Gold Royalty Corp $GROY - kraftig tillväxt i horisonten

Kullan hinta ollut viime päivinä hyvässä nousussa. Tämä ei kuitenkaan mielestäni vielä ole kummoisestikaan näkynyt osakepuolella, esimerkiksi juniorikaivajien tai tämänhetkisen kiinnostuksen kohteeni, Gold Royaltyn, arvostuksissa.

Rojaltimallin pitäisi heijastella kullan hintaa vivulla, minkä lupailemat pitkäaikaiset, hyvät tuotot saivat itseni kiinnostumaan rojaltifirmoista. Halusin löytää pienen toimijan, jolla paljon varaa kasvaa ja kuvittelen löytäneeni hyvän ehdokkaan Gold Royaltysta.

Rojaltimalli suojaa inflaation vaikutuksilta. Rojaltifirma järjestää kaivoksille tai etsintäfirmoille rahoitusta toiminnan edistämiseen. Kaivokset sitten vastaavat toteutus- ja inflaatioriskeistä ja rahoitusta tarjonnut rojaltifirma ei ole velvoitettu pumppaamaan lisärahaa projektiin. Kerätään vaan rusinat pullasta. Kertamaksulla hankitaan osuus tulevaisuuden tuotannosta.

Myöskään mineraalivarantojen kasvatuksesta aiheutuvista kuluista ei vastata, mutta jos upsidea hyvien hyödynnettävissä olevien varantojen muodossa ilmaantuu, siitä päästään hyötymään.

Gold Royalty on jalometalleihin, pääasiassa kultaan, keskittynyt rojaltifirma (bonarina hiukan kuparia siihen kylkeen), jolla on portfoliossaan noin 250 projektia, joista ensimmäiset ovat jo tuotannossa tai juuri menossa tuotantoon tai tuottavat kassavirtaa pre production paymentteinä.

Gold Royalty pyrkii lisäämään portfolioonsa 2 - 3 projektia / kvartaali, tavoitteena nyt pääpaino kassavirtaa nopealla aikataululla tuottavissa kohteissa. Kasvua on lupailtu noin / yli 60% vuosittain vuosikymmenen loppuun. Siitä eteenpäin tietysti on heikompi näkyväisyys, kun vaikea vielä sanoa, mitkä projektit luvitetaan ja saadaan menemään tuotantoon milläkin aikataululla. Kaivosten suunnittelu, luvitus ja rakentaminen kuitenkin ottaa aikaa.

Itselläni ei matematiikkataidot tai sijoituskokemus riitä arvioimaan tätäkään keissiä riittävän kattavasti, vaan olen pitkälti kauniiden päiväunien varassa. Siksi toivoisinkin kokeneempia tutustumaan ja jakamaan mielipiteitä keissistä, jotta saisin tukea tai hyvää haastoa omalle näkemykselle ja samalla tapaus aukenisi paremmin myös muille, ennen kuin joku sokkona peesaa meikäläistä vain kovien kasvuprosenttien perässä. (pienestä kun lähdetään, niin ekat vuodet saa monasti näyttämään kovilta prosenteissa)

Eli toivottavasti muutama kiinnostuu yhtiöstä ja saadaan parviäly käyttöön tämän tutkimisessa.
.
.
.

Aika hyvin pähkinänkuoressa lyhyehkössä videossa yhtiön tämän hetken tilanteesta:

.
.
.

.
.
.

Corporate presentation:

.
.
.
Joku random price target:
H.C. Wainwright analyst Heiko Ihle reiterated a Buy rating on Gold Royalty (GROY – Research Report) today and set a price target of $5.50.

Ison veden takana toki heitellään näitä tavoitehintoja aika isolla pensselillä ja uskoo ken tahtoo, mutta jos minun ruusuiset kuvitelmat tämän kanssa lähtisivät toteutumaan, niin yhdistettynä tuohon kullan hinnan viimeaikaiseen nousuun uskoisin tämän olevan hyvinkin tehtävissä ja mahdollisesti alakanttiin, kun vähän pidemmälle eteenpäin vielä katsotaan?

.
.
.

Bisnesmallina ylivoimainen?

Mikäli on tarvetta tutustua tarkemmin, niin rojaltimallien hyviä ja huonoja puolia on avattu paremmin näissä:

Rule Classroom #4

Resource Talks: Joe Mazumdar

Value Hive -Precious Metals Royalty & Streaming Deep Dive

@Malanko linkkasi tämän viimeisen pari viikkoa sitten, kiitokset!

.
.
.
CEO David Garofalo Katusan haastattelussa:

“First in line to get paid.” Tästä on pakko tykätä.
.
.
.

Tulot & kasvu

Pieni kioski, tulopuoli vielä pientä, vasta tapahtumassa käänne voitolliseksi, tästä eteenpäin kaavailtu kovaa kasvua lähivuosille kulmakiviprojektien tullessa linjoille ja alkaessa tuottaa rojalteja. Tuotanto näissä ei heti maksimissa, vaan ramp up tavoitetasolle ottaa tietysti aikaa.

Borboreman kanssa 2023-vuoden lopussa tehty sopimus tuottaa pre production paymenttejä tässä vuoden verran jo ennen kuin kaivos saadaan pyörimään. (ja olikohan 10v jos sitä ei saada toimimaan, pitää tarkistaa kun ehtii.)

Lukuina kasvusta on puhuttu noin 60% compounded annual growth vuosikymmenen loppuun. Jossain heiteltiin jopa 65%, mutta sitä lukua näkynyt vähemmän, niin ehkä turvallisempi ajatella tuon 60%:n mukaan.

Kauemmas näkymä luonnollisesti sumuinen, kun päätöksiä rakentamisesta eri kohteissa vasta suunnitellaan ja kullan härkämarkkinan kovuudella varmaan on tässä sanansa sanottavana. Projekteja kuitenkin portfoliossa niin massiivinen määrä, että hanurituntumalla (paras perustelu sijoituspäätöksille, muistetaan se!) voisi arvioida, että kyllä sieltä aina jotain aletaan saada linjoillekin, kun nousussa oleva kullan hinta varmasti houkuttelee toimijoita rakennuspuuhiin homman muuttuessa taas kiinnostavaksi ja kannattavaksi.

Uusia projekteja hankitaan noin 2-3 kpl kvartaalissa. Ilmeisesti iso osa nykyisestä noin 250 projektin portfoliosta on tullut yrityskauppojen seurauksena, mutta tuo 8 - 12 / vuosi voisi olla realistinen arvio jatkossa. Panostus lähellä olevaan kassavirtaan, laatuun ja projektista maksettavaan hintaan, jotta ei osallistuttaisi huonoihin sijoituksiin tai liian kalliilla. Tässä johto kehuu tiimin kokemusta kaivosten rakentamisesta ja pyörittämisestä, jonka ansiosta osaavat arvioida kohteiden riskejä. Tekevät kohteista vielä omat mallinnukset ennen sopimusten tekoa, jotta eivät ole pelkästään kaivosyhtiön antaman tiedon varassa kannattavuutta, riskejä ja kaivosten rakennettavuutta arvioitaessa.
.
.
.

How to add value?

Marginaali 90% kunhan ramp up tapahtunut? Ei paha.
.
.
.

Exploration upside

Mineraalireservien kasvu ilman, että tarvitsee itse sijoittaa lisää. Operaattorit satsaavat uusien mineraalivarantojen etsimiseen. Kuun lopussa varmaan kuullaan projektiota siitä, minkälaisia metrimääriä asiakkaat ovat tälle vuodelle suunnitelleet porauksia. Muistaakseni viime vuosina luvut ovat pyörineet jossain 600 - 700000 metrissä. Näillä siis hankitaan ilmaista lisähyötyä GROY:lle, jos hyviä löydöksiä tulee. Kaivosten elinkaaret pitenevät ja hyvässä lykyssä voidaan jossain vaiheessa vaikka nostaa tuotantoa.
.
.
.

Pipeline

.
.
.

Projekteja
.
.

Borborema (Aura)

Tuotantoon Helmikuu 2025

Pre production paymentit pyörii jo

.
.
.

Cozamin (Capstone)

Muistaakseni 2006 aloittaessa toiminnan piti olla 6 vuotta mine life, nyt 2024 7 vuotta mine life jäljellä. Eli lisäporaukset monesti pitävät projekteja hengissä alkuperäisiä laskelmia pidempään.

.
.
.

Odyssey, Canadian Malartic (Agnico Eagle)

Life of mine: 2042 at least

.
.
.

Cote (I Am Gold)

Tuotantoon tässä kuussa!

Life of mine: 2041 at least

.
.
.

Ren, Nevada Gold Mines, Barrick, Newmont

2025 loppuvuodesta / 2026 alkuvuodesta tuotantoon

.
.
.

Iso liuta projektien lyhyitä esittelyjä:

.
.
.

Riskit, haasteet, jne

Riski on hyvin hajautettu, koska rojaltit tulossa useista kaivoksista, useista eri maista tai osavaltioista. Suurin osa USA / Kanada. Kuitenkin, jos useamman projektin ramp up viivästyisi, tämä varmasti voisi näkyä lähivuosien revenuessa. Kaivoksien kanssa aina tulee ongelmia tai viivästyksiä, kuuluu lajin luonteeseen. Jos ei kuitenkaan toivottavasti osuisi montaa viivästystä yhtä aikaa, niin luulisin, että ollaan suht turvallisilla vesillä.

Projektikohtaisesti rojaltisopimukset ovat erilaisia, eikä joka kaivoksen jokaiseen unssiin välttämättä ole osuutta, vaan vain tietyltä alueelta kaivettuihin. Tässä kuitenkin yhtiön ymmärrys ja kokemus kaivosten pyörittämisestä pitäisi auttaa riskiä hallitsemaan ja vaikuttaisi, että ovat saaneet sopimusten piiriin hyvin noita “high grade zoneja”. Näihin voi jokainen yhtiöstä kiinnostuva pureutua itse paremmin projektikohtaisesti. Itse kuitenkin noviisi, niin en välttämättä ymmärrä kaikkea oikein tai osaa sitä tietoa oikeassa muodossa tänne siirtää. Tähän kuitenkin tulisi asiaa paremmin ymmärtävän tutustua paremmin, jos aikoo kunnollisia, tarkempia laskelmia tehdä.

Jerrit Canyonin seisokki kannattavuusongelmien vuoksi. Tämä pitäisi olla poistettu tuoreemmista laskelmista ensimmäisiltä vuosilta (vuoden takaisissa vielä taisi kummitella mukana). Vanhanpuoleisessa videossa todettiin, että First Majestic Silver tekee töitä saadakseen kaivoksen uudestaan tulille ja tästä projektista on GROY:n näkemyksen mukaan konservatiivisesti laskettu tuottoa taas vasta 2026 alkaen. Toteutuuko? (jos palaa tuotantoon aiemmin, “that is upside for us”.)

Ymmärtääkseni First Majestic tekee tällä hetkellä lisäporauksia ja mallinnuksia, jotta saisivat tuotannon jälleen käyntiin kannattavasti.

Tässä vaiheessa, kun pieni kioski vasta kääntymässä voitolliseksi, itselläni suurimpana huolena on, että toivottavasti ei tule liikaa diluutiota uusia projekteja rahoitettaessa. Ymmärtääkseni siellä on kyllä partnereita vesi kielellä auttamassa näissä rahoituksissa aina, kun mehukkaita kohteita löytyy, mutta toivottavasti löydetään järkevät ratkaisut, eikä jouduta liian suurella laimennuksella näin piensijoittajan kannalta kasvua tekemään.

Noissa kuuntelemissani haastatteluissa haastattelijat monasti kärttävät jo lisää osinkoa. Toivottavasti sitä ei lähdetä liikaa ja liian aikaisin maksamaan (viime vuonna mentiin ilmeisesti vähän reilulla 2%:lla). Pääpainon toivon tässä vaiheessa olevan vielä aggressiivisessa kasvussa.

Arvostustasot

Yhtiön mukaan arvostus tällä hetkellä alhainen, hinta noin 0,43 - 0,5x NAV (luku napattu ennen viimeaikaista kullan hinnannousua). Sektorin blue chipit ilmeisesti arvostetaan noin 1,5 -2x NAV, alan keskiarvon pyöriessä n. 1,1:n kieppeillä.

Kuinka korkealle tämmöinen tässä vaiheessa pieni, toivottavasti tulevaisuudessa vähintään keskisuuri toimija voitaisiin muutaman vuoden päästä arvostaa? Jotain 1 - 1,5x NAV? Eli tästä helppo tuplaus pelkän arvostuksen puolelta mahdollisesti, kenties enemmän, jopa triplaus, mitä mieltä?

Samalla ajan yli tietysti myös NAV kasvaa, kun lisää projekteja saadaan sovittua, noin 2-3 kpl / kvartaali tuli lukuna jossain esityksessä esille. Lisäksi jo sopimuksen alla olevien projektejen oma exploration upside.

.
.
.

Saako joku osaavampi matematiikan toimimaan? Mitä näkisitte tästä olevan tarjolla noin 5-10 vuoden horisontilla?

Otsikko aiheuttamaan FOMOa:

.
.
.

Jos matematiikkaa ei millään saa toimimaan, tai jotain muuta on pahasti vialla, niin ampukaa nyt ihmeessä sijoitusideani alas, ettei kukaan muu häviä rahojaan peesatessaan meikäläistä ja hyvällä tuurilla ymmärtäisin itsekin pysytellä poissa lisäämästä enempää, jos tämä ei bisnesmallin loistokkuudesta huolimatta jostain syystä voikaan toimia.

ps.

Tosiaan omistan. Omaan riskinsietokykyyn liikaakin. Onneksi on hyvin hajautettu heidän omistukset, eikä olla yhden kaivoksen varassa. Tavoitteena on löytää pallit ja malttia holdata tätä ainakin se viisi vuotta, missä ajassa yhtiö toivottavasti todistaa, että ansaitsee tulla holdatuksi vielä vaikkapa viisi tai kymmenen vuotta lisääkin. Eli toiveena, että olisin suht ajoissa mukana, vaikken ihan pohjilta tätä saanutkaan. Toivottavasti bisnes kehittyy suotuisasti, että tästä olisi tulevaisuudessa salkun yhdeksi tukijalaksi. Aika näyttää.

Ostot aloitin tuolta 1,4$:n kieppeiltä ja foorumille mainitsemisen jälkeen tätä oli tarjolla vielä muutamaan otteeseen 1,6$:n kieppeiltä, eli jos tuolta on kyytiin hypännyt, niin tätä kirjoitettaessa lienee ainakin hitusen voitoilla, joten irti päässee halutessaan vielä ilman katastrofia. Toivon kuitenkin, että tämä osoittautuisi loistavaksi tilaisuudeksi ja että oma maltti kestäisi istua kyydissä riittävän pitkään, jolloin kullan hinnannousu, GROY:n kasvu ja sitä kautta arvonnousu ehtisi realisoitua. Paljoa ei ole enää varaa lisäillä, mutta jospa tällä kertaa olisi vihdoin sellaiset timanttikädet, ettei tulisi poikailtua itseään ulos liian aikaisin. :moneybag: :moneybag: :moneybag: :cowboy_hat_face:
.
.
.
.
.

Edit: Lisätääs pari videota vielä.

Yhdeksän - kymmenen kuukautta vanha, mutta erittäin kattava esitys Gold Royaltysta.

Tässä käsitellään mm. taustatutkimusta ennen uusien sopimusten tekoa sekä esim ESG-asioita. Yrittävät olla niissäkin pallon päällä ajoissa. Helpompi ennaltaehkäistä ongelmia kuin jälkikäteen yrittää siivota jälkiä, kun maito on jo maassa.

Luulisi, että kuun lopussa saadaan jo tuore versio tämmöisestä pidemmästä esityksestä, mutta siihen asti saa kelvata.
.
.
.

Tässä jaksossa pariin otteeseen sivutaan GROY:ta:

(video alkaa kohdasta, jossa GROY:ta käsitellään muutaman minuutin ajan)

16 gillningar

Jag tittade snabbt igenom den senaste 10-Q-rapporten (2023Q3). Den här raden i balansräkningen fångade min uppmärksamhet.
image

Bolaget har alltså ”uppskjutna” skattebetalningar till ett värde av 134 474 000 $. Det är väl i sig inget problem om pengarna börjar trilla in i kassan i jämn takt.

Dessutom ser det ut som att killarna har tryckt nya aktier rätt friskt under de senaste två åren, finns det någon säkerhet att ytterligare utspädning inte är att vänta?

5 gillningar

Q4-resultat & utsikter för 2024.

Publicerades redan för ett par veckor sedan och avsikten var att titta noga och kommentera i samband med att jag länkade den här. Men ledig tid och en bra, energisk dag har inte sammanfallit, trots att det har gått ett par helger sedan dess, så jag länkar den nu utan kommentarer istället.

2 gillningar

En halvhjärtad kommentar här i mellan.

Mitt förtroende för bolaget är fortfarande högt, men förtroendet för mig själv har sjunkit något. Man har alltså fått kämpa mot det gamla hederliga FOMO-spöket igen. Trots de höga prognostiserade tillväxtprocenten ligger de stora intäkterna för det här bolaget så pass långt borta att jag är rädd att jag inte har psyket att se på när andra bolag på bevakningslistan dundrar förbi till höger och vänster i den här uppgångscykeln för guld och silver. En ganska stor del av portföljen var bunden här ett tag, men jag har nu lättat lite i den försiktiga uppgången. Nu är vikten här cirka 20 % av portföljen och om/när(?) Faron dippar ordentligt vid något tillfälle på grund av emissionen, är tanken att hyvla av ungefär 15 % till av den nuvarande positionen och sätta in det i Faron.

Det som lättades härifrån flyttades till högriskbolag inom guld- och silvergruvor. Med dålig tajming, men så är det alltid för min del. Vi får se. Hoppas man har tålamod att vänta längre med den här restpositionen enligt planen, nu när en liten del har frigjorts för mer riskfyllt spelande på annat håll.

1 gillning

" Höjdpunkter för första kvartalet 2024:

• Rekordhöga kvartalsintäkter på 2,9 miljoner dollar och rekordhöga totala intäkter, intäkter från markavtal och räntor på 4,2 miljoner dollar (2 019 GEO), vilket var 112 % högre än samma period 2023. De rekordhöga kvartalsintäkterna drevs av det första fullständiga kvartalet med intäkter från de nyligen förvärvade intressena i Borborema-projektet, royaltybetalningar under det nyligen förvärvade Cozamin-royaltyintresset samt ökade intäkter från Canadian Malartic och intäkter från markavtal.

• Uppnådde sitt första kvartal med positivt kassaflöde från den löpande verksamheten på 0,3 miljoner dollar, vilket inte inkluderar ytterligare 1,1 miljoner dollar i intäkter från markavtal som krediterats mot mineraltillgångar.

• Initiativ för kostnadshantering resulterade i en fortsatt minskning av kontanta rörelsekostnader. De kontanta rörelsekostnaderna minskade med 10 % till 2,3 miljoner dollar från 2,5 miljoner dollar under samma period 2023.

• Fortsatta framsteg vid viktiga tillgångar i utvecklingsfas, inklusive den första guldgjutningen vid Côté-guldgruvan, utveckling av underjordiska schakt och ramper före tidsplanen vid Odyssey-gruvan, samt konstruktion vid Borborema-projektet som följer tidsplanen för produktion i början av 2025.

• Ingick en strategisk allians med Taurus Mining Royalty Fund L.P., vilket utökar bolagets möjligheter att generera och identifiera affärer, samt förbättrar dess förmåga att konkurrera om större högkvalitativa investeringar."

Snabb delning här. Måste kika närmare när jag hinner.

4 gillningar

Mer koppar till portföljen. Marknaden verkar inte gilla det. Pre-market ligger just nu på cirka -19% :cry: :thinking:

3 gillningar

Den här VD:n är en övertygande talare, av det lilla jag har lyssnat på. Han sammanfattar väl vad som ständigt händer i världen gällande guldprisets utveckling. De förvärvar saker och ting väldigt aktivt, vilket är en bra grej i tider som dessa när man kan få allt för en spottstyver.

Å andra sidan är det synd att bolaget inte har så mycket kontanter för att köpa mycket, så slutresultatet blir en enorm mängd lån med en bred portfölj. Risken är alltså betydande.

Utspädning är att vänta även under de kommande åren, och därför värderas bolaget med rätta ganska lågt. De har redan skulder på halsen, och det som grämde mig var att man under 2023 kastade pengar i sjön genom att betala ut minimala utdelningar. I mina ögon väcker detta till synes slumpmässiga drag snarare förvirring, då intäkterna först hägrar i kassan i framtiden. Det finns inga pengar att kasta bort, och om de skulle ha lagts på något borde det givetvis ha varit återköp av egna aktier.

Ett fascinerande bolag med vissa förbehåll ändå; jag får hålla koll på kommande delårsrapporter och fortsätta bekanta mig med det i lugn och ro.

4 gillningar

Stötte på det här nu. Har inte lyssnat klart än, men delar det här innan jag glömmer bort det när nästa video börjar. De berör åtminstone den färska investeringen på kopparsidan samt den tidigare nämnda utspädningen.

Faktiskt ett redan 11 dagar gammalt klipp. Uppenbarligen har man följt med mindre på grund av julstressen. :roll_eyes:

2 gillningar

Q2-resultatwebbinarium imorgon.

30 min Företagspresentation
15 min Q & A

Jag vet inte hur mycket nytt det kan komma där om man har lyssnat noga på tidigare presentationer, då det upprepar sig ganska mycket. Man kan dock tänka sig att det här färskare kopparförvärvet intresserar folk så pass mycket att om det inte reds ut tillräckligt i presentationen, så lär de få svara på preciserande frågor i live Q&A:n. :thinking:

Registrering här: Webinar: Gold Royalty Corp Town Hall Forum | Q2 Results by VID Conferences

ps. Köpte denna till mitt ASK (aktiesparkonto) idag efter en liten paus och betalade 1,32 USD / st. Förra veckan kunde man vid något tillfälle ha fått den för åtminstone 1,21$, vad jag minns, möjligen lägre, men jag satt inte vid datorn då. Jag lyckades dock inte få fram pengar någonstans, då jag inte kunde förmå mig att minska i Faron än, och köpte först idag till ett högre pris.

Tanken är att öka i denna successivt över tid, men efter att ha sett dagens avgifter hos Nordnet får vi se. Det kan hända att framtida ökningar sker via Nordea, om jag får loss lite kapital dit någon gång.

2 gillningar

Webcasten finns nu tillgänglig på Youtube: https://youtu.be/LjRRs9g0RzA?si=RhTXT07gvgaDTiRf

Själv får jag nog spara en ordentlig genomlyssning till helgen. När jag lyssnade live hade jag ett skrikande barn i knät, så det var inte många ord som fastnade. :sweat_smile:

2 gillningar

Preliminära Q3-resultat
https://www.goldroyalty.com/news/news-releases/gold-royalty-announces-strong-quarterly-revenue-growth-and-record-revenues-for-the-first-nine-months-of-2024

" Preliminära resultat för tredje kvartalet 2024

Totala intäkter, intäkter från markavtal och räntor* ökade med 90 % under tredje kvartalet 2024 jämfört med samma period 2023 till 2,6 miljoner USD (intäkter på 2,1 miljoner USD), vilket motsvarar 1 051 guldekvivalenta uns (”GEOs”). För de första nio månaderna av 2024 ökade de totala intäkterna, intäkterna från markavtal och räntor med över 130 % jämfört med samma period 2023 till ett rekord för nio månader på 9,0 miljoner USD (intäkter på 6,7 miljoner USD), vilket motsvarar 4 017 GEOs*.

Under det tredje kvartalet 2024 ökade intäkterna från bolagets royalty på Côté Gold-gruvan, som drivs av IAMGOLD Corporation (”IAMGOLD”), i takt med att gruvan fortsatte sin upprampning (ramp-up). Den 15 oktober 2024 meddelade IAMGOLD att gruvan fortsatte enligt plan för att nå 90 % av sin genomströmning på 36 000 ton per dag vid slutet av 2024. Bolaget meddelade också att en rekordhög daglig genomströmning på 40 900 ton per dag (+14 % över märkkapacitet/nameplate capacity) uppnåddes vid gruvan efter dess planerade driftstopp i september 2024. Vidare förväntar sig bolaget att erhålla de första intäkterna från sin kopparström (copper stream) över Vares-gruvan under det fjärde kvartalet, då tillgången rampas upp för att uppnå märkkapacitet vid årets slut och de första kopparintäkterna levereras.

Som ett resultat av detta ligger bolaget kvar på plan för att nå sin tidigare kommunicerade prognos (guidance) för 2024 på mellan 6 500 och 7 000 GEOs, vilket motsvarar cirka 13 till 14 miljoner USD i prognostiserade totala intäkter, intäkter från markavtal och räntor."

Webcast
Måndagen den 4 november.
"Resultat för tredje kvartalet 2024 och detaljer för webcast

Gold Royalty kommer att offentliggöra sina finansiella och operativa resultat för de tre och nio månaderna som slutade den 30 september 2024 måndagen den 4 november 2024, efter börsens stängning.

En telefonkonferens kommer att hållas tisdagen den 5 november 2024 med start kl. 11:00 ET (08:00 PT) för att diskutera dessa resultat. För att delta i livesamtalet, vänligen använd en av följande metoder:

Webbinarium: Klicka här "

Buy and hold

Själv har jag fortfarande varit försiktigt på köpsidan.

Jag har under de senaste tre månaderna främst försökt göra små ökningar, även om det skett andra justeringar i portföljen när jag ändrat positioneringen. Tajmingen tenderar ju att bli dålig vid nästan varje köp (och försäljning, om man gör sådana), men det finns ett par någorlunda hyfsade prickar där.

Lyckades pricka botten nästan exakt, en liten ökning på drygt ett par tusen @ $1,18.
Bara en droppe i helheten, men när man lider av kronisk brist på pengar så är det detta som gäller.

GROY_lokakuu_2024

Guldpriset har, trots gårdagens lilla nedgång, i huvudsak smugit sig ganska snyggt uppåt och jag tycker inte att detta ännu har synts i någon större utsträckning hos de mindre aktörerna i branschen. Förhoppningsvis börjar kapitalet med tiden flöda in i dessa också. :thinking:

David Garofalo, styrelseordförande och VD för Gold Royalty, kommenterade: ”Det tredje kvartalet 2024 markerade en viktig vändpunkt för Gold Royalty. Våra framtidsutsikter fortsätter att bli alltmer positiva i takt med upptrappningen och byggnationen av flera nyckeltillgångar i hela vår portfölj. Vi uppnådde rekordintäkter, en stabil utgiftsprofil och ett positivt nettoresultat under de första nio månaderna av 2024, och har upprepat vår helårsprognos för förväntade totala intäkter, intäkter från markavtal och räntor* på 13 till 14 miljoner USD under 2024. Vi fortsätter att vara entusiastiska även inför utsikterna för 2025, då fler kassaflödesgenererande tillgångar, starka råvarupriser och vår stabila kostnadsstruktur förväntas resultera i växande intäkter och kassaflöden nästa år.”

1 gillning

Preliminärt resultat för 2024. Slutgiltiga den 19.3 och webcast relaterad till ämnet den 20.3.

"

Gold Royalty Achieves Record Revenue in 2024

• 231% ökning i intäkter och 146% ökning i totala intäkter, intäkter från markavtal och räntor* under 2024 jämfört med 2023.
  • Strategiska förvärv förväntas fortsätta att leverera stark tillväxt under 2025 när nyckeltillgångar går in i och ökar produktionen."
1 gillning

Gold Royalty missade Q4-målen, men bolaget förväntar sig ändå stark tillväxt.

År 2025 förväntas GEO-volymen (GE= Gold Equivalent Ounces) växa med upp till över 360 procent under en femårsperiod. Stabilt kassaflöde och låga kostnader sägs stödja den framtida utvecklingen.

image

Här är en lättare analys av resultaten:

https://seekingalpha.com/news/4422690-gold-royalty-misses-q4-top-line-and-bottom-line-estimates-initiates-fy25-and-beyond-outlook?source=feed_f\u0026utm_campaign=twitter_automated\u0026utm_content=news\u0026utm_medium=social\u0026utm_source=twitter_automated

Bolagets officiella material

image

1 gillning