Frågor, fasa och hyllningar gällande kurser och deras förändringar (Del 4)

15.7.2026

[quote="Sijoittaja-alokas, post:4192, topic:69575, full:true"]\nGrattis till er som äger Nokian Renkaat (Nokian Tyres), jag sålde alla mina ”Däck” :smiley:\n\nJag funderade länge på aktiens raketartade uppgång och började sedan reflektera över aktiens värdering i bolagstråden. Jag fick bland annat ett bra svar från @Ummon, läste dessutom Raulis analys och gjorde lite detektivarbete. Kanske beror aktiens uppgång på The Nokias raketartade uppgång, så av solidaritet steg även detta ”DäckNokia”. :slight_smile:\n\nVisst kan det alltid finnas sådana stora faktorer i bakgrunden som många av oss inte har insett eller märkt, som förklarar aktiens relativt höga värdering. Kanske ser vissa längre och förstår att det finns utrymme för mer uppgång, även om det för tillfället kan kännas dyrt för många av oss. :slight_smile:\n\nJag hoppas att den här försäljningen inte blir ett meme. :clown_face: :smiling_face_with_tear: :grimacing: :sweat_smile:\n\nJag fick riktigt bra avkastning, men jag kommer väl att köpa något istället som sjunker 80 procent medan däcken blir en “multi-bagger”… och sedan intar jag offerrollen och skyller på andra för mina egna val. :cowboy_hat_face:\n[/quote]\n\n:face_with_raised_eyebrow:\n\n

46 gillningar