Jeg gennemgik Harvias årsrapport, der blev offentliggjort i dag, og bemærkede, at de venligst efterfølgende offentliggør direktørens årlige bonusmål (“personlige mål”), som svarer til 30 % af bonussen, mens driftsresultatet tegner sig for 70 %. Nedenfor ses Matias’ fokusområder fra sidste år. Af disse har Matias kun modtaget omkring halvdelen af den maksimale bonus, så alt er ikke gået helt efter planen.
Inkluderingen af infrarød-strategien der tyder stærkt på, at Harvia på den ene eller anden måde vil satse stærkere på det område i de kommende år, hvilket er positivt for den internationale vækst. Dette er selvfølgelig ikke overraskende, men hvis strategien blev udarbejdet sidste år, begynder der måske at høres noget konkret i år. Selvfølgelig, hvis strategien kræver et virksomhedsopkøb, er realiseringen ikke i egne hænder. Jeg må spørge ind til dette i de kommende interviews.

Til sammenligning er her målene for 2023-24; i forhold til dem var målene for '25 efter min mening mere præcist afgrænsede områder.