Heh, en stark start på DNB:s bevakningsresa när man tittar på meddelandet ovan: positivt momentum i Kambi, riktkurs 250 och köp 
Guidance verkade vara mjuk, vilket marknaden hann reagera på före rapporten och nu i rapporten. Inte kan man väl kalla det här särskilt dyrt längre
nya marknader öppnas, men långsammare än väntat. Måste överväga ett köp.
3 gillningar
Jag tror inte att det var Q4-siffrorna som marknaden ogillade, utan bara den där outlooken. Jag snappade upp det här på Finwire (översatt från svenska):
Bolaget guidar för intäkter på 170-180 miljoner euro under 2024, jämfört med Factset-konsensus på 194 miljoner. Under 2023 var intäkterna 173 miljoner.
Resultatet för det fjärde kvartalet låg i stort sett i linje med konsensusförväntningarna. Partnerresultat och lanseringar var lägre än väntat, skriver investmentbanken Jefferies i en kommentar.
Jefferies, som har en köprekommendation på aktien, ser en vändning i vinstkurvan under andra halvåret 2024 baserat på en växande rad nya kontrakt.
Det var även den där nyheten om att samarbetet med Penn fortsätter, men marknaden verkade inte bry sig om det. Jag tycker de gjorde ett misstag som släppte den nyheten före rapporten.
Anyway… Har själv också ett litet innehav (-40%), ingen idé att sälja nu längre.
Är det någon som har en EPS- eller FCF-prognos för i år?
2 gillningar
Kambi föremål för uppköpsrykten och handeln har stoppats.
2 gillningar
Har det hänt något intressant i Kambis värld?
“Intäkterna under det tredje kvartalet 2025 uppgick till 37,4 miljoner euro (43,0 miljoner euro), en minskning med 13,1 %. Exklusive 2,3 miljoner euro i övergångsavgifter som mottogs under Q3 2024, minskade intäkterna med 8,1 %. För perioden januari till september 2025 uppgick intäkterna till 119,3 miljoner euro (132,0 miljoner