För Incap verkar det vara ett tull(paus)rally.
De har ju tagit ganska hårt med stryk av tullbesluten tidigare. Utan anledning? Har inte Incap produktionsanläggningar även i USA, eller minns jag fel?
För Incap verkar det vara ett tull(paus)rally.
De har ju tagit ganska hårt med stryk av tullbesluten tidigare. Utan anledning? Har inte Incap produktionsanläggningar även i USA, eller minns jag fel?
Som en påminnelse till de mest ivriga börsföljarna, i USA är det idag Memorial Day så det är onödigt att hålla koll på amerikanska innehav ![]()
Incap har verkligen produktionsanläggningar i USA och Indien. Kursen har förmodligen pressats av både tullfrågorna och konflikten mellan Indien och Pakistan. Angående det senare konstaterades det dock att det inte borde ha någon inverkan.
Gofore skjuter i höjden, jippie.
Dock med en måttlig omsättning på cirka 27 500 euro.

Norrmännen ökar sina innehav i snabb takt och i den här takten börjar det bli trångt bland de tio största ägarna.
Får vi snart höra nyheter om ett nytt företagsköp? Vem köper Incap upp? Eller skulle någon köpa Incap? Skulle Incap kunna baka ihop en jätteaffär med något försvarsföretag? Hur mycket kommer Trumps dumheter att gynna Incaps kassa?
Vi lever i ytterst intressanta tider med en förmånligt prissatt finsk kontraktstillverkare av elektronik vars kassa sväller av pengar och aktiekursen skulle vara på en OK-nivå även om ingen av de nämnda positiva impulserna skulle förverkligas.
Detta har jag jämnt ökat på i likhet med andra större ägare och nu i portföljen exakt femtusen tvåhundra aktier.
Talenom är på en trevlig uppgång med en omsättning på cirka 110 000 euro ![]()

Teknopuu är återigen på uppgång med den senaste bulletinen, som redan har delats i företagskedjan.

https://keskustelut.inderes.fi/t/tecnotree-sijoituskohteena/3192/7516

Vad gäller Tecnotree minskade min torsk lite igen – åtminstone för en stund ![]()
Ingen märkvärdig uppgång i procent idag, men när dessa små, fina uppgångar kommer nästan dagligen, så slog en ny ATH till igen. En trevlig start på denna börsvecka.

När kommer det slutligen att hända för den där Kamux-aktien att den s.k. kamelens rygg bryts, och folk kastar in handduken för gott? Visst har vi redan kommit ganska långt ner. Ibland funderar man själv också varför man hänger kvar, man väntar väl på att något under ska ske. Det är irriterande när ingenting positivt händer överhuvudtaget.
Någon köper ju de där lapparna även från sidan, tills man själv någon gång kastar dem vidare.

Om man vill leta efter den sista droppen, skulle rekommendationernas rodnad indikera någon form av grundläggande surhet? Eller kommer det innan dess ännu en SÄLJ-rekommendation efter kommande besvikelser? ![]()
Ja, säkert så. Någon form av vändpunkt nåddes kanske idag, och den jämna nedgången förvandlas till ett fritt fall. Någon köper ju förstås dessa lappar, vi får vänta till månadsskiftet så får vi se vem som ville ha dem.
Gofore leker inte ![]()

aldrig mer över 2 €

Här är en tweet om top10-rörelserna ![]()
Så Inderes har redan sålt sina egna aktier, så i den meningen behövs ingen SÄLJ-rekommendation.
Men om / när man läser Raulis text, så borde det ju vara Sälj. eftersom det inte har funnits något positivt att berätta om bolaget på två år. Igår brast förresten tvåan, skulle man kunna få fler som börjar med etta idag?

Vervens skidåkning igår fick mig att tänka på att förhoppningsvis ingen för tidig information om morgondagens resultat har läckt ut nu.
Jag har följt Nordeas kurs och på nivån 12,83€ finns en konstant säljvägg som kursen inte kommer igenom. Vem säljer det här, tro? Är det någon som kan se dark pool-data? Var kan man ta reda på det här?
Edit; det skulle vara säljer och inte köper som jag skrev tidigare
Sharplink Gaming är en meme-aktie som i efter-corona-kaoset steg som en raket för att sedan falla till marken utan fallskärm och i hög hastighet.
Nu syns det återigen livstecken och på en vecka har den stigit 120%. Premarket visar återigen över 20% uppgång för idag.
Man lär dock inte komma på plus än på ett tag om man tryckte på köpknappen på toppen.
Edit: Nå, det dröjer inte länge i den här takten, lätta 400% på morgonen i USA.

Är det lite fomo i luften?