Inderes' kaffestue (Del 10)

Man bør ikke anbefale New Vegas til nutidens unge, før der er lavet en AI-drevet remake, hvor al dialog er ændret til en form, som de unge forstår. Her er en forsmag på, hvad der kommer:

5 Synes om

Jeg har aldrig spillet Fallout, men det virker ret anstændigt for et moderne spil.

4 Synes om

image

:smile: :smile: :smile: jeg kan ikke trække vejret :smile: :smile: :smile:

Men forstår hr. techbro hvorfor det ikke er en god idé, at agenter e-mailer ‘hvad jeg lavede denne uge’ i massevis :thinking:

Man kunne lave så mange sjove tweets ud af det

23 Synes om

Screenshot_2025-02-23-20-57-03-92_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb

31 Synes om

image

32 Synes om

Her er tanker og lærdomme i Charlie Mungers stil. :slight_smile:

Tweettråden indeholder tekst samt små klip.

https://x.com/thexcapitalist/status/1893761138124320774
image

Resten af tweettråden, men bemærk, at tweettråden indeholder videoklip.

image
image
image
image
image
image
image
image

REDIGERING:

God start på investeringsugen?

Citi US Economic Surprise Index fortæller, hvor meget amerikanske økonomiske data overrasker i forhold til analytikernes prognoser, hvilket betyder, at hvis indekset falder, indikerer det, at de seneste økonomiske tal har været svagere end forventet.

https://x.com/lisaabramowicz1/status/1893793546647322682
image
image

12 Synes om

Antallet af klik på linket til velgørenhedsaktionens borgerinitiativ har allerede overskredet “spøgelsesgrænsen” på 200 (186+15)!
Fantastisk👏

Tak til alle underskrivere😊

6 Synes om

Tomi minder om, at I skal stemme/like. :slight_smile: :point_up_2: :point_up_2:

3 Synes om

Hvordan får du udbytteafkastet så højt, hvis der for sidste år udbetales 0,20 € pr. aktie!?

12 Synes om

Jeg kom til kaffe, da Nordea Investor ikke virker. Hverken på mobil eller computer :person_gesturing_no:

Inderes goes AI: den første AI-producerede podcast er nemlig her! :robot:

Formålet er at udvælge virksomheder fra Helsinki og Stockholm, som vi følger, en gang eller to om måneden og generere 10-30 minutters podcasts baseret på omfattende rapporter og virksomhedsrapporter. Sproget er indtil videre kun engelsk.

Disse vil naturligvis på ingen måde erstatte rigtige interviews eller podcasts (medmindre publikum beslutter det :astonished:), men fungerer som supplerende indhold. Man kan tænke på dem som en slags smagsprøve for at lære nye eller allerede kendte virksomheder bedre at kende.

Fortæl os, hvad I synes om dette eksperiment, og om I får noget ud af det! :fire: Og følg kanalen på Spotify! :pray:

14 Synes om

Nordeas netbank viser heller ikke oplysninger om investeringer.

Kunne man sætte AI’en til Roasts for at grille direktørerne med virkelig ubehagelige og svære spørgsmål :smiling_face_with_horns:?

Så behøver Inderes’ personale ikke at brænde broer win-win. :grin:

“Ja, undskyld for det, det var ret barskt, denne AI-tuning er stadig under udvikling :innocent:

32 Synes om

I dag kom jeg til den konklusion, at bunden for Neste er nået, og årsagen til dette er @Verneri_Pulkkinen’s interview med Heikki Malinen. Malinen er kendt som en virksomhedsleder, som det finske modstykke til Hide the Pain Harold, altså en person der aldrig smiler normalt, men ser ud som om smilet dækker over en enorm smerte.

kuva

kuva
kuva
kuva
kuva
kuva

Men men! Nu hvor Malinen er endt som direktør for Neste og har fået at høre INSIDERINFORMATION om virksomhedens reelle situation, så se lige hvilket smil der er kommet frem på hans ansigt:

kuva

På baggrund af denne analyse er det altså klart, at markedet har overvurderet Nestes vanskeligheder, og nu er det faktisk det helt rigtige tidspunkt endelig at starte et købsprogram for Nestes aktier. Jeg forstår, at nogle investorer måske forholder sig skeptisk til denne analyse og dens konklusioner, men husk på, at på effektive markeder er det umuligt at opnå en konkurrencefordel, hvis man udfører analysen på præcis samme måde som alle andre investorer og analytikere :cowboy_hat_face:

151 Synes om

Nu hvor Musk/Trump er ved at bruge USA’s våbenhandler og Starlink som afpresningsmiddel, og det er pisseirriterende…

På den anden side er det godt, at Musk har fucket op med Starlink. Man tør stadig investere penge i kommunikationsteknologisektoren.

En undervurderet sektor, selvom en lille bekymring (udover gældsætningen) er, hvilken værdi mobilnetværk har på landjorden, hvis man en dag opnår 100% internetdækning via satellitter. Selvfølgelig, hvis signalet kommer langvejsfra, så kan brødrene fra Kina og Rusland helt sikkert pille ved det og blokere det.

Jeg har et par større positioner i porteføljen i Vodafone (Spacemobile) og Telenor. De er ikke tilfældigvis ikke-amerikanske, og Telenor nu via DNA. Blikket har også været rettet stærkt mod Elisa, og BCE er under tættere overvågning fra Canada.

Jeg overvejer, om der burde åbnes en tråd for (tele)kommunikationsteknologisektoren på et tidspunkt, eller om jeg bare ikke har bemærket en sådan. Hvis den mangler, om @Sijoittaja-alokas ville godkende en sådan idé og nå at lave den en dag? :clap:

3 Synes om

Lidt ligesom den generelle tråd for IT-servicesektorvirksomheder?

Jeg vil måske sætte mig lidt ind i dem, så jeg kan sende dig en besked, måske privat, om det, så vi får den rigtige slags tråd med dens åbningsindlæg. :slight_smile:

2 Synes om

Noget i den retning. Jeg gider ikke lægge mere generelle beskeder om udviklingen i branchen ind i f.eks. Telias, Vodafones eller Elisas tråd. Jeg gætter på, at telekommunikationsteknologi er den generelle betegnelse. :smiley:

1 Synes om

Ja, det er klart. :slight_smile:

Jeg sender dig en privat besked engang.

1 Synes om

Tak! Jeg kigger også på den IT-servicesektor tråd nu. Det ser ud til, at jeg har slået den fra engang, så jeg var ikke engang klar over det.

(Engang var tanken at kondensere de tråde, jeg fulgte, og jeg slog de angiveligt uvæsentlige fra med en ret bred pensel. Det var en fejl. :smiley: )

1 Synes om

Jeg foretrækker at lytte til indhold produceret af mennesker. Disse AI-podcasts minder mig altid om denne video.

8 Synes om