Irisity AB (IRIS) - Sikkerhedskameraer gjort smarte med SaaS

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-wins-major-video-analytics-procurement-uae

13 Synes om

Store floder kommer fra små bække…
Og det er jo omkring 5MSEK.

9 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-wins-035m-contract-protect-sites-across-singapore

9 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-publ-delivers-third-quarter-continued-strong-growth

15 Synes om
5 Synes om

Penser Access: Interview med Irisity - Erik Penser Bank - 15. november 2021
Irisitys administrerende direktør Marcus Bäcklund interviewes af aktieanalytiker Rikard Engberg fra Erik Penser Bank.

Hvis en person med sprogkundskaber ville opdatere resuméet, vil jeg på forhånd takke.

2 Synes om

Tallene begynder at se ret gode ud, synes jeg. Det næste er ret simple beregninger, men de lyder gode, når de er hurtigt udregnet. Er der nogen, der roder rundt i tallene :thinking: MRR er nu 4,2 mio. svenske kroner. Hvis denne vækstrate (ca. 40 % per kvartal) fortsætter i fire kvartaler, vil MRR om et år være lidt over 16 mio. svenske kroner. Altså løbende månedlig indkomst! Det ville næsten give 200 millioner svenske kroner i løbende indkomst om året?

En sådan vækst er naturligvis ikke nødvendigvis realistisk, men jeg synes ikke, det er umuligt. Men hvis MRR om et år er over 16 mio. svenske kroner, så kan kursen efter min mening berettiget fordobles.

Jeg har selv været med i et par kvartaler, og regnskabet så ret godt ud for mig. Jeg indrømmer dog, at jeg stadig er ret amatør inden for disse ting. Mon tallene fra Agent Vi allerede kommer med i årets sidste kvartal nu?

For mig er MRR den vigtigste målemetode i dette tilfælde, og mine egne forventninger/håb til væksten er stort set de ovenstående. Det er et gæt, men vi får se.

Følges dette stadig af @timontti, eller er det glemt? Jeg tænkte bare, at denne perle ikke måtte gå i glemmebogen :wink:

7 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-delivers-video-analytics-police-authority-dominican-republic

3 Synes om

Det virker som en virkelig interessant virksomhed. Hvilken slags potentiale er der mon for, at denne kan ekspandere til eksempelvis det kinesiske marked eller til skoler i USA?

Jeg havde ikke tidligere kendskab til virksomheden, men det virker som om, at disse algoritmer har uendeligt mange anvendelsesmuligheder og potentiale.

Hvad er den største konkurrent i samme segment? Har I kendskab til konkurrenternes algoritmer eller software?

4 Synes om

Der er potentiale for mange ting her, i hvert fald hvis man skal tro virksomhedens udmeldinger. Jeg har kun haft den i min portefølje i en kort periode (et halvt år), så jeg har ikke rigtig et klart billede af, hvor seriøst man kan tage snakken. Hvis det, de siger, er sandt, så er det eneste problem, jeg ser, hvis en konkurrent kommer med et lignende produkt, der begynder at æde indtjeningen, eller hvis Irisity af en eller anden grund ikke formår at sælge produktet. Til gengæld taler løfter fra f.eks. G4S om at tage produktet bredt i brug for produktet. Jeg ved ikke meget om konkurrenterne. Jeg sælger min position, hvis væksten begynder at se for svag ud, men der er kommet en del gode nyheder, så jeg er ret rolig i øjeblikket. Jeg har dog ikke et særlig omfattende kendskab til området, og jeg er heller ikke ekspert inden for branchen, så man skal ikke drage for mange konklusioner ud fra mine udtalelser. Men det er absolut en interessant og i bedste fald en helvedes skalerbar forretning!

3 Synes om
5 Synes om

Et par punkter fra den rapport, som jeg nu har forstået gennem oversætteren:

Det ser ud til, at aftalen med G4S går ud på, at Irisity installerer softwaren i sådanne centraliserede kontrolrum, og efter installationen vil hvert kamera, der er forbundet til dette center, generere en løbende indtægt (MRR) på anslået 12,5 euro/måned.

Irisity forhandler lignende aftaler med et par andre globale sikkerhedsfirmaer. Et nævnt selskab er det spanske Prosegur, som har omkring 300.000 overvågede lokationer. Der er altså rigeligt med kameraer.

Det er anslået, at der er omkring 2,5 millioner sikkerhedslokationer, som Irisity forhandler kontrakter med. Omkring 10 % af lokationerne har kameraer, og en lokation har i gennemsnit 15 kameraer. Desuden stiger antallet af kameraer med omkring 10-12 % årligt.

Nu håber vi, at Irisity lykkes med sine forhandlinger og får licenserne til at køre på en stor del af disse kameraer. Herfra kan man få en idé om det mulige potentiale, hvis det lykkes. For at ingen får for høje forventninger, kan det selvfølgelig også mislykkes. Det anbefales derfor at læse rapporten, som @_Masi allerede linkede til herover. Tak for det :slightly_smiling_face: dvs. via Masis link finder man linket til hele rapporten :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kommenter venligst, hvis I opdager faktuelle fejl i min tekst.

10 Synes om

Der er vel også en risiko for mulige tekniske problemer, hvis de bliver realiseret. Hvis vi forestiller os en situation, hvor der ikke kommer et billede fra kameraet til Irisitys system (problemet kan være hvor som helst), hvem undersøger det, og hvis fejlen viser sig at være Irisitys skyld, så finder man nok en betaler til undersøgelsen.

1 Synes om

På computeren går du til Google Translate og oversætter fra svensk til engelsk. Så slår du optagefunktionen til på mikrofonen og afspiller YouTube-videoen på din telefon. På den måde får du en automatisk oversættelse.
Edit: En anden mulighed er at afspille videoen på computeren og oversætte den med iTranslate Pro-appen på din telefon.

2 Synes om
4 Synes om
4 Synes om
4 Synes om

Da jeg undersøgte Carasents seneste opdatering, bemærkede jeg Irisity, som blev fundet på sammenligningslisten. Vækstprocenterne for både salg og driftsresultat er i en klasse for sig i sammenligningen, og multiplikatorerne er heller ikke høje, når man ser et par år frem – dette forudsætter dog, at målene/prognoserne opnås.

7 Synes om

Irisity leverer videoanalyse til den thailandske regering, til en værdi af cirka 100.000 dollars:

Det er tilsyneladende ikke en SaaS-tjeneste.

9 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/irisity-ab-irisity-delivers-video-analytics-major-federal-agency-united-states

Nu begynder der at være god handel. :+1:

11 Synes om