Marathon Digital Holdings (MARA)
MARA har endnu ikke sin egen tråd, så lad os åbne en diskussion, hvis dette interesserer andre.
Grundlæggende information om virksomheden
-
Virksomhedsprofil
Marathon Digital Holdings (MARA) er en amerikansk Bitcoin-miningvirksomhed, kendt for sine store og energieffektive miningoperationer. Virksomheden kombinerer strategisk Bitcoin-mining og køb. I øjeblikket besidder den omkring 40.000 Bitcoins. Miningkraften er over 50 exahash, hvilket betyder omkring 1000 minede Bitcoins om måneden. -
Vedvarende energi
MARA satser på bæredygtighed. For eksempel bruger en vindmøllepark i Texas 100 % vedvarende energi. Dette reducerer miningomkostningerne og understøtter miljømålene. -
Mål
Virksomhedens strategi er at udvide sine operationer omkostningseffektivt og bevare sin konkurrencefordel ved at mine Bitcoin billigere end markedsprisen. -
Finansiel status
MARAs vækst understøttes af strategisk finansiering, såsom det nyligt gennemførte udbud af konvertible obligationer på 700 millioner dollars. Denne finansiering bruges til køb af Bitcoin og virksomhedens generelle drift. MARA har tidligere solgt en del af sine Bitcoins for at finansiere sine operationer, men virksomheden annoncerer nu en HODL-strategi. Kontanter udgør omkring 900 millioner dollars.
Konklusioner
MARA er en førende aktør inden for Bitcoin-miningindustrien, og dens markedsværdi er omkring 7,3 milliarder dollars. Virksomhedens værdiansættelse kan vise en præmie på grund af Bitcoin-beholdninger, men miningoperationerne værdiansættes ikke lige så højt.
Det ville være interessant at høre andres meninger. Er MARA en potentiel langsigtet investering, eller er den bedre egnet til trading og spekulation? Jeg ejer selv en lille overvågningsposition, men da Bitcoin er på rekordhøje niveauer, overvejer jeg at øge min position.
Kilder
- MARA Bitcoin-produktion og miningopdateringer – november 2024
- Marathon Digital køber vindmøllepark i Texas
- Seeking Alpha: MARA – Blandt de billigste selskaber i Bitcoin-miningindustrien
X-ticker: $MARA