Den første, jeg kommer i tanke om, er Digitalist Group, som ikke har sin egen tråd på forummet. Jeg faldt selv for Ixonox’ nye komme i sin tid, men solgte ret hurtigt min andel i virksomheden med et lille tab. Digitalist vil sandsynligvis gå konkurs inden for de næste par år, medmindre Ehrnrooth’erne fortsætter med at tilføre kapital som før.
Hvilke andre børsnoterede virksomheder kunne risikere at gå konkurs?
Man kunne faktisk godt smide sådanne meninger i denne tråd. Lad os dog helst holde os til virksomheder, der specifikt går konkurs på grund af corona. Hvis Valoe for eksempel går konkurs, kan man ikke sige, at corona har noget at gøre med det, bortset fra en tidsmæssig korrelation.
Den pågældende virksomhed vil holde sig kørende i længere tid, fordi corona tvinger dem til at stoppe med at brænde penge af, og virksomheden får nogle nemme pusterum i form af coronastøtte. Det samme gælder for Savo Solar.
Loudspring, Srv.. Selv de med svag balance og svag pengestrøm vil overleve, hvis hovedejeren står bag dem. F.eks. Glaston og AC som ejer. Finnair og staten.
{“content”:“Er der en nem måde at se, hvilke Helsinki-virksomheder der er mest forgældede? I disse tider er det ikke særlig rart, hvis gældsbyrden allerede er tung.”,“target_locale”:“da”}
Dette er nu lidt i en gråzone i forhold til overskriften på denne tråd, da det går direkte ind i licenspligtig virksomhed, dvs. investeringsrådgivning og anbefalinger, fy, fy
Onkel er dog nødt til at trække et es op af ærmet som i Kummeli og sige, at nul OMXH-virksomheder går konkurs!!!
Hvorfor?? Fordi staten og Katri K. redder dem
Onkel Masse, FA, tilbyder kun synspunkter og meninger
Jeg kunne ikke rigtig beslutte, hvilken tråd jeg skulle linke denne artikel til… men måske passer den her. Så selskabet bør være forsigtigt med ikke at købe egne aktier med alle sine kontante midler. Det er også godt at huske på i tilfælde af sådanne (forhåbentlig midlertidige) situationer.
Boeing vil få en form for hjælpepakke, eller har de allerede fået det. For et par uger siden var der en historie på CNBC om, at BA’s balance var i minus, og nu er de på statens regning. På en måde tæt på konkurs, men alligevel meget langt fra.
Bernie Sanders har kritiseret tilbagekøb af egne aktier, og måske har han ret i Boeings tilfælde. Det er værd at tjekke linket, for det er helt forfærdeligt; flere kvartaler hvor tilbagekøb har været $2-3 milliarder, og nu er de fuldstændig P.A.