Inderes' kaffestue (Del 10)

Hilsner fra København. På disse ferier bruger man altid en masse penge. På den anden side kan porteføljens værdi svinge med en nettoløn på en dag. Men det føles ikke på samme måde! Det er jo godt, at der bliver brugt penge, man skal ikke bare rådne op på hotellet. Finske firmaer er også set her, f.eks. If reklamer, Marimekko og Nordea butikker.

Ps. Er der andre, der begynder at bruge produkter fra de virksomheder, de ejer? Jeg købte selv Olvi i Q2. Jeg antager, at resultaterne allerede vil begynde at vise sig i Q4.

25 Synes om

Blev du skræmt?

Nej, jeg morede mig bare over, at det måske er Paavos tur nu.

5 Synes om

4 Synes om

Nu har man godt nok anstrengt sig for at lave en clickbait-overskrift. På finsk er der præsidenter udover Mäntyniemi kun på kaffehylden og i en motorcykelklub.

21 Synes om

Der er trods alt også et par stykker af dem i udlandet nu.

1 Synes om

Også i Højesteret er der præsident.

2 Synes om

Interessant! Jeg synes, vi skal sende topdetektiv Verneri Pulkkinen for at undersøge sagen i form af Var :slight_smile:

4 Synes om

Fortæl endelig også I andre, hvis I har fundet gode HOLD-picks til Aktiesparekontoen.

Der er præsidenter i utallige forskellige samfund, men der er kun én republikkens præsident; den, der til enhver tid er i embedet.

1 Synes om

Nu ville det være et godt tidspunkt for guldinvestorer at kombinere investeringsinstrumentet med hverdagsbrug. Harvinainen 100-kiloinen täyskultainen wc-pönttö huutokaupataan Sotheby'silla | Uutisia lyhyesti | Yle

8 Synes om

Republikkens præsident har også været på BBC :slight_smile:

5 Synes om

Far legede Fodelia🥸

Pølsesuppe, kødbollesuppe, kyllingerisotto og skinkegratin.

Jeg tager det med til sønnen i den store verden. Han kan lægge det i fryseren og tage det med som madpakke på arbejde eller spise det derhjemme. Jeg burde også lave noget til min egen fryser. Jeg fik ikke regnet priserne ud, men mon ikke det er ret billige portioner og frem for alt velsmagende.

67 Synes om

Er ‘Suppis’ to forskellige personer, eller hvordan fungerer det? :sweat_smile:

Undskyld min nysgerrighed :grin:

32 Synes om

Ja, jeg er en ganske liderlig, mavefed, gammel mand. Så vidt jeg husker, er den der “lille pige” snappet fra en Uuno Turhapuro-bemærkning.

26 Synes om

Ellers en god besked, men du glemte “merkitmerkitmerkit” til sidst :smiling_face:

13 Synes om

Kalle var tæt på den øvre tegngrænse, altså 32.000 tegn :D, der ville kun have været plads til et afsnit eller to mere. :smiley:

For eksempel, så vidt jeg husker, har @Juha_Kinnunen og @Mauri oplevet dette. :cowboy_hat_face:

15 Synes om

Kontanter er dog stadig et lovligt betalingsmiddel, og en stor bunke penge behøver ikke engang i udgangspunktet at være erhvervet gennem kriminalitet. Især nu hvor alle digitale penge på bankkonti kommer under realtidsbaseret, AI-drevet, kontinuerlig overvågning af Staten&Skattevæsenet. Hvis nogen lovligt ønsker at samle kontanter, selv fra hver konto, er det ikke kriminelt, selvom man her igen ønsker at overtræde lovene i fortolkningerne. Det vil sige, at kontanter i praksis er forbudt.

4 Synes om

Med småt var der også nævnt, at de daglige banktjenester, bank- og kreditkort mv. igen er gebyrbelagte fra årets start.

Men sikkert en begrundet ændring, når f.eks. OP Gruppens driftsresultat i 2024 kun var 2,5 mia., altså ca. 1.000 € pr. andelshaver.

19 Synes om

Jeg gentager mig selv… hvis jeg ikke husker helt forkert, så opnår mange af S-gruppens regionale andelsbutikker også resultater i samme størrelsesorden.

Disse andelsforeninger ville dog være interessante tilfælde at få på børsen; et andelsindskud på hundrede ville hurtigt være mange gange mere værd. Og situationen

6 Synes om

Før i tiden “generede” betalingen for banktjenester ikke, da boliglånskunder fik “i overflod” af bonusser, og de ikke kunne bruges til andet (selvfølgelig til forsikringer, juridiske tjenester osv.). Nu er de skattepligtig indkomst, som man kunne bruge mere fornuftigt. Dette vil gøre bankernes konkurrence fremover hårdere, da bonussen ikke længere er en så dominerende faktor i ligningen.

I hvert fald mit eget behov for OP Gold skal genovervejes. Kortet er ganske vist godt, og tjenesterne er praktiske, men nu er det værd at gennemgå alternativerne også.

2 Synes om