Irisity AB (IRIS) - Sikkerhedskameraer gjort smarte med SaaS

Irisity AB (publ) leverer avanceret videoanalyse for at forhindre ulovlig adgang til højsikrede faciliteter og assisterer med retsmedicinske undersøgelser med et stort amerikansk føderalt agentur.

Jeg synes, det ser meget stærkt ud, at produktet/tjenesten er god, når de kan skaffe aftaler som denne.
Jeg tænker også, at den pågældende kunde sandsynligvis har høje krav.

Redigering. Jeg henviser til den samme nyhed offentliggjort af @Tunturisusi.

6 Synes om

Taler vi f.eks. om Det Hvide Hus? God reference for potentielle kunder.

Menneskeliv bliver reddet!
Samtidig fremragende synlighed.

10 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-delivers-video-analytics-major-us-utility-operator-united-states

Handel kommer…

8 Synes om

Irisity udvider til Mexico og Latinamerika med udnævnelsen af Abraham Peniche som Regional Salgschef.

7 Synes om

Irisity AB (publ), en førende leverandør af AI-videoanalyse, fortsætter med at styrke sin ledelse ved at udnævne Johan Höglund til CGO, Chief Growth Officer.

Udnævnelsen af Johan Höglund vil fremskynde vores internationale ekspansion med stadigt større globale aftaler og partnerskaber, og vil nu styrke vores evne til at udvikling og vækst i vores forretning.

“Johan Höglund er en respekteret og dygtig professionel på højt niveau med en imponerende track record for konsekvent at levere resultater. Han bringer nu denne erfaring til Irisity og er et godt match til at overvåge vores fortsatte hurtige vækst,” kommenterer Marcus Backlund, CEO for Irisity.

Höglund har over et årtis erfaring med ledelse og internationale omfattende klientrelationer og har tidligere fungeret som administrerende direktør for Unilabs Sweden, direktør hos Tieto og landechef for Philips Healthcare i Sverige. Han har en Executive MBA fra Stockholm Universitet.

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-recruits-johan-hoglund-new-cgo

4 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-delivers-video-analytics-major-airport-united-states

Produktet virker i hvert fald til at være i orden… forhåbentlig stiger salget… Jeg vil sige en rigtig god åbning i USA

8 Synes om

Jeg venter med spænding på næste kvartalsrapport, hvis man kan stole på de tidligere resultater, burde der snart komme positive resultater?

3 Synes om

Hvilke forventninger er der til Q4-resultatet?

2 Synes om

Jeg har ikke bemærket dette i denne tråd tidligere, så jeg linker til den svenske Discord-kanal for Irisity, hvor der er generel diskussion om virksomheden. Hvis dit andet modersmål på en eller anden måde er svensk, anbefaler jeg at tilmelde dig kanalen. Der tales også om disse kvartalsforudsigelser der. :slight_smile:

5 Synes om

1. oktober – 31. december 2021
• Nettoomsætningen udgjorde 35,8 mio. SEK (10,4).
• Udført arbejde for egen regning udgjorde 5,1 mio. SEK (3,4).
• Bruttomargenen udgjorde 83,0 procent (56,1).
• EBITDA udgjorde 8,6 mio. SEK (-1,9).
• Resultat efter skat udgjorde –11,6 mio. SEK (-5,4).
• Likviditeten ved udgangen af perioden var 71,3 mio. SEK (65,2).
• MRR ved udgangen af kvartalet udgjorde 6,6 mio. SEK (4,2) Q/Q

1. januar – 31. december 2021
• Nettoomsætningen udgjorde 77,3 mio. SEK (36,8)
• Udført arbejde for egen regning udgjorde 15,4 mio. SEK (10,0).
• Bruttomargenen udgjorde 71,9 procent (59,8).
• EBITDA udgjorde 6,4 mio. SEK (-5,9).
• Resultat efter skat udgjorde –23,9 mio. SEK (-19,6).

Det ser godt ud, den månedlige tilbagevendende indtægt (MRR) stiger med +57% Q/Q og er nu 6,6 mio. SEK

Med direktørens ord:
“Vi lukker stadig større handler internationalt, hvilket forventes at have en positiv effekt på MRR og pengestrøm i fremtiden.”

6 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-publ-delivers-fourth-quarter-strong-growth-and-margins

Ser godt ud​:+1: virkelig stærkt sidste kvartal.

6 Synes om

Administrerende direktør kommenterer på seneste kvartal:

Irisitys nettomsætning var 35,8 MSEK, hvilket er en stigning på 244 procent med stærk vækst, og bruttofortjenesten var 83 procent. Den månedlige gentagne omsætning (MRR) voksede 57 procent kvartal for kvartal. Vi fortsætter med at vækste vores forretning med forbedrede marginer og EBITDA.

Vi rapporterer fra første kvartal med Agent Vi’s transformation (konsolideret fra midten af oktober), vi indgår større aftaler internationalt. Dette vil have en positiv effekt på MRR og pengestrøm fremover. EBITDA og salgsmargen er de stærkeste hidtil. Nettoresultatet er blevet påvirket af afskrivninger af goodwill og immaterielle aktiver. Pengestrømmen følger planen.

Integrationen af Agent-Vi skrider godt frem. Transaktions- og administrationsomkostninger er fuldt ud afholdt i kvartalet, så nettoresultatet forventes at udvikle sig positivt fremover.

Vi er tilfredse med salgsudviklingen med at vinde stadig større kontrakter i Europa og Amerika. På det vigtige asiatiske marked skal vi dog styrke vores tilstedeværelse med yderligere rekrutteringer.

Ved at levere banebrydende algoritmer og videoanalyse-løsninger af høj kvalitet på et stadigt voksende globalt marked forventer vi at fortsætte stærkt både organisk og gennem potentielle strategiske fusioner og opkøb.

Marcus Bäcklund

Ja, Agent-Vi-opkøbet har virkelig fremskyndet salget. Bruttofortjenesten er god. Omkostningerne er også høje, men det er forståeligt, ønskeligt og sandsynligvis uundgåeligt at åbne nye kontorer for at kunne operere globalt.

Det ser ud til at skride godt frem.
Når jeg tænker på risici, er det selvfølgelig, hvordan investeringerne i nye lande/områder vil gå.
Hvis vi ekspanderer til nye områder gennem opkøb. Agent-Vi viser selvfølgelig ledelsens ekspertise inden for virksomhedsopkøb.
Konkurrenter, selvom voldgravene virker intakte nu, er branchen hurtig.

Produktet er godt, fordi det betaler sig for kunden at betale for Irisity’s software/SaaS-tjeneste, da de selv opnår besparelser… En win-win situation.

Lad os se, hvad Mr. Marked mener? :thinking:

5 Synes om

I det mindste er vi nede med 8 % indledningsvist, selvom det i mine øjne er en god rapport? Væksten fortsatte med at være meget god!

1 Synes om

En mærkelig reaktion.. markedet forventede vel et endnu stærkere Q4​:+1:

2 Synes om

Det er svært at give en større mening om kvartalsrapporten, når Agent-Vi-tallene forvirrer pakken så meget. Jeg selv blev ejer igen i går, fordi jeg vil se, om dette potentiale ville begynde at udfolde sig. Jeg var faktisk nødt til at opgive min position for et stykke tid siden, da jeg købte en lejlighed, så noget måtte sælges. Men nu er jeg tilbage igen :smiling_face_with_sunglasses:

Efter min mening var kvartalsrapporten ikke så dårlig, som markedsreaktionen viser, og der var også mange gode ting, såsom væksten i MRR (Monthly Recurring Revenue). Men hvor meget Agent-Vi-tallene påvirker osv. :thinking: Måske har jeg brug for en rapport tygget af en professionel, så hvis du ser noget sådant, er et link velkomment.

2 Synes om

Omsætningen levede i hvert fald ikke op til mine forventninger. Jeg havde forventet omkring 20 mio. SEK fra både Agent VI og moderselskabet. Samlet set var vi 10% under det. På dette stadie af historien er omsætningsudviklingen så vigtig, at jeg forstår MrMarkets reaktion. Ellers ser det ud til at gå godt.

3 Synes om

Ifølge Osari står det konsoliderede Agent Vi fra midten af oktober for cirka halvdelen af periodens omsætning. Dette ville betyde, at Irisitys organiske omsætning ville være cirka 17,9 MSEK. I tredje kvartal var omsætningen 17,2 MSEK. Væksten i eget arbejde forklarer heller ikke fuldt ud den svage vækst. Jeg tror, dette er årsagen til den voldsomme markedsreaktion.

Jeg har ejet aktien siden 2018 og har for nylig øget min beholdning. Jeg er endnu ikke alt for bekymret, men jeg mener, at omsætningen skal vokse meget stærkt i fremtiden, for at selv den nuværende aktiekurs kan retfærdiggøres.

5 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-delivers-video-analytics-major-construction-company-scandinavia

7 Synes om

Selskabets omsætning sidste år var cirka 7 mio. euro, og med en kurs på 39 SEK er EV godt 100 mio. euro. EV/S er 14,5, og resultatet er tabsgivende. Selvom bruttofortjenesten er god, og der er vækstforventninger, fortæller TA i dette sentiment mig i det mindste om det næste prisniveau, hvor jeg kunne overveje sagen igen (grå boks).
Jeg har kigget på dette fra tid til anden, og tak til dem, der indsamler overvågningsdata. Men vejen er stadig lang, og kursprisfastsættelsen er stadig meget høj IMO.

13 Synes om