Værdiansættelsen var jo også stukket lidt af og var måske blevet en anelse høj.

Jeg kan ikke huske en eneste kapitalmarkedsdag, hvor kursen for det selskab, der afholder den, ikke faldt. Den slags dage er den rene gift. I eftermiddag vil vi være i et endnu større fald.
Tokmannis kurs steg, men de gav samtidig foreløbige tal for resultatet for 2023.
Skulle jeg også opleve denne dag
?

Markedet er helt sikkert elbil-positivt i fremtiden, men er der i øjeblikket en forventet mere stille periode på markedet i forhold til udbredelsen af elbiler, og hvad er effekten heraf på investeringerne i ladeinfrastruktur? En mulig forsinkelse kan også betyde, at forskelle og fordele mellem konkurrenter svinder ind.
Markedet lader til at have
- forventning om teknologiske fremskridt, hvor ladehastighed og ladekapacitet tager yderligere fart – hvor lang tid vil det tage, og hvilken effekt har det på udviklingen af lademarkedet og forventningsværdierne?
- forventning om, at nye elbiler til 25.000 EUR bliver tilgængelige for bestilling, Tesla Model 2 og ID.2 osv.
Tilbyder Neste potentiale på biobrændstofområdet i ventetiden?
Media and Games er oppe med +8 % igen i dag og 42 % på en uge. Stemningen vendte fra sur til ret entusiastisk efter blot ét regnskab. Som indehaver af en lille position klager jeg ikke, men aktieinvestering er godt nok noget af en rutsjebanetur indimellem.
Jeg skrev sidste efterår, at Kempower minder mig fuldstændig om Harvia. Og Kemppi fortsætter den vej, Harvia har banet. Bunden skal nok blive fundet der. Jeg har sat en alarm på 14,99 €, der starter jeg selv mine køb ![]()
Her er også Harvias graf. Ind som ejer ved den blå linje og ud ved den røde.

Vi er allerede i en ret god stigning med denne, måske bryder den 9 € i næste uge??

Optomed 4 € brudt og med fart på
Er det direktørens køb, der pisker dette op, eller forventninger om FDA-godkendelse?

Forventningen om FDA-godkendelse har løftet den af og til tidligere også, men dagens stigning skyldes direktørens køb.

Heldigvis var jeg klog nok til at sælge denne tabsgivende bunke i morges. Med det her tempo ville positionen være i knock-out-tilstand i denne uge.
![image|690
Pyh, gudskelov nåede jeg at sælge ud til 3,7 euro og fik bevaret mit ry.
@JHeiskanen og jeg stoler stadig på det. ![]()
Kempower er i broderlige stemninger, også ifølge @Jukka_Lepikko.
https://twitter.com/JukkaLepikko/status/1765346690813325443

Gad vide, hvilken aktie der har tænkt sig at trække Helsinki op nu, hvor luften er gået ud af Kempower. Lademarkedet ser ud til at køre ret trægt, og med de signaler, der kommer fra USA, er der ikke udsigt til særlig stærk vækst for Kempower.
Nokias P/E er 27,5, så den skyder vel snart i vejret og tromler både Google og Apple.

“Sælg tabsgivende aktier, så de ikke ødelægger porteføljens afkast”. Jeps, det råd har jeg fulgt. Jeg solgte min Codelab-position før årsskiftet og i sin tid min Tecnotree-position før rekonstruktionen. Jeg fik nogle gigantiske tab på dem. Det kunne på ingen måde betale sig.
Nå, jeg har Noksu, QPR, Bittium, Exel og andre fantastiske aktier til at ødelægge min portefølje lige nu også. Jeg tror ikke, jeg sælger, men de ødelægger nok reelt min porteføljes afkast. Hvordan skal man vide, hvad man gør på dette fupmarked, når selv de største selvfølgeligheder ikke længere holder stik?
Tja, i morgen er det jo tid til en opdatering fra det af alle så udskældte Nightingale, så mon ikke vi kan få skabt en ny hype-aktie, der redder Finlands økonomi
eller ikke…
Vi har brug for Intrum i førstekæden til de finske børstorsk-festligheder.
Det skal foreslås med det samme.