Diskussion om mæglere

Opmuntret af Nordnets prissætning har jeg sideløbende også brugt Mandatum Trader, især til køb af udenlandske aktier. Aldrig har jeg oplevet så omfattende papirarbejde i forbindelse med kunderegistreringsprocessen, men det lykkedes mig til sidst at udfylde og indsende de snesevis af formularer og bilag.

Men papirarbejdet stoppede naturligvis ikke ved åbningen af kundeforholdet. Jeg har jævnligt skullet indsende opdateringer af forskellige FATCA- og W-8BEN-formularer. Nå, disse har jeg naturligvis altid pligtopfyldende returneret, når jeg blev bedt om det. Nu havde de dog uden særskilt advarsel sat købsrestriktioner på min konto “på grund af mangelfulde kendskabsoplysninger”. Jeg kontaktede kundeservice, hvorfra jeg hurtigt fik et par sider med yderligere spørgsmål, fordi de ønskede at undersøge mit kundeforhold og finansiering af terrorisme og enorm hvidvask af kontanter (sarkasmeadvarsel), hvor de venligt spurgte, om disse var en del af min forretningsvirksomhed.

Nu har der været restriktioner på min konto i tre uger, og det begynder at stå klart, at dette ikke kan fungere sådan. På en måde har jeg lyst til at påstå, at priserne på tjenesterne heller ikke betyder noget, så længe det hele fungerer gnidningsløst – men jeg vil stadig ikke tage hatten i hånden og vende tilbage til Nordnets røverpriser :grinning:. Det er tid til at finde en ny aktiemægler.

P.S. @superg: Mit limit-tilbud var 50k. Måske betragtede de mig ikke som en rigmand. Men ud fra alt ovenstående kunne man godt konkludere, at jeg kun bringer sand på gulvet for dem.

8 Synes om