IDL Diagnostics (ex-AroCell AB) - bedre end sit rygte

Q3-rapporten er offentliggjort. Markedets reaktion baseret på den første time har været ret neutral. Tilsyneladende handles der ikke længere på dette.

Det er stadig svært for undertegnede at få øje på en fremadskridende vending i lyset af tallene, da omsætningen står i stampe, og en vending vil ikke ske uden vækst i omsætningen. Kontantbeholdningen brændes også af i samme tempo som før. Fra direktørens meddelelse får man det indtryk, at salget ville gå bedre, hvis produktionen kunne følge med, og at en del af væksten i omsætningen i Q3 derfor vil blive overført til kommende kvartaler. Man er altså primært afhængig af direktørens udmeldinger.

Jeg så hurtigt, at Redeye også forventede vækst i omsætningen (link i forrige indlæg), men i dette kvartal skuffede man igen i forhold til de allerede nedjusterede forventninger til omsætning og COGS. EBITDA var en smule bedre end forventet.

Der var ingen særligt betydningsfulde begivenheder i løbet af kvartalet. Som en positiv nyhed bør det nævnes, at der er indledt et TK1-samarbejde med den kinesiske virksomhed ZECEN Biotech ud over de eksisterende TPS- og UBC-produkter. Lad os i denne sammenhæng nævne Kina-risikoen. I årsrapporten for 2022 er der ikke nævnt andre landerisici end risikoen relateret til begivenhederne i Ukraine. I løbet af det forgangne år er man dog igen blevet opmærksom på den øgede Kina-risiko. Det bliver spændende at se, om de tør tilføje et nyt afsnit i den kommende årsrapport.

Efter kvartalet er det besluttet at udstede/reservere 5 millioner warrants, som ifølge rapporten primært er til selskabets interne brug til en kurs på 1 SEK og med en løbetid på tre år, hvis jeg har forstået deres karakter korrekt.

13 Synes om
4 Synes om

Er der stadig andre Arocell-aktionærer her? Det har været stille på det sidste, både her på forummet og fra selskabets egen side, men det ville være interessant at høre, om nogen har gjort sig nogle tanker om Arocell? Mine egne evner rækker ikke til en særlig dybdegående analyse, men ifølge nyhederne er der opnået nogle godkendelser af Tubex i Afrika, og resultatet er stadig i minus. Med hensyn til FDA-sagen er der ikke hørt noget i lang tid; er den overhovedet stadig aktiv?

6 Synes om

Årsrapport den 22.2. om en uge. Forhåbentlig får vi der information om, hvordan det går med FDA-planerne. Der har sandelig været stille. :slight_smile:

2 Synes om

Jeg kom tilfældigvis til at tænke på netop det med FDA-godkendelsen i går, og så kom jeg også til at tænke på selve aktien. Det er den eneste af mine aktier, der er i et markant minus.

Jeg må hellere grave lidt i, hvordan det står til med det her papir.

Dejligt at se, at andre også har haft dette papir i tankerne.

2 Synes om

Redeye ændrer ikke deres estimater ret meget. Rapporten virker som om den er kopieret i al hast fra den forrige, da snakken lyder så ens kvartal efter kvartal. Nå, ifølge denne (heller ikke) søges der ikke yderligere finansiering fra markedet, og der sigtes mod overskud i 2025.

https://www.redeye.se/api/articles/download-file/70f7f935-fd8c-31e4-84e0-57e67aa108df

6 Synes om

Arocells Q1 er ude.

https://storage.mfn.se/6b40e15c-5799-499d-8b93-39901eb44c2c/arocell-interim-report-q1-2024.pdf

image

Omsætningen steg en smule, og der var en lille forbedring i tallene over hele linjen. Nogle af de ordrer, der ikke blev leveret i Q4, blev dog først leveret i dette kvartal, så med det i mente føles Q1 ret fladt. Det går alt for langsomt med at vende skuden mod overskud, og da kassen brændte penge af igen, føles det mest af alt som at se en ulykke i slowmotion.

Det bliver spændende at se, om RedEye finder en mere positiv vinkel på dette. Også denne forbedring kan tolkes enten som en begyndende vending eller som toppen af en bølge i den horisontale bevægelse i omsætningen, der har varet i halvandet år. De kommende kvartaler vil vise, hvad der var tilfældet. Baseret på kursreaktionen i den første halve time er dette tilsyneladende blevet tolket som en fortsættelse af den tidligere bølgebevægelse.

4 Synes om

Arocells Q2 er offentliggjort.

https://storage.mfn.se/714276aa-5dee-4a93-9c7b-ee487abb1821/arocell-interim-report-q2-2024.pdf

Resultatet er solidt i minus, men der blev sat ny rekord for omsætningen, og hvad angår pengestrømmen, blev det vist det første positive kvartal i den tid, jeg har fulgt med. Jeg ser dette som et skridt i den rigtige retning, og umiddelbart ville jeg forestille mig, at kursen også vil reagere positivt.

Edit. Selvom dagens positive reaktion jo allerede blev set i kursen i går kl. 18 :thinking:

image

image

10 Synes om

Bag linket er også RE’s syn på kvartalet. De antyder et nyt urologi-relateret opkøb.

https://www.redeye.se/api/articles/download-file/c11b73c7-abef-3b6b-9d08-a8b87ffadd0f/AroCell%20Q2%3A%20First%20quarter%20with%20a%20positive%20cash%20flow

3 Synes om

Købernes tålmodighed slap dejligt op, og de hentede papirer direkte fra udbuddet og ned i lommen :kissing_face_with_smiling_eyes::ok_hand:

1 Synes om

Kunne der mon endelig ske noget i Arocell? På Redeyes rapport IDL Diagnostics - Redeye er punktet “Momentum” nu steget fra 2 til 4 inden for kort tid. Skalaen er altså 1-5, og den har ligget på to i ret lang tid før dette. På Placeras forum Placera Forum blev der spekuleret i, at dette kunne skyldes godkendelsen af TK1-patentet i Kina, hvilket selvfølgelig ville være en stor sag. Men, spekulationer, spekulationer :grin:

Onsdag den 19.2 kvartalsrapport.

4 Synes om

Og i dag kom den kinesiske patentgodkendelse så åbenbart :ok_hand:

9 Synes om

Denne besked er nok havnet i den forkerte virksomheds tråd, da linket åbner til en artikel om Arise AB?

2 Synes om

Arocell Q4-rapporten er offentliggjort.

Jeg indtastede hurtigt tallene i Excel, og det ser ud til at gå i den rigtige retning.
Alt i alt et ret godt kvartal: det bedste hidtil med hensyn til omsætning, det første EBITDA-positive og det andet positive kvartal med hensyn til pengestrøm (sidst i Q2-24).

7 Synes om

Retningen er tydeligvis den rigtige. Dette Inkluderer omkostninger til amortisering af goodwill på KSEK 39.578 (39.578) for perioden. undrer mig, for resultatet ville jo være fantastisk positivt, men den årlige “afskrivning” spøger stadig i tallene, hvad pokker er det? :laughing:

4 Synes om

AroCell 3.0 foreslået på årsgeneralforsamlingen:

The board proposes to the annual general meeting (AGM) that AroCell AB changes its name to IDL Diagnostics AB. The main purpose of the name change is to create a stronger connection to the diagnostics industry.

2 Synes om

Fra i dag er navnet IDL Diagnostics AB

Jeg opdaterede overskriften.

Den nye ticker er IDLDX

2 Synes om

IDL Diagnostics har sikret sin første kommercielle ordre på TPS CLIA fra sin japanske partner, en førende global japansk IVD-virksomhed, til implementering på det kinesiske marked.

2 Synes om