Inderesin kahvihuone (Osa 10)

Tämä ketju on jatkoa kommentille: Inderesin kahvihuone (Osa 9) - #10579 käyttäjältä Stryker - Sijoittaminen - Inderes forum.

2 Synes om

Nå, skal Hesuli smides på skrotbunken, og i stedet Helsinki, en god børs i over et århundrede. Mag7 kunne for eksempel være en gnaven Maguli.

44 Synes om

Hvis det var et selskab fra en anden branche, ville jeg gætte på, at den volumen var en tilfældighed, men i dette tilfælde tror jeg det ikke :smiley:

image

49 Synes om

Man skulle tro, at Hesulink ville skyde i vejret under denne tiende kaffestue-tråd. Ingen tiende uden en niende.

Dagens bedste kommentar, der fangede mit øje, var i Nordnets Neste-tråd:

“Aldrig mere 10€!”.

Altid sjovere, når man gætter på, hvilken retning forfatteren henviste til. :smiley:

25 Synes om

Det er næppe et finsk regeringspartis skyld, hvis Google fjerner kvindedagen fra kalenderen.

Du spytter så meget politisk ladet sludder ud, at kaffestuen ikke er det rette sted for dine beskeder.

22 Synes om

image

8 Synes om

@Verneri_Pulkkinen og @Mauri er i fuld gang, måske med lidt forskellige stemninger? :slight_smile:

https://x.com/Vernepu/status/1889969756662596038

image

https://x.com/Salkku_Mauri/status/1889992463789801543

image

44 Synes om

Nå nå, raketterede Atrias kurs ikke som forudsagt i OP’s morgenrapport:

Screenshot_2025-02-13-15-50-40-17_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f

Selv analytikerne har mistet håbet og dyrker sort humor i deres kommentarer.

15 Synes om

16:30 starter Neste’s CMD, og den varer sandsynligvis indtil klokken seks.

Jeg tror, jeg vil følge præsentationen på Investor, da jeg stadig har aktier i porteføljen.

1 Synes om

Når analytikeren fra et anarkistisk og ungdommeligt analysehus sidder i blazer på sit hjemmekontor i Kainuu, og direktøren for et børsnoteret advokatfirma sidder i hættetrøje på et luksuskontor på Aleksanterinkatu, hvem af virksomhedsejernes bør så bekymre sig mest? :smiley:

38 Synes om

Jeg troede et øjeblik, at den samme direktør håndterede interviews for to virksomheder på samme tid. :sweat_smile:

image

Alt er selvfølgelig muligt, fordi Hesuli.

39 Synes om

Forstand og hår bliver ikke i det samme hoved - gammelt finsk ordsprog

Jeg har stadig hår :sob:

8 Synes om

Virker Yahoo Finance for jer? For mig virker det indimellem, indimellem får jeg sådan en fejlmeddelelse. Jeg har prøvet med forskellige browsere, og det samme problem opstår. Hvad kan det skyldes, og hvordan kan det rettes?

image

Det fungerer i hvert fald fint for mig i Safari-browseren. Svært at sige, hvad problemet så skyldes i dit tilfælde.

Jeg ser lige nu et interview med Harvias administrerende direktør, han taler så meget, at Rauli Juva næsten ikke kan komme til orde. :smiley: Men et godt interview alligevel, fuld af substans.

18 Synes om

Det ser ud til at virke. Det hjælper nok at tømme browserens cache. :slight_smile:

Yahoon-appen er godt nok irriterende, man kan slet ikke komme ind i kommentarfeltet af en eller anden grund.

1 Synes om

Fortsættelse af tråden Inderes’ kaffestue (Del 9):

Når du taler om Lahti, mener du uden tvivl Puu-Paavola.

Men hvis vi skal være helt ærlige, så selvom det på sin vis var et charmerende fænomen – parcelhuse lige ved siden af centrum – så var det i virkeligheden ret forfærdelige og nedrivningsmodne skure. Beboerne var for det meste socialt udsatte og ellers bare marginaliserede, som så med nybyggeriet blev ryddet af vejen et andet sted for at give plads til mere middelklassefolk.

2 Synes om

Nå ja, det også, men centrum har jo været fuld af charmerende jugend-tårne, som er blevet jævnet med jorden til fordel for mere moderne løsninger. :frowning:

3 Synes om

Jeg forsvarer dog min barndomsby ved at konstatere, at der trods alt ikke er bygget noget rædsel som Makkaratalo noget sted i Lahti, og når man ser på kanten af torvet, ser det stadig ret pænt ud.

Og hvis man sammenligner området omkring Lahti rådhus med det tilsvarende i Espoo, så vinder Lahti hundrede til nul.

7 Synes om

Jep, centrum er bevaret overraskende intakt sammenlignet med mange andre byer. Og jeg siger ikke, at alt gammelt skal bevares. Et bestemt lag fra forskellige tider er også værdifuldt. Alle bygninger fortæller jo om deres tid, folks behov, teknikker osv.

11 Synes om