Huhtamäki - Pak mad og milkshakes

Det ville være fantastisk, hvis dine følgere også ville slutte sig til os her på forummet sammen med resten af os :smiling_face:

Tak på forhånd for dit bidrag til kommunikationen med os :folded_hands:

60 Synes om

Jeg håber, du vil kigge forbi og kommentere, selv efter overgangsperioden er slut. Jeg synes, du har været en af de absolut bedste IR-personer på dette forum.

42 Synes om

Er de operationelle udfordringer relateret til Hammond-fabrikken og fiber packaging-segmentet? Marginen er på plads, og man kunne ønske, at produktionen kom op i fuldt gear for at imødekomme den stigende efterspørgsel.

To produktionsanlæg nævnes som udfordrende; hvad er den forventede tidsplan for at få rettet op på situationen i forhold til den “task force”, som direktøren nævnte?

4 Synes om

Oversteg forventningerne, og aktien er billig.

Inderes: Huhtamäkis Q2-resultat oversteg klart vores forventninger

“Koncernens justerede driftsresultat (EBIT) var 104 MEUR og marginen 10,3 %, hvilket oversteg prognoserne med 11 %, og den justerede EPS var 0,64 euro, hvilket er klart over de forventede 0,50 euro.”

16 Synes om

De operationelle udfordringer i Nordamerika er primært knyttet til opstarten af fabrikkerne i Hammond og Paris, men derudover var der midlertidige udfordringer på et par andre fabrikker. Det er ærgerligt, at vi har haft disse interne problemer, men på den anden side er løsningen af dem i vores egne hænder. Ledelsen for segmentet er også blevet udskiftet, så tiltagene er allerede i gang, men disse kan naturligvis ikke løses over natten.

I Fiber-segmentet blev driftseffektiviteten derimod forbedret, hvilket er medvirkende til den meget stærke rentabilitet. Deres udfordring begynder at være den begrænsede produktionskapacitet, og derfor overvejer vi muligheder for at øge den.

40 Synes om

Mange tak! Jeg kommer dog ikke fremover til at kommentere på udviklingen på vegne af selskabet.

19 Synes om

Her er også Viljakainens hurtige kommentarer til Huhtamäkis Q2-resultat :slight_smile:

Huhtamäkis Q2-resultat, som blev rapporteret i morges, var operationelt set markant bedre end vores og konsensus’ forventninger, især takket være et fantastisk kvartal for Flexible Packaging. Som forventet gentog selskabet sine overordnede forventninger til indeværende år på trods af den usikkerhed, der er knyttet til den nuværende makroøkonomiske situation og geopolitik. Vi forventer, at den lavt værdiansatte aktie (2026e: P/E 11x) vil reagere positivt på det operationelle resultat, der overgik forventningerne, selvom der også var svagheder i det rapporterede resultat og pengestrømmen, og efterspørgselsudsigterne ser heller ikke ud til at være skiftet mod det markant bedre endnu.

18 Synes om

Kan de eksisterende fabrikker udvides? Findes der overhovedet egnede bolt-on-opkøb tilgængelige på det amerikanske marked? Kan strategien også inkludere et større opkøb, hvis prisen er rigtig?

2 Synes om

Hvad angår Fiber, kan vi udvide, men de eksisterende bygninger er i praksis allerede fyldte. Segmentet var det eneste, der modtog yderligere kapital sidste år, og de investerede i ekstra maskiner og effektivitet på de eksisterende fabrikker. Det er en meget rentabel måde at investere på, når man ikke behøver at tilføje infrastruktur, ledelse eller lignende. Men her rammer vi muren (bogstaveligt talt), hvilket betyder, at vi som det næste må overveje udvidelser.

Virksomhedsopkøb er absolut mulige, både i Nordamerika (inden for forskellige produkter) og andre steder i verden for Fiber-segmentets vedkommende. Større opkøb kan heller ikke udelukkes, men hvad end vi gør, skal målet være meget passende for os, og prisen skal ligge på det rette niveau.

57 Synes om

Jeg må også her fra tilskuerrækkerne give en tak til @Kristian_Tammela for deltagelsen i debatten, selvom dette kun er min første kommentar i tråden. Jeg har naturligvis fulgt denne tråd aktivt og forsøgt at lære af det, jeg har læst.

Jeg synes, at Kristian på en meget omfattende måde har forklaret baggrunden for de rapporterede tal. På samme måde har man her kunnet samle information om selskabets fremtidsudsigter, hvilket i hvert fald for mit eget vedkommende har gjort det betydeligt lettere at vurdere selskabets situation. I kommentarerne har jeg heller ikke bemærket nogen form for overdreven hypen, hvilket for mit vedkommende har øget min tillid til selskabet og dets rapportering. Trådens indhold var netop en af grundene til, at jeg i foråret, efter en pause på mange år, vendte tilbage som aktionær i Huhtamäki. Jeg købte de første Huhtamäki-aktier allerede i starten af årtusindet, så selskabet er i sig selv bekendt gennem en ganske lang periode.

Jeg håber, at efterfølgeren fortsætter ad samme vej, og held og lykke til Kristian med de nye opgaver internt i huset.

62 Synes om

Antti har lavet en ny selskabsrapport om Huhtamäki efter Q2-resultatet blev offentliggjort :slight_smile:

Vi gentager vores købsanbefaling for Huhtamäki og vores kursmål på 36,0 euro. Huhtamäkis Q2-rapport var operationelt bedre end vores forventninger, da selskabet formåede at navigere bedre end vurderet på et primært trægt marked, trods modvind. Vi har ikke foretaget væsentlige ændringer i vores prognoser efter rapporten. Huhtamäkis lave værdiansættelse, det forestående vækstpotentiale i indtjeningen og et udbytteafkast på over 4 % gør efter vores vurdering, at aktiens forventede afkast fortsat ligger klart over afkastkravet.

27 Synes om