MANA Decentraland, ETH-baseret virtuel verden

Jeg følger et interessant koncept, som jeg oprindeligt ikke havde tænkt mig at blande mig i.
En ven anbefalede mig oprindeligt at se på dette:

Decentraland (MANA) er et Ethereum-token, der driver Decentraland Virtual Reality-platformen. MANA kan bruges til at betale for virtuelle jordstykker i Decentraland samt varer og tjenester i spillet.

Begyndte at udvikle Stone Age-formatet fra 2D-gitter i 2016, Bronze Age-gitter 3D.
En ETH-baseret kryptovaluta i en virtuel verden, svinger mellem 0,02 USD og 1,6 USD og tilbage til 0,77 USD efter et fald i dag.
Kursen har svinget +16-30% i dag.

Kopieret fra Coinbases Whitepaper om MANA:

• Applikationer
    Decentralands scriptsprog vil muliggøre udvikling af applikationer,
    spil, hasardspil og dynamiske 3D-scener. Dette scriptsprog vil blive designet til at
    håndtere en bred vifte af funktioner, herunder oprettelse af objekter, indlæsning af teksturer,
    håndtering af fysik, kodning af brugerinteraktioner, lyde, betalinger og eksterne opkald,
    blandt andet.
  • Indholdsudvælgelse
    Brugere i Decentraland vil samles omkring områder af fælles interesse. At være
    placeret nær stærkt trafikerede knudepunkter vil drive brugere til jordejernes indhold.
  • Annoncering
    Brands kan annoncere ved hjælp af billboards nær eller i stærkt trafikerede jordpakker for at promovere
    deres produkter, tjenester og begivenheder. Nogle områder kan blive virtuelle
    versioner af Times Square i New York City. Derudover kan brands placere produkter
    og skabe fælles oplevelser for at engagere sig med deres publikum.
  • Digitale samleobjekter
    Vi forventer, at brugere udgiver, distribuerer og samler sjældne digitale aktiver udstedt på
    blockchain af deres skabere. Ligesom det sker i dag i andre virtuelle verdener eller via
    onlinefora, vil disse digitale aktiver blive handlet i denne verden via
    scriptsystemet og understøttet af det førnævnte navnesystem.
    1.5 Anvendelsesscenarier
  1. Arkitektur 8/14
  • Socialt
    Grupper, der i øjeblikket samles i onlinefora, chatgrupper eller endda andre centraliserede
    multiplayer-spil, kunne flytte deres fællesskaber til Decentraland. Offline
    fællesskaber kunne også finde et sted at samles i Decentraland.
    Andre anvendelsesscenarier
    Der er ingen tekniske specifikationer for, hvad der kan bygges i Decentraland.
    Derfor kan andre anvendelsesscenarier opstå, såsom træning og professionel
    udvikling, uddannelse, terapi, 3D-design og virtuel turisme, blandt andet.

https://www.reuters.com/technology/virtual-real-estate-plot-sells-close-1-mln-2021-06-18/
Et større “jordkøb” i den virtuelle verden, omkring 900.000 USD.

Køberen var et investeringsselskab kaldet Republic Realm, en digital ejendomsinvesteringsfond, oplyste Decentraland Foundation. Republic Realm ejes af Republic, en amerikansk investeringsplatform støttet af investorer som Binance og Prosus.

Det var det dyreste køb af NFT-jord til dato, ifølge DappRadar, en hjemmeside der sporer NFT-salgsdata.

Bestående af 259 enheder eller “pakker” jord, repræsenterer grunden med virtuel fast ejendom 66.304 virtuelle kvadratmeter (16 virtuelle acres), hvilket også gør det til det største Decentraland-jordkøb i form af virtuel størrelse.

Jeg tænkte oprindeligt, hvem ville deltage i dette, virtuelle annoncer og musikfestivaler, hvor du køber din egen jord med kryptovaluta og bygger et Habbo Hotel-lignende kontor.
Nå, mine tanker ændrede sig, da nyhederne begyndte at dryppe ind, og de seneste kurssvingninger fik mig til at undersøge sagen nærmere. Habbo Hotel er blevet opdateret til nutiden.

Lidt om musikfestivalen.

https://www.theblockcrypto.com/post/109655/jay-z-puts-a-cryptopunk-nft-as-his-twitter-profile-picture?utm_source=coinbase\u0026utm_medium=rss
Musikeren auktionerer en NFT baseret på hans debutalbum Reasonable Doubt hos Sotheby’s, ifølge en erklæring. Jay-Z har bestilt den digitale kunstner Derrick Adams til at skabe et unikt animeret digitalt samleobjekt, der skal “rekontekstualisere” albumcoveret, som oprindeligt blev udgivet for præcis 25 år siden.

Kaldet Heir to the Throne, NFT’en består af et enkelt animeret billede med lyse farver, flerlagede teksturer og flade overfladedimensioner. Ifølge erklæringen var billedet inspireret af både Jay-Z’s og Adams’s oplevelser med “livet i byens gader.”

Udstillingen vil være tilgængelig hos Sotheby’s New York, men også digitalt i den virtuelle verden Decentraland, som bruger Ethereum blockchain. Salget varer indtil den 2. juli, med budstart på $1.000. Købere har mulighed for at betale med ether, bitcoin eller fiat-valutaer. En del af overskuddet fra auktionen vil gå til Shawn Carter Foundation, som hjælper personer fra lavindkomstbaggrunde med at fortsætte deres post-sekundære uddannelse.

Min egen opsummering, jeg fandt lidt tro, derfor en lille position. Jeg ser dog, at beviserne f.eks. for Ada Cardano er bedre for fremtiden.
Manas HODL-mentalitet i 5 år, og så ser vi, hvad situationen er, hvis positionen forsvinder, så forsvinder den.

Dette er ikke et investeringsråd til nogen, undersøg selv tingene og del også jeres tanker her :+1:

4 Synes om

Det lyder meget som Earth 2.0, som der blev talt om her, og som nogle også investerede penge i. Hvordan går det med det nu?

1 Synes om

Også The Sandbox.

The Sandbox.

De første brugere tjente gode penge på bekostning af de sidste. Man kan ikke tale om hurtige gevinster, da det tog måneder at få pengene udbetalt.

E2-udviklerne udvikler konstant nye “funktioner”, så projektet ser ud til at skride frem, men der er ingen brugere, da ingen er interesserede i at bygge virtuelle begivenheder eller fællesskaber.

Det er svært at se et sådant anvendelsesformål for et virtuelt verdenskoncept, at jeg ville investere på lang sigt.

1 Synes om

Går de ikke under klassiske pyramidespil?

3 Synes om

Jeg prøvede Decentraland i sin tid, men det var ret fattigt dengang, jeg ved ikke, om spillet er blevet mere funktionelt i løbet af det sidste år. Hvis det interesserer dig, bør du tage et kig på The Sandbox, det er efter min mening meget mere interessant. Jeg købte lidt jord og tokens derfra sidste år.

1 Synes om