Heikkilä&Vilen - status for tenbagger-jagten ved 4-års mærket

Heikkilä&Vilén Show Afsnit 59 blev udgivet den 20.11.2020, for præcis fire år siden. Her diskuterede man spøgefuldt potentielle ti-doblinger (tenbaggere) på Helsinki-børsen over en 5-årig periode. Denne “investor-lotto” ramte timingmæssigt et meget dårligt tidspunkt at forsøge at finde en tenbagger på, da OMX Helsinki PI den 20.11.2020 lå på 10.500 point og nu ligger på 9.500. Nu er der gået 4 år af den periode, og det er interessant at se på selskabernes situation i øjeblikket.

VILEN 2020 → 2024

Next Games 1,80 € → 2,10 € (Købstilbud forår 2022)
Rush Factory 2,04 € → 0,66 €
Heeros 3,98 € → 3,86 €
Efecte 9,55 € → 15,00 € (Købstilbud forår 2024)
Basware 39,05 € → 40,10 € (Købstilbud forår 2022)

HEIKKILÄ 2020 → 2024

SSH 1,26 € → 1,085 €
Nanoform Finland 4,02 € → 1,41 €
Faron Pharmaceuticals 3,24 € → 1,75 € (Emissioner)
Heeros 3,98 € → 3,86 €
Bittium 5,70 € → 6,90 €
Marimekko 7,69 € → 11,28 € (Split 1+4 medregnet i startprisen)

Begge er i videoen sikre på, at der vil komme tenbaggere i den pågældende periode i Helsinki. Men, men markedet har været så dårligt i denne periode, at der nok ikke kommer nogen ti-doblinger. Der er selvfølgelig stadig et år tilbage…

54 Synes om

Dette var et godt afsnit, men jeg frygter desværre, at der næppe kommer et ”genudsendelsesafsnit”. Da denne video blev udgivet, steg de aktier, der blev nævnt i afsnittet, visse steder med 50-100 %. Her er for eksempel kursgrafen for Heeros, hvor man nemt kan se, hvilken effekt dette afsnit skabte.

Dette blev dog udgivet i den vilde nulprente-tid, som man kun kan mindes med en tåre på kinden i den nuværende elendighed på Hesuli.. :cry:
image

18 Synes om

Udviklingen har været svag i “Hesuli” (Helsingfors-børsen). I Kauppalehtis oversigt over de største vindere på Helsingfors-børsen kan man ikke vælge en 4-årig periode, men 3 og 5 år er muligt.

Over tre år er der ikke en eneste stigning på over 100 %.
image

Over en femårig periode er 13 aktier steget med over 100 %.
image

22 Synes om

Lad os se på situationen nu, præcis fem år fra nu, som var målæret for Heikkilä & Vilen-videoen.

VILEN 2020 → 2025

Next Games 1,80 € → 2,10 € (Købstilbud forår 2022)
Rush Factory 2,04 € → 0,236 € (omdannet til Sunborn april 2025)
Heeros 3,98 € → 5,58 € (Købstilbud forår 2025)
Efecte 9,55 € → 15

31 Synes om

Heldigvis købte jeg det Nanoform nu, så får jeg nemmere 10x

4 Synes om

I morgen optages den længe ventede efterfølger til denne episode :see_no_evil_monkey: :slot_machine:

63 Synes om

Ny episode udgivet:

17 Synes om

Godt indhold indtil det blev konstateret, at der ikke ville blive lavet en ny liste.

Nu havde man håbet på fingerspidsfornemmelse, hele folket ventede lige præcis på dette. Måske må Heikkilä ikke spekulere i den slags, så det er at håbe, at afsnittet bliver lavet med f.eks. Verneri. :neutral_face:

@Sauli_Vilen @Verneri_Pulkkinen

Edit. Blot for at sige, at tak for afsnittet alligevel. :mx_claus:

19 Synes om

Jeg tror, jeg hellere skal satse på købsmål end ti-baggere :smiley:

Btw, for lang tid siden lavede vi en podcast med @Mikael_Rautanen om købsmål, og vi lagde vores egne keno-kuponer ind dengang. Vi kunne også tage en opsummering af dette på et tidspunkt :thinking:

20 Synes om

Husk næste gang at satse på Olvi Oyj. Det vil aldrig blive overtaget med penge, da den almennyttige Olvi-fond har over 50% kontrol. :flexed_biceps:

Kursen vil også tidobles meget snart, måske allerede i næste århundrede. :partying_face:

1 Synes om

Podcasten om opkøbsmål er sandsynligvis denne fra 2019, hvor der er forudsigelser om virksomhederne Qt, eQ, Revenio Group, Avidly, Digia, Citycon, Heeros, Nixu, Remedy. Jeg vil ikke uddybe mere, men venter på en ny gennemgang.

5 Synes om