Sijoittaja-alokas:
Låt oss ta något positivt nu; mitt senaste köp har redan knackat på dörren till trettio-gränsen några gånger, och har snabbt varit över den. Kanske snart permanent…
![]()
Sijoittaja-alokas:
Sijoittaja-alokas:
Jag köpte Dellia Group-aktier för en bevakningsposition, det vill säga för 2000 euro. Torkade kålrötter låter som något för framtiden.
Dessa har dubblerats och grunderna har egentligen inte ändrats särskilt mycket på 23 timmar.
Kanske dessa torkade kålrötter gör mig rik, om aktien går upp femtusen gånger, då blir jag rik.
Sijoittaja-alokas:
Grattis till ägarna av Nokian Renkaat, jag sålde alla mina “däck”
Jag funderade länge på aktiens raketartade uppgång och sedan började jag fundera på aktiens dyrhet i bolagstråden, fick bl.a. ett bra svar från @Ummon och läste dessutom Raulis analys samt gjorde lite detektivarbete. Kanske baseras aktiens uppgång på The Nokias raketartade uppgång, så av solidaritet steg även denna “Däck-Nokia”.
Visst kan det alltid finnas sådana stora saker i bakgrunden som många av oss inte har insett eller märkt, som förklarar aktiens relativt höga värdering. Kanske ser vissa längre och förstår att det kommer att finnas tillräckligt med uppsida, även om det för tillfället kan kännas dyrt för många av oss.
Förhoppningsvis blir den här försäljningen inte ett meme.
![]()
![]()
![]()
Jag fick ganska bra avkastning, men jag köper nog något istället som går ner 80 procent och däcken blir en “multi-bagger”… sedan offererar jag mig själv och skyller på andra för mina egna val.
Detta hade kunnat vara den bästa dagen på ungefär sex år i förhållande till index, om jag inte hade bestämt mig för att undersöka Nokian Renkaats “dyrhet”. ![]()
Nåja… lyckligtvis har Nebius en uppgångsdag: