Frågor, fasa och hyllningar gällande kurser och deras förändringar (Del 4)

Bara mer och mer shorts, och som en liten människa kan man bara undra en sådan här novemberkväll. :sweat_smile:

Godfather That Is Not Justice GIF | GIFDB.com

2 gillningar

Lite vinster till ikväll också

3 gillningar

Det var inte så enkelt IREN. Det bara rinner. Här är det dock just ett sådant knep att 55 och 75 USD är lika rimliga priser.

5 gillningar

10 gillningar

[quote=“Verneri_Pulkkinen, post:2641, topic:61881”]
![|450x192](GIPHY - Be Animated.

8 gillningar

Vad lyfte Betolaria, eller är det bara slumpmässiga svängningar i ett litet företag?

image

1 gillning

Det finns gott om aktier som stiger, men Verve fortsätter bara att sjunka dag efter dag, vecka efter vecka och månad efter månad. Idag knappt -4 % och kursen har halverats på ett år, nu endast 21,72 SEK.

För ett år sedan var Inderes riktkurs på 51 SEK bland de lägsta som analyshusen gav då.. :sweat_smile:

13 gillningar

Dagen är verkligen inte över än, men ser detta nu ut som ett sådant Hindenburg Omen som utlovades på Twitter i helgen :eyes:

13 gillningar

Den lägsta jag kunde hitta via Verves sidor var 57 SEK. Om man kan dra några slutsatser från aktiekursen, så kommer det nog snart en negativ vinstvarning och en nyemission ovanpå det. Med 50% utspädning.

19 gillningar

Spelbransch-/Remedy-investerarens normala dag, när 9% sveps bort utan nyheter.

https://i.imgflip.com/ab0

39 gillningar

Vervens kurs föll faktiskt märkbart innan tillkännagivandet av vårens emission. Detta antyder starkt att information om emissionen hade läckt ut på marknaden. Samma sak hände också före sensommarens negativa nyheter, det vill säga kursen hade redan sjunkit i förväg. Nu hade kursen faktiskt stigit något innan den förra veckan gick in i en måttligt brant nedgång, vilket fortfarande pågår. Man behöver ingen större foliehatt för att ana att Q3 kommer att vara svagt,

12 gillningar

Efter den senaste tidens uppgång och efter gårdagens uppgångstopp, kommer vi bara ner så här mycket, på en allmän nedgångsdag för indexen. Skulle det fortfarande finnas någon uppgångspress kvar :thinking:

10 gillningar

Hittades någon anledning till dagens kollaps, eller är det bara vinsthemtagning?

red.

21 gillningar

Älskade, min kära Mandatum, sluta nu den ständiga uppgången, när mitt eget köpprogram fortfarande pågår!

Nå, det här åldrades ju riktigt bra… Älskade, min kära Mandatum, falla inte, när portföljen är röd som en babians rumpa!

24 gillningar

@kapteeni_indeksi, @Badwithmoney och @OsinkoGuru minskade och @Jimbo sålde allt​:open_mouth: Du menade Fortum, eller hur?:grin:

3 gillningar

Jaha, en sån dag… varje rad i rött, det värsta som tur var ”bara” -3%.

4 gillningar

Vad bestämde vi oss för att vara rädda för den här gången?

24 gillningar

Det finns sannerligen mycket att smälta i den där AI-bubblan. Den narrativen verkar åtminstone fylla sidorna på de ekonomiska medier jag följer. Vissa tjänar galna pengar på detta, men värderingarna är höga rakt igenom. Eller så bestämde sig de stora pojkarna bara för att ta hem vinster, lägga på blankningar och köpa tillbaka innan jultomterallyt.

6 gillningar

Michael Burry är lite björnaktig när det gäller Palantir och Nvidia och även några andra…

2 gillningar

Jag har förstått att Burry är något av en permabear, som har fått en gurustatus, eftersom den gången han förutspådde en kollaps korrekt gjordes det en film om det.

36 gillningar