Idogen - skræddersyet tolerogen celleterapi

Idogen AB, der er noteret på Nasdaq Stockholm, udvikler tolerogene celleterapier for at forhindre patientens immunsystem i at angribe biologiske lægemidler, transplanterede organer eller kroppens egne celler eller væv. Idogen-behandlingsmetoden betyder, at patientens blodceller i reagensglas udvikles til dendritiske celler, som specielt kan modvirke en skadelig immunreaktion og skabe tolerance uden i øvrigt at påvirke immunsystemet. Disse programmerede dendritiske celler returneres derefter til patienten.

Hjemmeside: https://idogen.com/

Diskussion på Avanza-forumet:

Jeg besluttede mig modigt for at oprette en tråd her for første gang, da jeg til min overraskelse via en søgning opdagede, at Idogen kun dukkede op i forbindelse med et par af mine egne “hvad købte du i dag”-indlæg. Jeg har selv været med i mindst et par år, hvor jeg jævnt har sænket gennemsnittet og deltaget i tilbud uden et fornuftigt mål eller plan. Jeg vil meget gerne høre noget realistisk om forudsætningerne fra en, der er indviet i branchen, eller bare er klogere end mig. Skæbnefæller må også gerne melde sig.

1 Synes om

Her er en, der identificerer sig som en medskæbne, med en meget lignende baggrund. Troen på virksomheden er dog stærk, og på et tidspunkt skiftede jeg mine aktier til et større antal optioner (TO).

En option har en attraktiv pris og er i øjeblikket “på tilbud”, fordi vi er tættere på risikoen end på belønningen. Via optionen får man aktien til 70% af aktiens gennemsnitspris i efteråret (6.-17. september), dog minimum 2,00 SEK og maksimum 5,00 SEK.

I øjeblikket ligger aktiekursen omkring tre, og optioner er blevet solgt til en pris af 0,56, hvilket betyder, at hvis man får aktien til 3,10, koster det samme med optionen 2,17+0,56 = 2,73 (hvis kursen holder sig indtil efteråret), dvs. ca. 12% rabat. Desuden øges gearing-effekten opad, og når aktiekursen stiger over 7,15, mangedobles gearing-effekten, da den pris, der skal betales, derefter ikke længere stiger. Lad os håbe, at vi er på de tal til efteråret!

Hvis aktiekursen derefter falder under 2,85, falder optionens pris kraftigt, da man under alle omstændigheder skal betale 2,00 SEK for den. Desuden er der den nuværende rabat, der giver spillerum, så med den nuværende optionspris viser handlen sig først at være dårlig, hvis kursen falder under 2,56.

I øjeblikket fungerer gearing-effekten dog sådan, at jeg med samme kontantbeholdning kan “reservere” ca. fem gange så mange aktier til mig selv, hvoraf 4/5 først skal betales til efteråret. Eller hvis man skal betale mere dengang, stiger optionens værdi også, og en del kan sælges for at finansiere det beløb, der skal betales.

I øjeblikket er optionen altså ret risikabel, men på den anden side har aktien taget et ret stabilt niveau omkring tre.

Denne aktie har i hvert fald ingen “hype”, der ville øge værdien, men kassen er i øjeblikket i orden, og værdien er lav i forhold til det. Selvfølgelig bruger man penge hele tiden, og resultaterne skal nås senest i år. Direktøren har lovet, at dette også bliver et spændende og godt år for aktionærerne.

Forhåbentlig bliver dette et år med gode nyheder, Idogen bliver bemærket, og hypen kommer også! :slight_smile:

2 Synes om

Idogens patentansøgning vedrørende hæmofili A-celleterapi forventes at blive godkendt af Den Europæiske Patentmyndighed.

Idogen når en vigtig milepæl forud for den kliniske fase

Idogen har optimeret GMP-produktionsprocessen for at maksimere den terapeutiske effekt af celleterapien IDO 8 mod svær hæmofili. Det omfattende optimeringsarbejde er nu afsluttet, og Idogen tager dermed et stort skridt mod den første kliniske undersøgelse med IDO 8. Ansøgningen om klinisk undersøgelse vil snart blive sendt til lægemiddelmyndigheden, så den kliniske undersøgelse kan påbegyndes i andet kvartal af 2022.

https://www.biostock.se/2021/12/idogen-passerar-viktig-milstolpe-infor-klinisk-fas/

Idogens nytegning/aktieemission

https://idogen.com/idogen-offentliggor-prospekt-med-anledning-av-forestaende-foretradesemission-3/

1 Synes om

Idogen forbereder sig på at starte det kliniske fase 1/2a-studie med IDO 8 i Norge

Idogen AB (publ) forbereder sig intensivt på virksomhedens første kliniske studie med celleterapien IDO 8 hos patienter med svær hæmofili A og engagerer sig i de deltagende studieklinikker. I Norge er virksomhedens kliniske studiecenter nået langt i forberedelsen af studiet.

Idogen har tidligere modtaget godkendelse fra både de svenske og norske lægemiddelmyndigheder til at starte studiet, og i Norge er de patienter, der skal inkluderes, nu identificeret. Overlæge ved Oslo Universitetshospital og klinisk forsker for Idogens studie, professor Pål Andre Holme, siger i et interview med BioStock, at han forventer at kunne starte studiet snart og håber at starte efter sommeren. I Norge mangler der stadig godkendelse fra den lokale etiske komité.

1 Synes om

Tænker fremad: Når immunforsvaret bliver fjenden - Idogen

Ny rapport, kiggede hurtigt igennem, ingen overraskelser, tab, emissioner, forklaringer osv. :cry:

1 Synes om

Lidt kursstigning i dag, på det højeste nærmede det sig 300 %, men min egen position er i minus, selv hvis man flyttede kommaet en plads til højre…

“Der føres drøftelser med flere interessenter om blandt andet salget af Idogens teknologiplatform. Udover patenter og andre immaterielle aktiver har selskabet alle godkendelser til at fortsætte det første kliniske studie; prækliniske data, en godkendt fremstillingsmetode i henhold til GMP og myndighedsgodkendelser, såkaldt klinisk parathed. For at salget kan gennemføres, er der ifølge bestyrelsens opfattelse behov for mere tid til også at afgive tilbud.”

Virksomheden var ved at blive sendt til likvidation, men nu er det tilsyneladende besluttet at fortsætte ved at sælge de ovennævnte. Læs selv mere via linket, hvis det fanger din interesse.

https://idogen.com/idogens-styrelse-foreslar-att-likvidation-inte-beslutas-pa-arsstamman-8-juni/

3 Synes om