Idogen AB, der er noteret på Nasdaq Stockholm, udvikler tolerogene celleterapier for at forhindre patientens immunsystem i at angribe biologiske lægemidler, transplanterede organer eller kroppens egne celler eller væv. Idogen-behandlingsmetoden betyder, at patientens blodceller i reagensglas udvikles til dendritiske celler, som specielt kan modvirke en skadelig immunreaktion og skabe tolerance uden i øvrigt at påvirke immunsystemet. Disse programmerede dendritiske celler returneres derefter til patienten.
Hjemmeside: https://idogen.com/
Diskussion på Avanza-forumet:
Jeg besluttede mig modigt for at oprette en tråd her for første gang, da jeg til min overraskelse via en søgning opdagede, at Idogen kun dukkede op i forbindelse med et par af mine egne “hvad købte du i dag”-indlæg. Jeg har selv været med i mindst et par år, hvor jeg jævnt har sænket gennemsnittet og deltaget i tilbud uden et fornuftigt mål eller plan. Jeg vil meget gerne høre noget realistisk om forudsætningerne fra en, der er indviet i branchen, eller bare er klogere end mig. Skæbnefæller må også gerne melde sig.