Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og kursændringer (Del 3)

BLIV IKKE efterladt, TOGET KØRER :strawberry:
image

5 Synes om

Det har været nogle udfordrende år for de hjemlige aktieplukkere. Og så køber naboen Jaakko bitcoin eller en eller anden hundemønt med lukkede øjne og vinder 100-0 på afkastet.

82 Synes om

det er angstprovokerende og deprimerende, selvom rød generelt er en helt ok farve…

snart er der så meget blod i gaderne, at man er nødt til at købe flere aktier fra Finland

24 Synes om

Som mange her har givet udtryk for, bandet over og konstateret, at Hesu lyser rødt som julemanden, så se lige, hvad der er i grønt og er steget mest: Kempo😄

Det er en skør verden, den her børseverden. Det er slet ikke til at blive klog på!?!

7 Synes om

Det her er jo bare herligt igen. Sjette røde dag i træk, og 10 % af porteføljen er smeltet væk. :skull:

55 Synes om

Jeg fik vist tømt min aktiesparekonto på et ret godt tidspunkt, for udviklingen er i hvert fald ikke blevet bedre siden da. Ganske vist smelter indekserne også, men hvor de daglige minusser før talte hundreder, er de nu trods alt kun i tierne.

Det er vel også en forbedring. Og så snart man kan få Nordea til under en tier igen, så “bliver alt andet glemt, dumdidum..”.

Nogen fik sig en ordentlig Nokia-opkastning ved dagens afslutning.

image

Edit: På en måde tragikomisk med denne frygt for atomkrig. Man kommer ikke til at boltre sig i pengene fra salget i en atomvinter.

Edit 2: Hvis frygten for krig var den eneste årsag til dagens kælketur, hvilket det nu næppe var, så var dette et bevis på, hvor meget Helsinki betaler for grænsen mod Rusland. Her kunne man forestille sig en form for dæmning, der brister, når krigen slutter – og den slutter jo uundgåeligt på et tidspunkt.

PS. Tankerne kommer da drypvis nu :grinning:

30 Synes om

Nej, præcis, men lad os da bare købe krypto :joy:
(tegn for helvede)

Men det er rigtigt, alt det her kaos og forvirring i verden er virkelig noget lort

2 Synes om

Nej, men man kan købe godt udstyr på forhånd, hvis man skulle ske at overleve.

1 Synes om

Gass Mask gifs - Find & Share on GIPHY

15 Synes om

Det er en betydelig overvurdering af den østlige nabos propaganda at påstå, at børsnedgangen skyldes de rabiate tosser på den anden side af grænsens råben op om kernevåben. Verden er nu fuld af alverdens risici og frygt, hvoraf den mindste bestemt ikke er det faktum, at en uforudsigelig, bekræftelsessøgende, næsten 80-årig selvisk kriminel, der intet forstår af politik, tiltræder som USA’s præsident i januar. Som følge heraf er der en voldsomt øget risiko for blandt andet, at Kina beslutter at udnytte situationen, angribe Taiwan, og at den førnævnte kriminelle i den efterfølgende meningsudveksling træffer hurtige beslutninger, der fører til, at den globale handel styrter i kaos. Når man dertil lægger vores nabolands lille Putins erobringslyst samt et splittet EU, der primært fokuserer på at overveje, hvad man ellers kunne bruge lidt penge på, ser ligningen således ud, at jeg ikke ligefrem forventer det helt store børssrally til næste år.

Lavrovs og den anden tosses råben op om kernevåben hører i denne sammenhæng primært til i humorafdelingen, hvilket vi som grænseland selvfølgelig tillægger lidt mere vægt end eksempelvis de asiatiske lande.

15 Synes om

Jeg tænkte nu selv, at overskæringen af de kabler var en større sag denne gang. På den anden side påvirker Rusland som nabo helt sikkert de udenlandske investorer, og skræmmekampagnen om atomkrig var bare det rådne bær på toppen af kagen, men som jeg sagde, forklarer det i hvert fald ikke denne nedgang alene.

13 Synes om

Nå, lidt gang i den ude i verden, men der er ikke andet for end at drikke mere Neste. Ugen er grøn allerede/stadig.

Screenshot_2024-11-19-19-12-18-77_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12

ezgif-3-ba5b397c6a

47 Synes om

Screenshot_2024-11-19-20-23-03-01_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12

Stigningen fortsætter bare, er det stadig muligt at vælge BE i stedet for Plug Power alligevel? :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::rofl:

3 Synes om

Det grønnes i Amerika. Undtagen i min porteføljes aktier :smiling_face_with_sunglasses:

IMG_4588

2 Synes om

Hvad i alverden er det her nu for noget. Næsten alle de udenlandske aktier, jeg for nylig har købt/tilføjet, skyder i vejret i dag :thinking:. Nogen har sikkert trykket på den forkerte knap til bot-ordrer, og i morgen er vi tilbage til normalen :hugs:

WhatRocket

15 Synes om

Det påvirkede faktisk de amerikanske markeder. Det har de også talt om på CNBC.

2 Synes om

Magnora. -4% på tavlen med voldsom volumen. Hvad har jeg overset igen?

Bloksalget påvirker sandsynligvis dette.

2 Synes om

Selvom Neste-positionen på -60 % ser ret barsk ud, er det stadig rart at se en grøn åbning i dag.

Det skal nok gå..

11 Synes om