Hexatronic Group AB - Kabler til verden

Den svenske virksomhed Hexatronic offentliggjorde igen en kvartalsrapport, der oversteg Red Eyes prognoser en smule, så jeg besluttede at oprette min første tråd, da virksomheden endnu ikke har sin egen tråd.

Virksomheden opererer ret globalt, i øjeblikket kommer det meste af forretningen fra Europa/Nordamerika, men de har netop foretaget opkøb, bl.a. i Australien.
Værdiansættelsen er ikke særlig billig (som ingen vækstvirksomhed i god stand er i øjeblikket), men heller ikke på niveau med QT, og væksttallene er overbevisende.
Q3-væksten var 69%, og væksten har været accelererende. Rentabiliteten (EBIT%) var lidt over 10%, og rentabiliteten har lidt lidt midlertidigt på grund af stigende materiale- og fragtpriser, men ikke dramatisk (medmindre man sammenligner med Q2-resultatet, som var usædvanligt stærkt).

Virksomheden producerer forskellige kabler og ledere.
Products | Hexatronic

Kvartalsrapporter, inklusive Q3:
Financial (hexatronic.com)

Q3 resultater

Red Eyes første kommentar:
Hexatronic Q3’21: Sales and Adj. EBITA Beating Our Forecasts (redeye.se)

15 Synes om

“Virksomheden producerer forskellige ledninger og kabler.” → Virksomheden producerer optiske datakabler af høj kvalitet til dataoverførsel til de største telekommunikationsvirksomheder, men også til krævende miljøer som f.eks. forskellige landes forsvar, rumteknologi samt olie- og gasfirmaer, datacentre og mineindustriens behov. En lidt mere omfattende beskrivelse kan findes på virksomhedens hjemmeside. Virksomheden er noteret på Nasdaq Stockholm Mid Cap

Hexatronic Group består af +20 virksomheder med i alt +900 medarbejdere. Koncernens hovedkvarter ligger i Göteborg, Sverige.

6 Synes om

God åbning!

Den er steget 588% på et år, det har været en stærk udvikling.

3 Synes om

Analyse af Hexatronic - købe, sælge eller beholde? 10.11.2021

I dagens casestudie med Dagens Trading gennemgår vi Hexatronic. Er aktien stadig værd at købe på trods af den seneste tyreløb? Hvad laver de egentlig? Hvilke markeder er de på, og hvor meget mere kan aktien stige? I denne casestudie forsøger vi at give dig al den information, du har brug for.

Den bedste analyse, jeg hidtil har fundet om virksomheden. En 38-minutters video på svensk. Værsgo!

6 Synes om

Det foreløbige nettosalg for kvartalet udgjorde ca. 1.388 MSEK (635), hvilket svarer til en vækst på 119 % sammenlignet med samme periode sidste år, hvoraf ca. 70 % er organisk. EBITA for første kvartal forventes at udgøre 184 MSEK (64), hvilket svarer til en vækst på 189 % sammenlignet med samme periode sidste år og en EBITA-margin på 13,3 % (10,1 %).

“I løbet af kvartalet har vi fortsat med at se meget stærk efterspørgsel på stort set alle vores markeder. I 2021 blev der foretaget omfattende investeringer i kapacitet, udvidet udbud, opkøb og styrket organisation, hvilket har været en stærk bidragyder til resultatet over vores forventninger i første kvartal af 2022,” siger Henrik Larsson Lyon, CEO for Hexatronic Group.

4 Synes om

" Foreløbige tal for andet kvartal viser en øget EBITA på 173 procent sammenlignet med samme periode sidste år

Hexatronics salg og indtjening i andet kvartal af 2022 forventes at stige kraftigt på grund af stærk vækst, primært i USA, Storbritannien og Tyskland."

4 Synes om

Ingen overraskelse her i forhold til de foreløbige tal. Her er et par højdepunkter fra CEO’ens udtalelser:

“Usikkerheden omkring udviklingen i råvarepriserne fortsætter. Efter udgangen af andet kvartal blev der annonceret yderligere væsentlige prisstigninger inden for visse produktkategorier. Bestræbelserne på at overføre disse prisstigninger til kunderne har høj prioritet, men vi vurderer, at bruttomarginen fortsat vil blive negativt påvirket i det kommende kvartal.”

“Vi forventer, at vores nye rørfabrik i Clinton, South Carolina, påbegynder produktion i fjerde kvartal i år. Fabrikken vil yde et stort bidrag til fortsat organisk salgsvækst.”

“Vi afsluttede kvartalet med en ordrebog, der var 154 procent højere organisk end på samme tidspunkt sidste år. Den stærke ordrebog er vel fordelt på de fleste af vores virksomheder, hvor de amerikanske virksomheder tegner sig for den største stigning.”

5 Synes om

Hexatronic ude at shoppe.

3 Synes om

Næste opkøb

6 Synes om

Flere opkøb.

I det forkortede regnskabsår, oktober 2021 til september 2022, forventes Rochester Cable at generere en proforma stand-alone EBITDA på cirka USD 8 millioner, hvilket repræsenterer en proforma transaktionsmultiplum på cirka 7x EBITDA. Opkøbet er umiddelbart forbedrende for indtjeningen og tilføjer anslået 0,18 SEK pr. Hexatronic-aktie i det første fulde år efter lukning.

6 Synes om

Godt arbejde!

4 Synes om

Kort sagt: Stærk vækst, især i Nordamerika (159 % vækst). Råvareomkostningerne er ved at stabilisere sig, men sigtbarheden herom er usikker. Fuld produktion på den nye fabrik i Q2 2023. Ordrebogen er organisk 168 % højere sammenlignet med sidste år. Der ses ikke mange svagheder her trods makrosituationen, og kursen sætter nye rekorder. Det er nemt at blive siddende med på rejsen!

E: På trods af den stærke præstation skaber Hexatronic efter min mening alt for lidt diskussion​:slightly_smiling_face:

10 Synes om

Det andet officielle sprog falder mig måske ikke så let i dette format, men jeg deler det nu alligevel her.

3 Synes om

Meddelelse om nyt opkøb

Jeg spammer for meget, så jeg er nødt til at redigere dette direkte herind.

"https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/61d01168-f5bd-47c5-ae60-35b13fd379fb

“Salget gennemføres blandt andet for at dække skatteforpligtelser fra det netop afsluttede langsigtede incitamentsprogram (LTIP 2019).
Henrik Larsson Lyon, Håkan Bäckström og Magnus Angermund har ingen planer om at sælge yderligere aktier og har til hensigt at forblive langsigtede ejere af Hexatronic. Martin Åberg kan sælge op til 60.000 yderligere aktier, hvorefter der ikke er planer om at sælge flere.”

Kursen er ca. -10 % på grund af dette.

4 Synes om

Her er lidt baggrund til dagens meddelelse:
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/bca74c35-0346-47b8-bf5e-fbceb953149f

“Hexatronic indgår aftale med Eltel i Finland til en værdi af 20 MEUR
Hexatronic Cables & Interconnect Systems AB, et helejet datterselskab af Hexatronic Group AB
(publ.), har i dag underskrevet en 3-årig strategisk leveringsaftale med Eltel til det finske marked til en
værdi af cirka 20 MEUR. Aftalen omfatter levering af Hexatronics luftblæste fiber-til-hjemmet (FTTH)-løsninger og field support-tjenester. Eltel vil designe og bygge FTTH-netværk
for en af de førende operatører i Finland.”

3 Synes om

Endnu en ny aftale i USA!

“Hexatronic US Inc, et helejet datterselskab af Hexatronic Group AB (publ), har underskrevet en 4-årig strategisk partneraftale med Grizzly Broadband i Montana, USA, til en værdi af over 15 MUSD. Aftalen dækker den fulde Hexatronic fiber-til-hjemmet (FTTH) systemløsning, support på stedet og træning. Grizzly Broadband vil designe, bygge og drive fiber-til-slutbruger-tjenester i hele staten Montana.”

4 Synes om

Jeg har selv lyttet til disse, de er ret interessante!

5 Synes om

"Bestyrelsen har gennemgået Hexatronic Group AB (publ)s finansielle mål i forbindelse med årsregnskabet for 2022.

Givet Hexatronics stærke udvikling, markedsposition og fremtidige muligheder har bestyrelsen besluttet at justere Hexatronics lønsomhedsmål til en EBITA-margin (resultat før afskrivninger på immaterielle aktiver) på 15-17 procent over en konjunkturcyklus. Det tidligere fastsatte lønsomhedsmål var en EBITA-margin på mindst 12 procent over en konjunkturcyklus.

Hexatronics vækstmål på mindst 20 % over en konjunkturcyklus forbliver uændret."

Tidspunktet for denne meddelelse undrede mig en smule, da den sendes ud i dag efter børslukketid, mens årsregnskabet alligevel præsenteres i morgen tidlig.

2 Synes om

Et par højdepunkter fra rapporten. Jeg har stadig til gode at lytte til deres earnings call, men mon ikke jeg når det på et tidspunkt i løbet af weekenden senest!

Væksten i Nordamerika fortsætter med at være stærk.

“Salget på vores største marked, Nordamerika, fortsatte sin meget stærke udvikling i fjerde kvartal med en vækst på 100 % sammenlignet med samme kvartal sidste år”

Forhåbentlig holder dette tidsplanen.

“Vi forventer, at fuldskala produktion vil være opnået ved udgangen af andet kvartal 2023.”

Europa, eksklusive Sverige, vokser også rigtig pænt takket være Storbritannien og Tyskland.

“Salget i regionen steg med 56 % sammenlignet med det tilsvarende kvartal sidste år.”

Jeg ser frem til at se, hvad KNET fører med sig, især hvad angår Asien.

“Med opkøbet af mikrorørsproducenten KNET i Sydkorea styrker vi vores position på vores strategiske vækstmarkeder i USA og Europa, samtidig med at vi åbner op for nye udvalgte markeder i Asien.”

Maskineriet ser ikke ud til at tabe pusten

“Ordreindgangen er fortsat med at udvikle sig stærkt. Ved årets udgang har vi en ordrebog, der organisk er 67 procent højere end på det tilsvarende tidspunkt sidste år”

Hvis vi går ind i en recession, er det godt at have risiciene i tankerne.

“Vi vurderer, at det ikke vil påvirke udrulningstempoet på markedet negativt, da den begrænsende faktor stadig forventes at være uddannede installatører. I tilfælde af en potentiel recession forventer vi at se en vis negativ indvirkning.”

Grafer er altid sjove, så lad os slutte af med denne!

12 Synes om

Handelsbanken flager op i Hexa.

6 Synes om