona finns fortfarande kvar. WhatsApp använder jag av tvång eftersom en stor del av de sociala kretsarna gladeligen använder det. Där är nätverkseffekten sannerligen stark :smiley:

Men detta var bara lite innehållslöst mumlande. Förlåt :smiley:

7 gillningar