Inderes' kaffestue (Del 9)

Denne tråd er en fortsættelse af kommentaren: Inderesin kahvihuone (Osa 8) - #10610 käyttäjältä micoat - Sijoittaminen - Inderes forum.

Tidligere tråde:

EDIT:

Vejledning:

5 Synes om

Først, jess. Nyt kafferum åbnet, prøv nu at opføre jer ordentligt.

41 Synes om

Pokkers, jeg blev nummer to.

image

20 Synes om

Sådan er det jo, selvfølgelig kan amerikanerne gøre det, da deres største råvare eller våben er printeren. Situationen kan selvfølgelig også ændre sig for dem i fremtiden, og printeren løber tør for blæk.

kuva

3 Synes om

Størstedelen af EU’s medlemsstater er også på den brede genopretningsvej, som amerikanerne har udstukket, men Finland klynker bare af sted på sin egen afsidesliggende elendighedssti – traditionerne fra 90’ernes krise forpligter.

7 Synes om

Og alle forstår jo, at ikke én eneste stat er i stand til at betale sin gæld af, og at en eller anden form for nulstilling (reset) skal finde sted :slightly_smiling_face: Åh ja, lige bortset fra Finland selvfølgelig :upside_down_face: Nå ja, det er godt at tryne folket lidt, nogen skal jo tjene pengene til os borgerlige. :shushing_face: Og arbejde opfrisker sindet!

1 Synes om

I USA bor der også ~24.500.000 millionærer (kilde: Harvias CEO Matias Järnefelt), hvilket med garanti har en forbandet stor positiv indvirkning på den private efterspørgsel og derigennem den økonomiske vækst, når borgerne i det store billede har penge at bruge. Denne kendsgerning ønsker man naturligvis aldrig at fremhæve i Finland som en oplagt forklaring på forskellene mellem USA og Finland, når det kommer til økonomien, da man ikke må fortælle befolkningen, at den er hamrende fattig i forhold til mange sammenlignelige lande.

13 Synes om

I Finland er der trods alt en ret lille gruppe, der har råd til at forbruge mere. Man kommer vist stadig ind i den øverste indkomstdecil med en bruttoindkomst på knap seks tusinde, hvilket giver knap fire tusinde netto. Det er i praksis så lidt, at man skal overveje ret nøje, hvad man investerer i. Hvis man har begået den fejl at købe et flot hus og en bil, så æder de stigende renter det budget, som man kunne bruge på fornøjelser og ”luksus”.

Man kan selvfølgelig sige, at man skal sætte tæring efter næring og leve som @Sijoittaja-alokas, men hvem i dette land forbruger så forskellige tjenesteydelser og køber ”luksusprodukter” som f.eks. en båd produceret i Finland, hvis/når selv den rigeste tiendedel ikke har råd til det? Der bliver heller ikke ret mange penge tilbage til investeringer, men man stoler i stedet på, at pensionspyramiden klarer de ting.

Vores levestandard er bare rigtig meget lavere end f.eks. i USA, selvom vi bilder os selv andet ind. Selvfølgelig er der også en forarmelse af middelklassen i gang i USA, men der er også forholdsmæssigt mange flere velstillede end i Finland.

Edit: Ovenfor var der kritik af afdrag på statsgælden. Det kan vi fortsætte i politik-tråden…

18 Synes om

Er Nordnet nede eller i det mindste ufatteligt langsomt hos andre også?

Prøv så at shoppe her.

3 Synes om

I det mindste fungerer “appen” normalt

Tegn tegn tegn…

2 Synes om

Webbrowser-versionen gik på en eller anden måde ned, jeg har siddet og undret mig i 10 min. på flere computere…

3 Synes om

Ingenting udover forsiden åbner igen. Overraskelse, når det er den første lidt mere interessante børsdag i lang tid :grinning:

1 Synes om

Det virker i hvert fald fint for mig i browseren.
Gad vide hvad årsagen er, hvis det ikke virker for nogle?

Jeg åbnede forskellige visninger, jeg kunne også have foretaget et køb, så det virker til at være helt okay på min computer.

Edit. Jeg lagde en købsordre, og den gik igennem, så der er andre end mig, der kan få tingene gjort på siden.

Hos mig virkede en side, der var blevet stående åben, også af en eller anden grund – da den blev lukket, kunne man ikke længere få nye sider aktive.
En mærkelig situation, når Nordnet ikke engang er i stand til at kommunikere til sine kunder om driftsforstyrrelsen.
Der er heller intet på Nordnets Twitter-side. Det giver ikke ligefrem et godt billede af virksomhedens driftsevne.
Jeg har tydeligvis en aktiv session, den står og loader, men der vises ingen data…

2 Synes om

Jeg prøvede at foretage et lille køb af turbowarrants med Nordnet iOS-appen, og det gik helt normalt igennem.

Ja, jeg har også mobilappen åben på Apple, og den fungerer normalt…

Og så fik jeg åbnet siden, og sessionen er aktiv – sikke et cirkus det var igen…

1 Synes om

Hvilket år mon denne er fra? Denne reklame så man et par gange. Gudskelov for at vi har streamingtjenester og YouTube!

6 Synes om

Adm. direktør og bestyrelsesformand @Kaj_Hagros i dag

Luksus-vibe

kuva

52 Synes om

Først var der Vastaamo, og nu databruddet på Helsinkis børns og læreres oplysninger til kriminelle. Beslutningstagerne bor i Helsinki. Får vi nu endelig en lovændring, der gør det muligt for ofre for kriminalitet at få ændret deres personnummer?

Det er ikke længere en god nok forklaring, at de nuværende it-systemer ikke tillader det. De tillader det bare ikke, selvom vi med hatten i hånden spurgte it-systemerne sammen – vi allesammen, både landets regering, parlamentet og de bedste eksperter på området. Vi fik ikke lov. Case closed.

1 Synes om