Ready. Input: {"content":"Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)","target_locale":"da"} Translation: Spørgsmål, ræ

Sådan, så begyndte Hexatronic endelig at vende. SMA-50 krydset :partying_face:

30 Synes om

Gudskelov solgte jeg disse med tab lige før stigningen og missede turen :pray: Det er altid herligt, når man ser toget forlade stationen…

18 Synes om

Lige præcis. Man siger, at man skal tage sine tab hurtigt, men så bliver man efterladt på bredden.

3 Synes om

Det gør firmaet åbenbart heller ikke selv.
https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/enento-group-pannut-merkille-yhtion-osakkeen-viimeaikaiset-kurssimuutokset

10 Synes om

Det har været en god udvikling i et stykke tid nu. Der kom også for nylig en ordre fra det amerikanske militær. Jeg anbefaler ikke noget.

3 Synes om

Meget mærkelig meddelelse. Virksomheder kommenterer meget sjældent på den slags opkøbsfølere, for slet ikke at tale om at udsende en meddelelse om dem, før der foreligger et egentligt købstilbud.

2 Synes om

@TJT Havde Proprius ikke været ude og købe op i Enento, og hvis aktiens likviditet er lav, kan den hoppe adskillige ti-procenter på kort tid.

@anon34312866 fremhævede byggevirksomhedernes kursgrafer over en længere periode. :grimacing:

https://twitter.com/JukkaLepikko/status/1674637669471514624

21 Synes om

Gad vide, hvad der i alverden fik Ålandsbankens aktie til at stige i går? Der skete et lille dyk i forbindelse med ændringen i kreditvurderingen, men alligevel steg den omkring fem procent…

Er det mig, der ikke helt forstår den ændring i kreditvurderingen?

Det gør jeg heller ikke. Ses væksten i antallet af private investorer som noget negativt? Øger private investorer virksomhedens risiko?

1 Synes om

Jeg tror, at der i denne konstruktion er en form for kriterium, der vurderer adgangen til kapital i en krisesituation, hvor private investorer nok ikke er de mest fordelagtige ejere, da deres lommer ikke er dybe nok, og processen for en aktieemission er ret lang, hvis man skulle foretage en kapitaltilførsel under en krise.

Jeg er også med i Enovix med en lille position, men det ærgrer mig stadig meget mere, når en anden stonks, som længe har været under tæt observation, men ikke i porteføljen, rykker sådan her:

4 Synes om

Helt uden at vide noget om det, spørger jeg, om det der ‘private shareholdings’ kunne referere mere til bankens besiddelser i unoterede aktier end til bankens ejerkreds?

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Det kan meget vel være og lyder mere fornuftigt. Jeg kender slet ikke banken godt nok til overhovedet at kunne sige, hvad de ejer.

EQ næsten +10 % i dag. Jeg kan ikke finde nogen relevant årsag, kan nogen uddybe?

Og på et øjeblik faldt købersiden til ro. Det er vel bare “normale” udsving på grund af den lave omsætning…

EQ er bestemt aktiv i den forstand, at de køber ejendomme meget hyppigt lige nu. Hver og hver anden dag sælger et byggefirma et boligprojekt til dem. Målt i procent (af det samlede marked i Finland) er de i gang med boligindkøb i virkelig stor stil nu. Jeg kunne forestille mig, at der inden for et par tre år er mulighed for et godt resultat… eller også den anden yderlighed.

9 Synes om

Her er lidt gensidig støtte! Jeg har også en pæn bunke af disse papirer, der venter på bedre tider. :sweat_smile:

Inspireret af udtrykket ”Losers average losers” har jeg gået imod markedet i Martingale-ånd og købt mere for hver ca. 10 % fald, mens jeg har øget positionsstørrelsen på vej ned. Mit break-even ligger på knap 12 kroner, men der kan være lang vej dertil med denne trend. :sweat_smile:

Det bliver spændende at se, hvad dagens generalforsamling bringer!

4 Synes om

Kurs 1,03€, kursmål 1,60€ → Reducer? Hvordan vidste de, at jeg har købt for over 1,60€?

Inderes: Aktieanalyser, modelportefølje, aktiesammenligning & morgenrapport

Duell Q3 på torsdag: Vigtige måneder for pengestrømmen er forestående

Duell offentliggør sin Q3-rapport for regnskabsåret 2023 næste torsdag omkring kl. 08.30. Vi forventer, at selskabets omsætning er steget takket være de foretagne opkøb.

8 Synes om

Må lige nævne, at mine Nordea endelig er i plus som den største post i porteføljen… Ganske vist købt til de fremtidige udbytter, men alligevel.

16 Synes om