Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og kursændringer (Del 3)

Forsikringsselskabet klarer sig godt. LähiTapiola opnåede også et rekordresultat.

2 Synes om

Lippo Suominen og trio - Nvidia offentliggør i øvrigt deres resultater i dag. :slight_smile:

https://x.com/LippoSuominen/status/1894648307978293602
image
image

4 Synes om

Det lader til at være en global rotation fra amerikansk tech til andre sektorer. Og i Finland, som man kan se fra forskellige tråde, er der en tilbagevenden fra USA til Finland og finske indekser, så dette vil sandsynligvis løfte indekserne.

2 Synes om

Vinkende Norri:
image
Verkkis’ aktie er glad for de seneste nyheder
image
Modu også:
image

5 Synes om

Screenshot 2025-02-26 111229

Det er dejligt at glæde sig over dette, da jeg selv valgte denne til min portefølje i starten af året.

3 Synes om

@Jukka_Lepikko og blåhvide vinger :sunglasses:

https://x.com/JukkaLepikko/status/1894666803655176652
image
image

11 Synes om

Nexstim lidt foran. I morgen 2024H2-udgivelse.

Screenshot 2025-02-26 at 12.28.15

15 Synes om

Ja, Nexstim ville have fortjent lidt mere hype i løbet af året, men problemet er nok, at det er fra Finland.

image

25 Synes om

Porchs kvartalsrapport faldt vist i markedets smag med +45%. Pokkers, jeg overvejede at deltage i regnskabslotteriet, men I kan takke mig, det ville have været -45% på tavlen, hvis jeg havde været med.

15 Synes om

Med en omsætning på knap 100.000 euro :slight_smile:

image

1 Synes om

image

Tesla faldt fra de velsignedes liste, i hvert fald midlertidigt.

4 Synes om

Hvorfor kravler Huhtamäki nedad, selvom det ellers er en ret god dag på Helsinki Børs? Er vi bare pænt ved at lukke et eller andet gap, eller hvad er meningen?

2 Synes om

Jeg har tænkt det samme. Huhtamäki har jo meget produktion og marked i Nordamerika, så hvis markedet nu forholder sig negativt til Nordamerikas muligheder og inflationsrisikoen, så bør man også forholde sig forsigtigt til Huhtamäki. På den anden side virker dette ikke den anden vej rundt, altså når det går stærkt i USA, så stagnerer Huhtamäkis kurs ligesom andre Helsinki-aktier. Eller sælges Huhtamäki-positioner bare fra, når der er mere interessante valgmuligheder til rådighed.

2 Synes om

$SNOW SNOWFLAKE REGNSKAB:

• EPS på $0,30, hvilket slog forventningerne på $0,17
• Omsætning på $986,8 mio., hvilket slog forventningerne på $955,9 mio.
• Net Revenue Retention 126 %
• RPO $6,9 mia. – op 33 % år-til-år

Q1 Vejledning
• Produktsalg $958 mio. – op 23 % år-til-år

SNOW udvider MSFT-partnerskab – integrerer AZURE OPENAI i CORTEX AI for sikker virksomhedsadgang & MICROSOFT 365 COPILOT-integration

Første reaktion efter markedet er i øjeblikket +14 %.

11 Synes om

Ahdin sætter tempoet… og MARA

image

1 Synes om

Her kommer aktiemisundelsen, da min portefølje YTD kun er et par procent i plus. :sweat_smile:

image

Her ingen særlige reaktioner :slight_smile:

image

1 Synes om

Vores forumveteran Jarniks’ indlæg indeholder noget essentielt om Nvidias resultat.

Reaktionen var behersket positiv. :slight_smile:

image

10 Synes om

Da det er vinterferie, er her en kælkebakke…
RSI er lav, men hvad så…

image

1 Synes om

image

Kunne der være et slags omvendt HS-mønster i denne Leaddesk? Ønsketænkning :wink:

3 Synes om

Og så er vi i gang igen.

IMG_20250227_105733

8 Synes om