Nordea endelig over 10e i dag? Jeg forventer et stærkt resultat om et par uger og kursen omkring de 11e.
Jeg har selv en ret stor position i Nordea, og under 11 € sælger jeg ikke en eneste aktie. Hvis vi nemt ryger over det niveau, kan det være, jeg vægter lidt ned.
Hvad baseres informationen om, at eQ køber et boligprojekt næsten hver dag, på?
Jeg ved ikke så meget om nøgletal, især da jeg ikke engang har undersøgt dem. Udsalget af Duell-aktien fortsætter overraskende voldsomt, selvom forretningen eksisterer og ikke er baseret på fremtidige “medicinske godkendelser” eller lignende. Købekraften er lav, men den må vel rette sig på et tidspunkt, hvis nogen overhovedet har tænkt sig at investere i eller arbejde i forbrugervarebranchen? Hvornår skal man købe Duell, hvis ikke til en euro? ![]()
Fair value, indre værdi og hvad det nu ellers var…
Hovedsageligt min egen fornemmelse baseret på nyheder fra Rakennuslehti og andre medier ![]()
Herfra
kan man se tidligere aktiviteter, og i løbet af i år har der i hvert fald været denne form for shopping:

eQ Yhteiskuntakiinteistöt ostaa Espoon Niittykummun kiinteistön, johon tulee...
Haluatko lukea koko artikkelin? Tutustu Hoiva&Terveys Sote -palveluun maksutta, ilman velvoitteita LUE 3 VIIKKOA MAKSUTTA OLEN JO TILAAJA
Bonava

Bonava ja eQ ovat sopineet 75 asunnon rakentamisesta Turun Kirstinpuistoon -...
Bonava ja eQ ovat sopineet 75 asunnon rakentamisesta Turun Kirstinpuistoon

SRV myy asuntoportfolion eQ:lle
SRV myy kahden asuinkerrostalon sisältävän asuntoportfolion eQ:n hallinnoimalle asuntorahastolle.
Jeg kan ikke sige, om det mængdemæssigt adskiller sig fra tidligere år, eller om disse bare skiller sig tydeligere ud i nyhedsstrømmen nu, hvor det går lidt trægt i branchen. Men jeg har ikke set ret mange andre opkøb end disse nyheder fra EQ.
edit. En stor del af de projekter, jeg huskede, var fra sidste år, så dem tog jeg ikke med. Men efter min mening er de en ret aktiv aktør i forhold til markedssituationen.
Jeg ved ikke selv så meget om nøgletal, især da jeg ikke engang har undersøgt dem. Salget af Duell fortsætter overraskende voldsomt, selvom forretningen eksisterer og ikke er baseret på fremtidige “lægemiddeltilladelser” eller lignende. Købekraften er lav, men den må vel på et tidspunkt rette sig, hvis nogen overhovedet har tænkt sig at investere eller arbejde i forbrugsvarebranchen? Hvornår skal man købe Duell, hvis ikke ved en euro?
Fair value, indre værdi og hvad det nu ellers var…
Mange opfordrede til at købe ved 6 euro, og 2 euro, og endda 1,5 euro, fordi “forretningen” eksisterer, nu lyder det: “Hvornår skal man købe Duell, hvis ikke ved en euro?”
Pengene er ved at slippe op, og det ender med en emission, og i så fald ryger aktien næsten altid under 0,1 euro.
Alt i alt er dette firma et glimrende eksempel på, hvordan en inkompetent ledelse kan ødelægge en i sig selv ellers lovende forretning på et øjeblik.
Jeg ved ikke selv så meget om nøgletal, især da jeg ikke engang har undersøgt dem. - -
Hvornår skal man købe Duell, hvis ikke til en euro?
Fair value, indre værdi (tasearvo) og hvad de nu ellers hedder…
Tak for spørgsmålet. For Duell-investorernes skyld måtte jeg lige kaste et blik på fundamentale forhold, selvom firmaet aldrig har interesseret Juurikki.
Af nøgletallene springer nettogearingen (nettovelkaisuusaste) på 211,9 % mest i øjnene. I en tid med stigende renter er det nok en klods om benet, man bør tage højde for.
Indtjening pr. aktie (EPS) viser ifølge KL, at der skabes overskud om sommeren og underskud om vinteren. EPS 3-8/21: 0,10 €, 9/21 - 2/22: -0,02 €, 3-8/22: 0,10 € og 9/22 - 2/23: -0,10 €. Nettoresultatet for disse fire halvår (H) har været 2,44 mio. €, -0,512 mio. €, 2,44 mio. € og -1,8 mio. €.
Som P/E-tal giver dette 32,0, hvilket er cirka det dobbelte sammenlignet med gennemsnittet på Helsinki-børsen.
Væksten i omsætningen har været god, lige bortset fra den seneste rapport. P/B-tallet, det vil sige aktiens pris i forhold til den bogførte værdi, er på acceptable 0,88, men Juurikki har ikke tid lige nu til at grave dybere i, hvad balancen indeholder. Især mængden af goodwill (liikearvo) ville være god at få klarlagt.
Når man overvejer investeringer, bør man nok på et ret tidligt tidspunkt spørge, om firmaet skaber overskud. Duells egenkapitalforrentning (ROE) er beskedne 2,8 %. Afkastet af den investerede kapital (ROI) er 0,3 %, hvilket sandsynligvis er mere end den rente, der betales på gælden.
Som konklusion kan det antages, at dem, der investerer i Duell, ser ud til at betragte firmaet som et turnaround-selskab, og at de seneste års svaghed skyldes hurtig ekspansion gennem opkøb. Det passer ikke ind i Juurikkis portefølje, da Juurikkis kvote for turnaround-selskaber allerede er fyldt op med Nokia, og selv hvis den ikke var, burde sandsynligheden for en vending være højere. Duell - moottoriurheilua osakemarkkinoille
Dette er hverken en investeringsanbefaling eller en investeringsadvarsel.

Også generalindeksets 10k røg, yay! God weekend til alle ![]()
Let kommet, let gået. Nu hvor de ti er nået, kan vi igen de næste to uger ligge og svinge i intervallet 9,3 €-9,7 €.
Hvad er der egentlig blevet talt om til generalforsamlingen, når vi nu er oppe med 12,8 %, og ja, fortegnet er plus. I auktion igen.
Omasp skal nok nå at falde. Gode nyheder giver plus 3,5 %, og de bliver i vanlig stil visket ud i næste uge.
Finske cybersikkerhedsaktier er omkring ATL eller i det mindste på 52-ugers lavpunkter, mens de i USA hamrer ATH (bl.a. Fortinet og Palo Alto). Winners take it all… losers standing small. Mon det er sådan, at Helsingfors-børsen vil blive fusioneret ind i en større enhed, når de store tager hele puljen, og man herovre står tilbage med en lang næse, når virksomhedernes ressourcer og finansiering slipper op? Sikke en skam! ![]()
Ha! Plug når ikke længere i minus i juni. +20,4% stigning i juni. Inden da fik vi tæsk i et helt år.
Let’s fucking go, sådan lidt afdæmpet.
Og så døde det næste IPO/SPAC-hypefirma… Bæredygtigt vegansk frostmateriale var vist ikke længere det hotteste af det hotte, da kassen brændte op. ![]()
Tattooed Chef indgiver konkursbegæring (Chapter 11)
Ret interessante procenter, jeg ejer desværre ingen af disse. ![]()
https://twitter.com/charliebilello/status/1675241259621928960