Det er en ret behagelig afveksling, når blot en enkelt position vokser, uden at man konstant skal tilføre mere kapital. Intellego er allerede vokset til at være blandt de få største i porteføljen.
Position + 50 %
Hvordan ser det tekniske ud, især hvis ATH fra for et par dage siden bliver brudt?
Ping: @DayTraderXL
Gud ved for hvilken gang i den seneste måned, at Qt dagligt bliver presset ned omkring de 67 euro, men den er ikke lukket under det niveau en eneste gang siden regnskabet. Her ser der ud til at være støtteniveauer, men hvornår den begynder at stige, er et godt spørgsmål.
Short-sælgerne er sikkert ved at lukke deres positioner der. Der er vist 30% af aktiekapitalen shortet, og da forretningen hele tiden udvikler sig i den rigtige retning, begynder short-sælgerne at få travlt. I går var der investordag (eller lignende), så det skabte sikkert også ekstra buzz, og siden i går har tickeren trendet på Yahoo Finance. Det ser ud til, at den samme tendens fortsætter i pre-market.
Derudover var der et insiderkøb til en værdi af 1 mio. USD for 6 dage siden, og efter min mening startede stigningen derfra. I takt med opgangsstemningen kommer de vækstselskaber, der har stået på sidelinjen, langsomt med op.
Det var en velkendt ticker, og jeg fandt ganske rigtigt et køb fra '21 til kurs 1,55. Ærgerligt, at tickeren er ændret, så køb og salg ikke fremgår. Og salget skete endda efter kun et par dages ejertid.
Ærgerligt i det hele taget, men man fik løbet efter de der små pharma-aktier i starten af sin investeringskarriere. Nordnet kan åbenbart ikke vise så gamle køb og salg på grafen. Set i bakspejlet kunne det være gået rigtig meget værre, når man rodede med de ting. Jeg havde nok heldet med mig, da alle de små pharma-aktier blev pumpet i 20-21, da der var masser af løse penge i markedet. Avinger, Jaguar Health, lige præcis den Tonix… de har alle ret heftige minusser siden dengang.
I dag er der et lille løft fra en Kauppalehti-artikel. Selv Inderes’ tilføjelse til modelporteføljen løftede ikke kursen.
Mon man skal tænke på det sådan, at der trods alt er en køber (opkøber) til hver solgt aktie. Der er bare ingen, der vil købe over kursen. (betalingsmur)
Og hvilken af disse raketaktier er ifølge analytikerne den mest lovende, når vi bevæger os mod 2025?
Den findes i bunden af listen, med en kursstigning på ”kun” 35 procent i år: Incap.
Aktien har et potentiale på ca. 25 procent fra den nuværende pris på omkring 10 euro til analytikernes konsensusmålpris på 13 euro.
Hesuli-investorens få glæder. Nordnet havde nulstillet grafen. Jeg tænkte, at det ikke kunne gå så dårligt for generalindekset. Men det kan det, 1 måned -6 % og -8 % fra toppen i september.
Takket være Kalmar, Tokmanni og Alisa gik det ikke så elendigt for mit eget vedkommende.
Disse bør helt sikkert sælges hurtigt. Det giver ingen mening at holde på et selskab, hvis udbytteprocent falder, når der findes et væld af Hesuli-papirer, hvor udbytteprocenten stiger!
Det er overraskende godt, at den har holdt kursniveauet efter det hop, da disse normalt plejer at falde tilbage. Mon der ligefrem er fundet et mere stabilt niveau her, hvorfra rejsen opad kan fortsætte . Jeg tager i hvert fald foreløbigt fingeren væk fra salgsknappen, selvom det klør gevaldigt…