Inderes' kaffestue (Del 11)

Lahti er den legitime arvtager efter Vyborg (Viipuri).

Borgmester Olavi Kajala var tilsyneladende på togstationen for at overtale de evakuerede til at blive i Lahti, hvor mange så også endte med at slå sig ned. Byen tog da også en enorm vækstspurt efter krigene.

24 Synes om

Kaffeservering før mødet

Og efter mødet lidt snacks, jeg glemte at tage et billede af desserten, altså cheesecaken

Lad os ikke glemme den lille gave:

Og som @Vanerihands skrev, så var der drikkevarer i overflod. Den slags Inderes-drikkebilletter er jo ren amatørvirksomhed :slightly_smiling_face:.

Der var fuldt hus, 354 aktionærer og i alt over 400 personer til stede, så markedsføringen har virket godt​:grinning_face:.

64 Synes om

Her er endnu et billede af tallerkenen:

32 Synes om
  1. Har du altid investeret forkert?
  2. Har du altid læst Inderes’ analyse forkert?
  3. Har du altid investeret i den forkerte aktie på det forkerte tidspunkt?
  4. Sådan timer du dine køb rigtigt.
  5. Har du altid fulgt en nybegynder? Sådan følger du en guru (Indeholder ‘Verneris kvarter’ og udbyttepartiets propaganda)

Inderes, som er børsnoteret, er et udbyttepolitisk uafhængigt medie, hvor 99,9 % af medlemmerne støtter udbytte og 100 % er imod aktietilbagekøb.

11 Synes om

Er jeg virkelig den eneste fumlefinger, der swiper til den næste artikel, mens jeg læser Morgenrapporten på mobilen? :eyes:

Jeg brokkede mig også over det tidligere.

• Det har ikke generet mig.
  • Jeg er kommet til at swipe ved et uheld.
0 äänestäjää

Jeg nævner det ikke en tredje gang. :saluting_face:

(Edit. En lille anmodning: Lad være med at stemme, hvis du ikke læser Morgenrapporten på mobilen. :sweat_smile:)

4 Synes om

Jeg købte en billet til næste år

38 Synes om

Arbitrage er en helt reel ting på markedet, men ofte æder transaktionsomkostninger merafkastet.

7 Synes om

Interessant synspunkt!
Fordi man i et udviklende Finland med fem millioner indbyggere gjorde noget for årtier siden, kan finnerne så ikke kommentere Kinas eksport- og industripolitik?

Skal alle andre bare acceptere det faktum, at Kinas handelsoverskud er større end noget andet lands i menneskehedens historie?

Kinas handelsoverskud er på lette 1200 milliarder, og tempoet viser ikke mange tegn på at aftage.

For eksempel fortæller nobelprismodtageren i økonomi Paul Krugman, at dette uundgåeligt fører til handelskrige, men hvad ved han egentlig :man_shrugging:

7 Synes om

Husk! Husk, at det ene år ikke er det andet lig.

3 Synes om

Jeg er klar til at tage en risiko!

Og som pensionist er der tid

4 Synes om

Tak til alle for møderne og de gode diskussioner i går på Tavastia :smiling_face:

13 Synes om

Når man tager bilen til dækskift hos et dækcenter – så p*sser det en overhovedet ikke af. Når man køber en pære i en udstyrsforretning, som skifter den uden beregning – så p*sser det en endnu mindre af…

2 Synes om

På opfordring fra publikum er her et afsnit om virksomhedskøb! :smiley:

Færdiggørelsen af dette trak undtagelsesvist ud til klokken tre i morges, da jeg i britisk stil fortsatte arbejdet efter generalforsamlingens efterfest. :smiley:

41 Synes om

Jeg forstod ikke helt kernen i dit indlæg, men som tilhænger af fri markedsøkonomi og en liberal samfundsorden ville jeg ønske, at friheden øgedes overalt. Det er dog mærkeligt, hvordan man i Finland generelt, og selv i folkeskolen, betragtede disse samme protektionistiske og centralstyrede tiltag som fremragende og fornuftige, mens den samme politik er ekstremt ond og fordømmelig, når den udøves af en anden stat.

Vi fik at vide af staten, at det er helt normalt for staten at bedrive valutamanipulation, i vid udstrækning beslutte folks lønninger og tale om en strategisk forhøjelse af forædlingsværdien, samt hvordan udenlandsk ejerskab er af det onde. Der er stadig ikke foretaget nogen form for lustration i forhold til, at det alt sammen var statslig propaganda, som blev brugt til at retfærdiggøre disse selviske handlinger.

Og vi tør stadig ikke fordømme, at folks lønninger besluttes af en tilfældig politisk-ideologisk centralkomité gennem forhandlinger og på baggrund af en “eksportdrevet national model”, i stedet for at de besluttes normalt på arbejdspladsen, som det sømmer sig i en civiliseret stat. Finnerne er sikkert det sidste folk i verden, der kan fordømme Kinas økonomisk-politiske tiltag, når vi selv blev rige med præcis den samme drejebog. Vi var bare heldigvis så lille en stat, at vi ikke rystede verdensøkonomien med vores uretfærdige handlinger, og man så gennem fingre med dem.

29 Synes om

Ret vildt. Med dette års reelle udbytte er det jo en tenbagger.

9 Synes om

Jeg er i fitnesscenteret og suger en kreatin-protein-vanddrik til morgenmad(!)

Tak for billedet

14 Synes om

Det fungerede vist ret godt i tilfældet Karthago, da der ikke er opstået en anden stormagt i området endnu :grin:

4 Synes om

Jeg prøvede engang Motonets udskiftningsservice, da jeg vidste, at pæren sad et besværligt sted. Efter en kort undersøgelse lød svaret ”vi skifter den ikke”. Det drejede sig om en slægtnings GLK Mercedes.

8 Synes om

En flyvsk overskrift, unægteligt. Men det saglige indhold savner nogle modargumenter.

1 Synes om

Det at lygtehuset på Volvoer faktisk løsner sig helt efter at have løftet en enkelt pal op, er virkelig en genial detalje. At ingen har fundet på at kopiere det, er til gengæld helt uforståeligt. På nogle Ford-modeller løsner lygtehuset sig ved at ændre positionen på et par beslag, hvilket er en lettelse. Men i de fleste biler er det utroligt besværligt at skifte pære. Det er nok derfor, så mange kører rundt med kun ét “øje”.

4 Synes om