Inderes' kaffestue (Del 10)

Og husk alle, at på den svenske side er der i dag Kanelbullar og Bamse eftermiddag, og børsen lukker ret tidligt :saluting_face:

6 Synes om

Det er bedst at tage det i flydende form, så får man alle de nødvendige vitaminer på samme tid. https://www.alko.fi/tuotteet/901951/Baileys-Cinnamon-Roll/

10 Synes om

[quote=“Zen65, post:3645, topic:663”]
[quote="Rauli_Juva, post:3

7 Synes om

Hvis man har investeringsaktiviteter i Nordea, er det værd at downloade transaktionsdata fra Investor, før det lukkes, hvis man vil beregne porteføljeafkast eller lignende. Fra Investor får man en ret praktisk Excel-fil, som indeholder alle porteføljens begivenheder, handler, udbytter osv. Man kan vel få de samme oplysninger ud fra mobil- eller netbanken på et tidspunkt, men jeg har i hvert fald ikke fundet noget sådant derfra endnu. Og man ved ikke, hvor lang tid det vil tage at få en sådan funktion igen :smiley:

11 Synes om

Det er godt nok noget af et overvågningsarbejde. Hvis man så også giver skattemyndighederne ret til at gennemgå alles kontotransaktioner, så bliver det godt :thinking:

Myndighed greb ind over for enorme kontantkøb hos Verkkokauppa.com, udstedte bøder på over en halv million euro | HS.fi Viranomainen puuttui valtaviin käteisostoksiin Verkkokauppa.comissa, antoi yli puolen miljoonan euron sakot | HS.fi

4 Synes om

Selvom Patria-samarbejdet altså starter med et andet selskab? Valmet Automotive, ikke Valmet Oyj, som er på børsen. Sådan forstod jeg i hvert fald nyheden.

29 Synes om

Se er du jo, du har ret. :smiley: Det var en ordentlig brøler her. Jeg hoppede tilbage på Valmet efter kvartalsrapporten, og nu er det heldigvis kun en lille tilføjelse med dette. Jeg tror, at Valmet på lang sigt vil være i stand til at skabe værdi, selvom skovsektoren indtil videre er lidt frossen.

4 Synes om

Hvem er det, der køber elektronik for over 10.000 i kontanter? Godt at der bliver holdt øje med tingene.. Både den grå økonomi og hvad der bliver transporteret over til den østlige grænse.

19 Synes om

Ifølge historien har de sat en grænse på 200 €… Det må så være op til enhver at overveje, om 200 € er meget eller lidt, når man køber elektronik :wink:

1 Synes om

Så den grænse på 200€ er ifølge meddelelsen blevet sat af webshoppen selv.

Sandsynligvis er 99% af oprindelsen af sådanne kontantkøb på 10.

23 Synes om

\[quote=“cripled, post:174, topic:56159, full:true”\]

Jeg tror ikke, at virksomheden kan få kursen op, uanset hvor godt et resultat den leverer. Hvis køberne ikke er interesserede, så er de ikke interesserede. Jeg undrer mig dog lidt. Nå, jeg har undret mig over mange andre ting. Vi ser lige lidt længere, og så sælger vi, og andre kan prøve lykken med dette. Jeg troede, det var en god investering, men tro er ikke viden værd, siger man.

\[/quote\]

Når man ser på virksomhedens korte investeringshistorie, så er det ikke lige det første, man tænker på som den dårligste investering i Helsinki. :smile:

4 Synes om

Ja, jeg forstod det fuldt ud, men alligevel er webshoppens grænse helt latterlig i betragtning af virksomhedens branche…

3 Synes om

Ja, det er jeg enig i, men måske tog de det alvorligt..

https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/18539979755666-Käteismaksun-uudistus-26-4-2024

1 Synes om

Tilsyneladende kan gavekort ifølge den kundeserviceside ikke sidestilles med kontanter, så den kontantgrænse kan omgås ved at købe gavekort på 200 euro med kontanter, så mange som man har brug for. Man skal træde ud af butikken indimellem, hvorefter det er en ny transaktion. Og så kan man købe et nyt gavekort igen. Et køb på 2000 euro kan altså betales med 9 x 200 euro gavekort og 200 euro i kontanter. Det er gjort utrolig svært at bruge kontanter i dag.

Nu forstår jeg, hvorfor Esa Juntunen sagde i bogen Vaurastu viisasti, at det er værd at bruge kontanter, hvorved betaling bliver så svært som muligt, og man sparer penge. Jeg tror ikke, at særlig mange ville orke at gå i butikken 10 gange for at købe et nyt vasketårn eller noget. :slight_smile:

12 Synes om

Jeg tror ikke, særlig mange gider bruge kontanter overhovedet.

2 Synes om

\[quote="Suppilovahvero, post:2566, topic:61881"\]\n\nDagens afslutning -18,25% Dejligt :unamused_face: Så dårligt gik det nu ikke. Slet ikke. I morgen er det lønningsdag. Hvis der efter låneafdrag og tømning af Lidl stadig er noget tilbage, ville det ikke være en dårlig mulighed at lægge resten i dette. Et virkelig kvalitetsfirma med en strålende fremtid foran sig, med 18% rabat. Pokker også, at skattepengene først kommer i december.\n\n\[/quote\]\n\nFirehjulsudmåling + to nye sommerdæk (forkerte vinkler har slidt kanterne glatte) + arbejde = 380€ + 120€ reservedele til den anden bil. Afdrag på boliglån. Regninger. Lidl 300€. Der bliver ikke meget tilbage af en løn på 1500€.\n\nF\\\*\*n! Lige nu føles det som om sjælen forlader kroppen! Vi køber ikke Kongsberge. Gid jeg som lille pige havde fundet på et andet erhverv end at tørre numser på gamle damer. \n\nMåske går det nok. Har dog tag over hovedet. Kone. Børn. Arbejdsplads. Jeg ved det ikke.

70 Synes om

Som det nu var, var det @Iikka_Numminen, der interviewede Tiina, når Rauli normalt tager sig af disse. Jeg drager i hvert fald mine egne konklusioner ud fra dette :slight_smile: Marimekko Q3'25: Vahva tulos - Inderes

4 Synes om

Disse bankhuses kursmål er godt nok helt tilfældigt kastet med en terning i mange selskaber. Jeg har endda bemærket, at f.eks. Goldman S forsøger at påvirke kursen til fordel for deres egne kunder. Hvordan kan man give et kursmål for f.eks. Faron F, når prisen er mellem 0 og næsten uendelig… sandsynligvis er den største procentdel dog tæt på 0, men hvis det lykkes, er det en lottogevinst.

Med Nordnets portefølje nåede jeg 120.000 euro, og dette var klart den bedste dag mod indekset i sandsynligvis flere år.

I tråden ‘Nybegynder interviewer’ kan man i dag læse et interview med @Tuulikki_Rautiainen.:slightly_smiling_face:

God dag, god weekend!:smiling_face_with_sunglasses:

103 Synes om

Hej. Jeg har skrevet et nyt indlæg. Lidt grundlæggende snak om Handels USA. God weekend, og kolde, duggede drikke til jer alle. https://rahatojennukseen.com/esittelyssa-ikivihrea-handelsbanken-usa-indeksi-rahasto/

4 Synes om