Diskussion om mæglere

Hos IB står der ”dividends receivable” og et beløb i euro bagefter. Er der nogen, der har fundet ud af, hvor jeg kan se mere præcist, hvornår og fra hvilket firma, der kommer hvor meget i udbytte?

Jeg tjekker selv kommende udbytter, og også de modtagne, via IBKR’s hjemmeside i rapporter, dvs. Statements.

1 Synes om

Undskyld, men kan du uddybe det lidt? Jeg kigger selv i Statements-sektionen, og der er kun Activity, MTM summary osv… Jeg prøvede at oprette et nyt statement, hvor jeg valgte Dividends, og når jeg kører den rapport, ser den helt tom ud. Jeg kan åbenbart bare ikke finde ud af det… det er vist ikke verdens mest brugervenlige UI, efter min mening.

Open Dividend Accruals er nok det, du leder efter… det viser altså udbytter, der er fragået, men som endnu ikke er udbetalt.

1 Synes om

Jeg er interesseret i både dem, der allerede er udloddet, og dem, der endnu ikke er det, og som planlægges udbetalt i løbet af i år.

Prøv for eksempel at hente et Activity statement for perioden Year to date. Her kan du tydeligt se, hvilke andre oplysninger der er tilgængelige. Den information, du leder efter, findes under punktet “Change in Dividend Accruals”.

“Som planlægges udbetalt i løbet af i år” er ikke et realistisk krav. Selvom et selskab har planer om at udbetale f.eks. månedligt udbytte, er det ikke officielt, før selskabet meddeler det særskilt. Derfor kan det være, at der f.eks. ikke er oplysninger om et selskabs udbytte for oktober, hvis de først annoncerer det f.eks. i morgen.

3 Synes om

Er der nogen, der kan sige, hvad der kan være galt? Jeg har købt $BFLY-aktier til Nordeas aktiesparekonto (OST) i flere omgange. Af en eller anden grund kan jeg dog ikke sælge den første portion på 3.500 stk., men ved salget kommer meddelelsen Ingen aktier til rådighed for salg. Under fanen for beholdning vises aktierne dog helt korrekt. Det er allerede flere uger siden, aktierne blev købt.

Man hører nogle gange nævnt, at en bestemt aktie bør sælges i en mængde svarende til volumen. Så kunne det i dit tilfælde være enten en for lille mængde, f.eks. minimum 5000 stk.? Eller bør mængden være et rundt tal, f.eks. 3000 stk.?

1 Synes om

Det kan også skyldes, at aktiens ticker er ændret, og at Nordeas handelssystem derfor ikke genkender den pågældende beholdning.

4 Synes om

Nordeas netbank har ikke fungeret her til morgen. Man kan få adgang til Investor via browseren. Der er også en nyhed om emnet. Nordean verkkopankissa oli taas häiriö | Verkkouutiset

3 Synes om

Det var også lidt så som så med Nordeas netbank i weekenden… Nordnets app fungerede dog heller ikke helt rigtigt her til formiddag; de enkelte aktiesider åbnede ikke i browseren, men det virkede OK i mobil-appen.

1 Synes om

For helvede, Nordeas netbank virker stadig ikke.

Tænk hvis der var store selskabsspecifikke nyheder eller for eksempel den sidste salgsdag for tegningsretter…

Det hører ikke hjemme i 2024, at man ikke kan få adgang til sine penge / markedet i tre timer, og der er ikke engang kommet information om, hvorvidt systemerne overhovedet kommer til at virke i dag.

2 Synes om

Det er måske ikke det “rigtige” svar, men hvis man nu af en eller anden grund var nødt til at gennemføre en handel, så har Nordea vel en eller anden form for investorsupport, hvor man kan afgive ordrer ved at ringe?

Det rigtige svar ville selvfølgelig være, at systemerne skal fungere.

1 Synes om

I dag skulle have været Nordeas aktiesparedag (Norden ekskl. Finland), hvor handelsomkostningerne er nul.

Nordea tilbyder dog venligst handel uden omkostninger i dag alligevel
…fordi man slet ikke kan handle.

17 Synes om

Nu kan man i det mindste logge ind, men man kan ikke tjekke mængden af tab, og man kan ikke placere nye skuffelser.. Måske er det meget godt sådan.

image

REDIGER: Man kan nu handle via Investor.

1 Synes om

Mobilen har ikke fungeret hele dagen på en måde, så man har kunnet handle. Hvis ens levebrød afhang af trading, ville jeg ikke turde bruge Nordea. Der er ret ofte driftsforstyrrelser.

1 Synes om

Gebyret er 1€ og er på grund af dagens problemer også gældende fredag d. 20.9.

1 Synes om

Har I prøvet hos IBKR, om man kan deltage i eller om DRIP virker, altså geninvestering af udbytte, så man får udbyttet som aktier? Jeg tænker, at det måske kan lade sig gøre, fordi det er Irland :thinking:

Jeg overvejer at åbne en erhvervskonto hos enten Nordea eller OP. Det er også meningen, at der skal investeres gennem virksomheden. Er det muligt at investere i verdensindeks-ETF’er via begge mæglere?

Jeg har i hvert fald sendt anmodninger om tilbud på lån til investeringsejendomme til et par andre banker end Nordea. Hele dagen har jeg ikke kunnet få adgang til Nordeas netbank, hverken via mobilen eller nettet… Heldigvis er min aktiesparekonto og mit værdipapirdepot i det mindste et andet sted…