Jul 2022 og velgørenhed

Mange tak @Bjorninen og @Juurikki! :heart: :blue_heart: :yellow_heart:

Jeg har oprettet denne nye tråd til disse indsamlinger, så begge disse vigtige indsamlinger får den opmærksomhed, de fortjener.

Joulupata (Julegryden):

Formål

Lad os støtte de mindre bemidlede og andre, der har brug for hjælp, selv i svære tider, så der kan blive jul i ethvert hjem! Lad os alle bidrage efter evne. Mange bække små gør en stor å!

SPR (Finlands Røde Kors):

Formål

Inderes-forummets reaktion på den humanitære krise i Ukraine viser, at investorer har hjertet på det rette sted.

Jeg har forlænget indsamlingsperioden, da vi ikke er i mål endnu, og behovet for hjælp fortsætter. Lad os se at få rundet de 75.000 €. Tak!

Med din hjælp hjælper Røde Kors ofre for naturkatastrofer og krig over hele verden. I Finland tilbydes hjælp til ofre for pludselige ulykker, såsom brande. Donationer opretholder også de frivilliges beredskab til at handle i krisesituationer. Du beskytter de mest sårbare.

Hver euro er vigtig, så selv en lille donation hjælper. Herover er der to indsamlinger, og begge indsamler penge til meget vigtige formål. Juurikki sagde det fremragende: “Disse indsamlinger konkurrerer ikke, men supplerer hinanden. Juurikki deltager i hvert fald i begge.

Jeg har fastgjort tråden i toppen, så alle er sikre på at se den. Jeg har ikke noget imod, hvis man f.eks. på sociale medier eller andre steder markedsfører indsamlingerne på denne måde:
https://twitter.com/PohjolanEka/status/1599331193698521088

Rigtig glædelig og fredfyldt jul til alle! :slight_smile:

62 Synes om

Må man foreslå andre julevelgørenhedsformål her, eller er tanken kun dette ene formål? :blush:

EDIT: Efter Sijoittaja-alokas’ svar vil jeg også fremhæve Lasten Liike (Børnenes Bevægelse) som et muligt donationsmål.

For mig personligt er motion og sport en hjertesag, og derfor vil jeg gerne hjælpe børn med at finde glæden ved at bevæge sig. I en idrætsklub kan der tændes en gnist for sport, eller man kan måske finde en ven.

Hvis der er andre her, der ønsker at støtte børns motion, er der et link herunder. Selvfølgelig er al velgørenhed vigtig, uanset om det drejer sig om natur, dyr, børn eller hvad som helst andet. Jeg håber, du donerer til en sag, der føles vigtig for dig. :blush: :christmas_tree:

Link: https://www.lastenliikeiltapaiva.fi/

7 Synes om

Der er et par indsamlinger startet af et Inderes-medlem (indeläinen), men jeg tror ikke, at nogen har noget imod det, hvis man udover disse to formål også lægger andre saglige og lovlige indsamlingslinks her. :slight_smile:

2 Synes om

Hvad med sådan en her?
Man skulle tro, at hjælpen ville gå ubeskåret til de trængende.

7 Synes om

Gode indsamlinger allesammen, men organisationernes strukturer er nogle gange så tunge, at kun halvdelen af din donation når frem, eller endda mindre. Jeg deltog også i år i joulupata.fi-indsamlingen samt to indsamlinger, der rører mig personligt. Glædelig jul til alle!

7 Synes om

Dér var linket til vores Julegryde-indsamling. :slight_smile:

3 Synes om

Nå, fik lige præcis presset julegryde-indsamlingen op på de tre tusinde.

En helt god start, forhåbentlig tager det fart frem mod jul.

5 Synes om

Disse store organisationer er altid blevet kritiseret, og de har længe haft forskellige former for compliance-rapportering på deres hjemmesider. Hos mange organisationer ligger dette ‘spild’ på omkring 7-9 %, hvilket i sig selv er rimeligt.

3 Synes om

Brændeovne til opvarmning og madlavning – Ukrainsk Forening i Finland rf fra 1997 (ukrainians.fi)

Jeg har tænkt på, hvilken konkret humanitær hjælp man kunne sende til Ukraine .. måske en brændeovn? :slight_smile:

5 Synes om

Jeg minder igen om vores indsamlinger. Der er links til indsamlingerne ovenfor, hvis I ønsker at deltage.

Vores indsamling til Frelsens Hær:
Lad os støtte de mindre bemidlede og andre med behov for hjælp, selv i svære tider, så vi kan sikre julen i ethvert hjem! Lad os hver især deltage efter evne. Mange bække små gør en stor å!

Vores indsamling til Røde Kors:
Jeg har forlænget indsamlingsperioden, da vi ikke er helt i mål endnu, og behovet for hjælp fortsætter. Skal vi ikke se at få rundet 75.000 €? Tak!

Med din hjælp hjælper Røde Kors ofre for naturkatastrofer og krig i hele verden. I Finland tilbydes der hjælp til ofre for pludselige ulykker, såsom brande. Donationer opretholder også de frivilliges beredskab til at agere i krisesituationer. Du beskytter de mest sårbare.

Inderes-forummets reaktion på den humanitære krise i Ukraine viser, at investorer har hjertet på rette sted.

Mange tak til alle, der har deltaget i indsamlingerne! :slight_smile:

2 Synes om

Få nu styr på de links og slet denne besked, tak. Så er Juurikki endnu et minuspoint tættere på Inderes-loungens kulkælder. Der er koldt derinde, efter der er skiftet til :cold_face: centralvarme eller sådan noget. Og luk onkel Masse ud af loungens kælder, om ikke andet så for julens og den menneskelige godheds skyld, ikke?

1 Synes om

Vent lige. :slight_smile:

Er der forkerte links i de indledende indlæg? Jeg har nu indsat links i mit forrige indlæg, som ikke var der før. :slight_smile:

Jeg og mange andre har forsøgt at kontakte Onkel Masse, men han har desværre ikke gjort comeback, selvom vi gerne ville have det. :frowning:

2 Synes om

I morgen er det juleaften, så jeg vil lige minde om vores indsamlinger. :slight_smile:

Folk har løbende doneret, tusind tak til alle donorerne!

Vores indsamling til Frelsens Hær:

Vores indsamling til Røde Kors:

Rigtig glædelig og fredfyldt jul!

12 Synes om

Det er jul igen…

3 Synes om