Inderes' kaffestue (Del 8)

Jeg mener at huske, at det ikke måtte være dobbeltnoteret, men er de ADR’er adskilt fra det? Porteføljen trænger til lidt risiko ved siden af finans, selvom amerikanerne mener, at de finske banker er fyldt med risiko.

Alibaba er i det mindste på Nordnets BF-side. Black Friday | Nordnet

For mit vedkommende var der kun valutavekslingsgebyrer, da jeg valgte det depot, jeg ville have den i.

1 Synes om

I dag er det luksus.

image

49 Synes om

Hihi, fik manipuleret de amerikanske kurser lidt, købte for en hund og værdien af beholdningen steg med flere. Ærgerligt bare at ingen andre køber til samme pris :smiling_face_with_tear:

5 Synes om

https://keskustelut.inderes.fi/t/atkore-inc-sahkonsuojausratkaisujen-valmistaja/44743?u=saku
Der er godt nok lagt noget arbejde i det dér. :flushed_face:Garanteret @Homeros-kvalitet :grin::grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

respect-hats-off

38 Synes om

IMG_20231124_214924
Er der andre, der har lavet en SORT LISTE over Helsinki-børsen :smiley: ?
Jeg har selv en regel om, at emner på den sorte liste ikke følges, og der bliver aldrig investeret så meget som en øre i de virksomheder. Jeg tror, at mindst 3 af de virksomheder går konkurs i løbet af de næste 10 år.

26 Synes om

Selvfølgelig. Jeg har en liste i Helsinki over tre selskaber, som jeg aldrig vil lægge så meget som en rød øre i, eller sågar kaste et blik på kurserne for. Det første er Nokia, det andet er nOKIA og det tredje er nokia.

22 Synes om

Hmph

Jeg har ventet i spænding på det der Mandatum-hæfte derhjemme, som vistnok er blevet trykt til stort set alle andre, der har investeret i det, men jeg er gået glip af det.

… Altså, hvis det sendes til investoren og ikke f.eks. dem, der bare har deres penge stående der?

Nå, ventetiden må fortsætte.

Ikke fordi det sikkert giver mere underholdning end en enkelt gennemlæsning, men det ville da have været rart :upside_down_face:

8 Synes om

Australien vandt, men vi kan være stolte af vores repræsentanter. :slight_smile:

Lige nu føles det virkelig tomt. Vores drenge kæmpede fantastisk, begge kampe var tættere end tallene viser. Modstanderen gav ikke Emil et eneste let point, og det var en flot præstation af Emil med den sparsomme forberedelse", analyserede kaptajn Jarkko Nieminen i Yles udsendelse.

13 Synes om

Sig hvad I vil, men her med oversergenten tænkte vi at få en lille aftensnack. Hilsner til Alfons også.

20231124_231354

48 Synes om

I min egen postkasse fandt jeg et brev fra Mandatum i går, Black Friday.
Det indeholder sandsynligvis tryksager,
Såkaldt søndagslæsning.

Jeg havde også opgivet håbet om at få dette “skandalebrev”, men ventetiden blev belønnet.

6 Synes om

Lad det være sagt med det samme, at jeg slet ikke bryder mig om ordkløveri, da jeg selv laver stavefejl i tide og utide. Men den lille djævel indeni mig gav mig bare ikke ro denne gang, undskyld :unamused: ja, måske er det på tide at gå i seng

ibe

8 Synes om

Endnu en nattevagt overstået, og jeg indså, at den næste bus hjemad først går om to timer.

Nå, jeg satte i løb og begav mig afsted.

-10 grader, 24 timer uden søvn, 8 timers arbejde bag mig, løb sidst i sommer, rygsæk på ryggen (med madpakke, tøj, vandflaske osv.), pisseglatte veje.

Har nu tilbagelagt 7,7 km og er svinget ind på Shell til en morgenmad bestående af doughnut + Red Bull. Er også nødt til lige at lade telefonen op et øjeblik. Der ser ud til at være 10 km igen, men det er lækkert at løbe i solopgangen.

Kroppen og sindet har det med at overraske en, og det ret ofte.

Rigtig god lørdag til forummet.

(Skal nok dele Sports Tracker-dataene, når jeg er kommet hjem.)

101 Synes om

Der har været så stille i flueknepper-tråden, at der da må nogle emner derind. Så kan de stive flipper og pedanterne få lov til at kloge sig. :wink:

1 Synes om

IMG_6384
De sidste 2 km tog 24 minutter. :sleeping:

Især den mentale udholdenhed slap op, da en genvej 2 km før mål var spærret på grund af vejarbejde. Da jeg blev nødt til at vende om, sagde både hovedet og benene op. De sidste to kilometer endte jeg altså med at gå. Jeg holdt også et par tisse- og drikkepauser (ikke det samme), hvilket kan ses på tiden.

Helt sikkert en af de fysisk og mentalt mest krævende ting, jeg har præsteret i mit korte liv.

Omkring de 10-11 km begyndte det at føles helt forfærdeligt, da trætheden begyndte at melde sig. Det hjalp heller ikke med almindelige kondisko (uden greb). Op og ned ad bakke gik det i et tempo, hvor bedstemødre med stokke overhalede mig (ikke helt, men I forstår nok pointen).

Nu kan jeg stolt sige, at jeg har presset mig selv helt til grænsen, både fysisk og mentalt. Lige nu er jeg pisseirriteret, det gør ondt, det dunker, det værker, og jeg fortryder det også en smule.

Sådan er det jo som regel, når man presser sig selv ud af sin komfortzone, hvilket det her i den grad var for mig. Det vigtigste er dog det, man ender med at få ud af det. Hvis man ikke udfordrer sig selv, kan man heller ikke udvikle sig.

Det gælder for alt. Alle behøver ikke være lige så dumme som mig. Alle kan udfordre sig selv på deres egen måde. Jeg anbefaler alle herinde at finde en måde at udfordre sig selv på inden året er omme. Det vil helt sikkert bringe jer til et nyt niveau.

Én ting lærte jeg i dag, og det er: ”Never again”.

Tak og hej :v:

108 Synes om

Flere tilbud på blade, de dumper dem godt nok.

IMG_8070
IMG_8069

8 Synes om

Hvis vi her endelig leder efter papirets sidste gravøl, så har Alma noget af en opgave med at finde en ny acceptabel standardpris for immateriel bladren i sider og en tilstrækkelig læserskare i så lille et sprogområde. Bladren i siderne med en varm kop i hånden er dog nok det billede, man nemmest betaler “det løse” for.

Forhåbentlig ender Almas omsætning ikke med udelukkende at være det østeuropæiske rekrutteringsmarked, når genopbygningen af Ukraine forhåbentlig snart begynder. :smiley:

1 Synes om

Sparetip. Et vist indenlandsk børsnoteret teleselskab sender stadig fakturaer for tjenester, der allerede er ophørt. Fakturaen er en e-faktura på et lille beløb, så den bliver nemt overset. Et forsigtigt gæt er, at der kan være ret mange, der modtager disse. Vær opmærksomme, det virker ikke til at være i virksomhedens interesse at få sagen opklaret. Ræk hånden op, hvis du er overrasket… jeg ser ingen hænder.

2 Synes om

Voldsomme sager. I denne sag ser man også, hvordan stjerner og pengemaskiner bliver beskyttet så længe som muligt. I de annoncerede værdier er der naturligvis nultolerance, men i virkeligheden er der intet spor af det, og krænkeren får i stedet en “alvorlig samtale”, efter at nogen har vovet at indgive en skriftlig anmeldelse.

"Taru havnede også i en ubehagelig situation, da Hirviniemi, der kom op af bassinet, tog hende i skuldrene og begyndte at rose sin kollega overstrømmende – helt ned til hendes kropsformer.

– Derefter spurgte han mig, om jeg ville med op på hans hotelværelse og sniffe baner med ham, fortæller Taru.

Ilta-Sanomat har i forbindelse med Aku Hirviniemi også interviewet mange andre kvinder, der har fortalt, at de har fået forslag fra ham relateret til kokainbrug."

"Juulia indgav en skriftlig anmeldelse af Hirviniemis opførsel til produktionsselskabet ITV Studios, som sendte den videre til MTV, der havde bestilt programmet. MTV indrømmer over for IS, at der i sin tid blev indgivet en klage over Hirviniemis opførsel.

– Der er blevet rapporteret en situation til MTV fra en aften under optagelserne, hvor Aku Hirviniemi kom med upassende forslag. Vi modtog en rapport om hændelsen fra produktionsselskabet og greb straks ind over for sagen sammen med produktionsselskabet i overensstemmelse med vores nultolerancepolitik, skriver MTV’s kommunikations- og CSR-chef Suvi Aherto til Ilta-Sanomat via e-mail. "

"Juulia kan ikke lade være med at tænke, at kanalen ved at beholde Aku beskyttede sit eget ansigt udadtil på bekostning af andre medarbejdere.

– De har satset på deres profiler og gennem årene opbygget dem som hele folkets favoritter. Jeg forstår, at tærsklen for at udskifte sådan en person er meget høj. Så er det uundgåeligt et signal om værdier, konstaterer Juulia. "

11 Synes om

Elisa sendte for et par år siden min mor en regning, fordi jeg havde haft en nic-e-mail i 90’erne.

NIC-e-mailen blev lovet at være gratis for evigt, efter at jeg havde betalt et engangsgebyr i 90’erne.

I 2020’erne så Elisa så sin chance.

Til min mor sagde Elisa, at regningen skulle betales, selvom De ikke har bestilt tjenesten.

Jeg ringede til Elisa og forhørte mig om kontraktforholdet: min mor har nemlig aldrig været kunde hos Elisa.

Elisa var ikke interesseret i den slags juridiske småting: de gentog bare, at regningen skulle betales.

Det gad jeg ikke høre på.
Jeg meddelte Elisa, at jeg rev regningen i stykker.

Efter dette har Elisa ikke længere sendt opkrævninger til min mor :hugs:.

28 Synes om