Nogen har foretaget en overførsel med et forkert referencenummer, ikke noget særligt.
Nordeas Investori vil næppe nogen savne ![]()
Man kan stille spørgsmål der, når man går til det link. Jeg spurgte selv om de TA-funktioner. Bare spørgsmål og pres der, så kommer der måske noget funktionelt en dag. ![]()
Jeg kommer helt sikkert til at savne Investor. I mobilbanken er der ikke en ordentlig visning, hvor man f.eks. kan sortere aktierne i sin portefølje efter dagens bedste/dårligste afkast. Fra den visning bemærker man hurtigt dagens mest betydningsfulde udviklinger. Faktisk får man slet ikke nogen liste over aktierne i sin egen portefølje - kun en alfabetisk liste, hvor informationen om én aktie fylder flere linjer.
Nordeas mobilbank har helt sikkert meget at lære af Nordnet. Investor er også mere alsidig.
Jeg har ikke et stort kærlighedsforhold til Investor, men den er trods alt brugbar. Hvis mobilbankens/netbankens brugerflade til investering ikke udvikles markant og hurtigt, så vil lukningen af Investor for mit vedkommende betyde en flytning eller lukning af aktiesparekontoen fra Nordea, og samtidig også en lukning af banktjenesterne. De har nemlig kun været i Nordea på grund af investeringstjenesterne.
Men er der seriøse alternativer med følgende specifikationer:
- Aktiesparekonto
- Rimelige handelsomkostninger –> Muliggør aktiv aktiehandel
- Omkostninger begrænset procentuelt for nordiske aktier –> omkostningerne løber ikke løbsk ved små handler
- Udenlandske aktier tilgængelige (OP er vist ikke?). Handelsomkostninger også rimelige for disse
- Funktionel brugerflade
Dette er godt nok ikke nemt igen. Du prøver at købe ARCC (REIT-papir
Det er vist ikke blevet nævnt her endnu, at Nordea afholder Aktiespareuge fra 8.-12.12.2025, hvor handler på børserne i Helsinki, Stockholm, København, Oslo, Frankfurt og USA koster én euro pr. transaktion.
Yderligere information: Osakesäästöpäivä kerran kuussa | Katso pörssit | Nordea
Jeg har tidligere købt REIT-aktier via Nordnet, men køb af ARCC lykkes sandelig ikke. Via IB lykkedes det mig at afgive et købstilbud.
ARCC er et BDC-firma (det største af sin slags på børsen). Hvis du altså havde tænkt dig at købe Ares’ Mortgage REIT-aktie, så er tickeren ACRE (Ares Commercial Real Estate).
Pinligt, hos Mandatum går premarket-ordrer “igen” ikke igennem. Jeg ved ikke, hvad det skyldes, men det sker regelmæssigt.
Det var jo sådan, jeg kunne ikke forbinde det. Godt denne gang, at jeg nåede at hæve limitpriserne på begge salgshandler.
Nogle
Jeg har nu forsøgt at bruge Nordeas netbanks sektion for opsparing og investeringer, kun for at opdage, at den er fuldstændig ubrugelig. Det er ligefrem forvirrende at opdage, at en stor banks brugerflade er på niveau med et skoleprojekt. Er der blevet oplyst en grund til nedlæggelsen af Investor? Det føles mærkeligt med en så mærkbar forringelse af systemet.
Besparelser besparelser besparelser. Nordea er dog tilstrækkeligt finsk til, at resultaterne ses komme derfra, og ikke fra innovationer og god service.
Og det lader til at virke, da jeg selv har alle mine bankforretninger
Feedback til Nordea er sendt. Logikken siger, at de ikke vil se passivt til, hvis/når folk flytter deres beholdninger andre steder hen, men det må tiden vise. (Og jeg håber, at situationen ikke er så dårlig, som den ser ud nu, men at der blot er tale om et kommunikationsproblem vedrørende forringelsen af servicen.)
“Jeg læste, at I lukker Investor. Jeg forstod først, at I lukkede, fordi I ville tilbyde noget bedre i stedet. Men da jeg i går kiggede på jeres sektion for Opsparing og investeringer, blev jeg meget bekymret. Der er slet ikke den slags service, jeg har brug for dagligt. (Jeg er ikke en særlig aktiv handler, men jeg er en aktiv følger.)
Er det virkelig sådan, at I ikke har tilsvarende overvågningslister af typen ‘Mine lister’, som man kan følge roligt i løbet af dagen, tilgængelige i jeres nye service? Eller andre gamle funktioner overhovedet. Investor er jo generelt blevet betragtet som en antik service blandt investorer i lang tid, men for mig har det været tilstrækkeligt, da jeg selv er lidt antik. Men der må ikke ske en forringelse af servicen, det burde også være klart for jer.
Jeg har været kunde hos jer (SYP) siden XXXX, og jeg agter at blive det. Men min XXXX-portefølje vil jeg gerne have et sted, hvor det er i det mindste ret nemt og funktionelt at operere med investeringerne. Jeg håber inderligt, at det ville være hos jer. Venligst gør noget. Giv i det mindste Investor en forlængelse! Tænk, hvis en så vanemenneske som mig er desperat, når jeg frygter at skulle flytte investeringer andre steder hen, hvad vil den nye generation så gøre med jer?
Med venlig hilsen, XXXX”
I ‘Følg’-sektionen kan man lave en liste over for eksempel aktier, hvis kurser man ønsker at følge med et blik. Jeg har ikke brugt det, men det lyder som det, du leder efter.
Det ser ud til, at der også er mindst porteføljefordeling, alarmer og udbyttehistorik tilgængelig, når man scroller ned til bunden af siden ‘Opsparing og investeringer’.
Sikkert ja, men prøv nu at tyde dem i appen eller på en tablet, for ikke at tale om en computerskærm, når brugerfladen ikke skalerer efter opløsningen.
Ok. Det kan jo også være, at jeg bare ikke ved, hvordan man bruger det ‘nye’ system endnu, og jeg skal nok øve mig på det, før jeg drager endelige konklusioner om sagen. Og beslutninger om det videre forløb derefter. Vi må se.
[quote=“Perttu_Hamalainen, post:9030, topic:915, full:true”]
Pinligt, hos Mandatum går premarket-ordrerne “igen” ikke igennem. Jeg ved ikke
Tilfældigvis er jeg i gang med at konkurrenceudsætte min dagligbank i forbindelse med et investeringsejendomslån, og jeg har haft mange overvejelser om at lade Nordeas værdipapirkonto blive, hvor den er. Denne VP-konto dækker en mindre del af min samlede formue, men den har haft en klar anvendelse på grund af en billigere prisliste end Nordnet til handel med små beløb. Investor har med sine funktioner eller driftssikkerhed ikke været et førstevalg, men et acceptabelt hjem for en sekundær VP-konto; Nordeas net-/mobilbank opfylder desværre ikke dette.
Beslutningen blev altså lettere, da man udover dagligbank og lån også kan flytte den VP-konto, der ellers fungerede som anker, samtidig kan man så opsige Fordelskontoen (Etutili) og andre tjenester. Jeg ønsker bevidst at have en anden handelsplatform og VP-konto-udbyder ved siden af Nordnet, så mit fokus er rettet mod Danske Bank, som tilfældigvis også har et aktieoverførselstilbud i gang:
Prislisten er uden medlemsfordele lidt pebret med administrationsomkostninger, men som medlem af f.eks. Finlands Aktiesparere (Suomen Osakesäästäjät) tilbydes gratis opbevaring samt et handelsgebyr på maksimalt 0,12 % / min. 5€ for alle aktier. Det slår ikke Nordeas min. 1 % prissætning, men et acceptabelt alternativ. Derudover har Danske Bank i hvert fald tidligere (seneste information 2023) betalt renter til handelskontoen 3 måneders Euribor -0,5 %, men jeg kunne ikke finde på deres hjemmeside, om dette stadig er g