Det er virkelig dejligt at læse positive omtaler af vores eget forsvar i verdenspressen.
Til torvet, tortilla! ![]()
Man kunne oprette en Inderes losseplads-tråd på forummet. Kværulanter og folk, der let bliver fornærmede, kunne fortsætte dér.
Til disse findes trådene om parlamentsvalg, Tesla og Voxtur.
Den første morgenkaffe fra den nye kaffekande er nu i mavesækken og i gang med at katalysere gårsdagens næring mod det næste andagtsøjeblik ved porcelænstronen.
Der findes mere information om kaffekanden i Voxtur-tråden.
Rigtig solrig slutspurt til alle frem mod påskens miniferie!
Mandag og tirsdag, da jeg gik ud på terrassen om morgenen, skinnede solen fra en klar himmel, og fuglene sang! Begge dage steg OMXH også pænt og nød en grøn dag!
I går onsdag var det skyet og gråt fra morgenstunden, og OMXH faldt også en hel del.
Jeg er ikke nogen mester i teknisk analyse, men enhver kan drage sin egen konklusion om, hvordan det går med OMXH i dag ![]()
Måske ville dagen ellers være blevet grå (= en rød dag), men da @Sijoittaja-alokas skabte ro i forumets kaffestue, viger skyerne nu, og fuglene kan synge igen! Lad os se, om @Sijoittaja-alokas stadig har evnen til at gøre dette til en stigningsdag for OMXH ![]()
![]()
Rigtig god påskeweekend til alle medinvestorer ![]()
Det er dårlige tider, når dette er en god investering:
https://twitter.com/tommielo/status/1643607517744726016
Nu må jeg hellere ønske tillykke. En vaskeægte storspiller er fundet på forummet. Nokia er blevet solgt med tocifrede procenter af marts-salget. Gider du på nogen måde løfte sløret for størrelsen på din portefølje? Jeg må indrømme, at jeg er en smule misundelig ![]()
Jeg kunne ikke lade være med at hænge mig i detaljerne ![]()
Giver det ikke et ret normalt afkast? Ca. 5,5 % hurtigt udregnet
Det er godt nok et bistert blik. Det er det udtryk, man får, når man ser nogen fjerne katalysatoren fra din bil gennem kontorvinduet.
Den burde indrammes og stilles på skrivebordet, så den kan minde én om ikke at gøre noget dumt på forummet.
Driftsbidraget er jo kun 234,60, resten er kapitalydelse.
Fortsættelse af tråden Inderesin kahvihuone (Del 3):
Denne besked fra Luke var fra januar 2022, og jeg har tænkt en del over dette klokkeslæt nu, hvor min personlige investeringsstrategi måske har brug for en smule afklaring. Men lad os også spørge flokintelligensen, om der er nogen bud på, hvad klokken er nu? 10 point for svaret, en guldstjerne for begrundelsen.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
Misundelse er som bekendt finnernes arvesynd. Porteføljens størrelse betyder måske ikke så meget, men derimod det at man forsøger at skabe velstand for sig selv/sin familie og derigennem vores hjemland.
Pointen var, at Nokias nettosalg i marts på ingen måde er alarmerende store. Det kræver f.eks. kun en lille gruppe privatinvestorer, der ikke ønsker at gå ind til kvartalsregnskabet med aktierne i behold osv.
Jeg stemte selv på klokken tre, men efter at have undersøgt uret nærmere, begyndte jeg at overveje, om det denne gang går baglæns?
Jeg tager til fest senere i dag og vil derfor være mindre til stede på forummet senere, men på trods af påsken kommer der faktisk et nyt interview på fredag, så længe jeg bare er genopstået – det vil sige, interviewet kommer i morgen, når det kommer. ![]()
@Sijoittaja-alokas her i påsken sker opstandelsen først på søndag, så du har overhovedet ikke travlt med det ![]()
Det kan også ske denne gang. ![]()
Så til noget mere seriøst:
Var det ikke sådan for 10 år siden, at Hobbitten skulle overgå til public domain engang i 30’erne eller 40’erne? Er det med ophavsretslove ligesom med historien, at vinderne skriver den om, efterhånden som situationen udvikler sig?
Det er sikkert en vild juridisk jungle.
Det har fungeret i årtier sådan, at hver gang Mickey Mouse er ved at overgå til PD (Public Domain), tilføjer amerikanerne flere år til loven. Lidt som et bestillingsarbejde.