Når analytikeren fra et anarkistisk og ungdommeligt analysehus sidder i blazer på sit hjemmekontor i Kainuu, og direktøren for et børsnoteret advokatfirma sidder i hættetrøje på et luksuskontor på Aleksanterinkatu, hvem af virksomhedsejernes bør så bekymre sig mest?
Virker Yahoo Finance for jer? For mig virker det indimellem, indimellem får jeg sådan en fejlmeddelelse. Jeg har prøvet med forskellige browsere, og det samme problem opstår. Hvad kan det skyldes, og hvordan kan det rettes?
Jeg ser lige nu et interview med Harvias administrerende direktør, han taler så meget, at Rauli Juva næsten ikke kan komme til orde. Men et godt interview alligevel, fuld af substans.
Når du taler om Lahti, mener du uden tvivl Puu-Paavola.
Men hvis vi skal være helt ærlige, så selvom det på sin vis var et charmerende fænomen – parcelhuse lige ved siden af centrum – så var det i virkeligheden ret forfærdelige og nedrivningsmodne skure. Beboerne var for det meste socialt udsatte og ellers bare marginaliserede, som så med nybyggeriet blev ryddet af vejen et andet sted for at give plads til mere middelklassefolk.
Jeg forsvarer dog min barndomsby ved at konstatere, at der trods alt ikke er bygget noget rædsel som Makkaratalo noget sted i Lahti, og når man ser på kanten af torvet, ser det stadig ret pænt ud.
Og hvis man sammenligner området omkring Lahti rådhus med det tilsvarende i Espoo, så vinder Lahti hundrede til nul.
Jep, centrum er bevaret overraskende intakt sammenlignet med mange andre byer. Og jeg siger ikke, at alt gammelt skal bevares. Et bestemt lag fra forskellige tider er også værdifuldt. Alle bygninger fortæller jo om deres tid, folks behov, teknikker osv.