Tak for dette oplæg!
Jeg kender til virksomheden, primært i forbindelse med opkøbet af Partioaittas butikker i hovedstadsområdet for godt 10 år siden. Jeg kender varemærkerne fra eget brug og kender distributionsselskaberne. Især Globetrotter, som opererer i Tyskland, er en ganske betydelig spiller. Set med finske øjne er Fenix’ topmærker kvalitetsprodukter.
Resultatet for det seneste kvartal ser virkelig ud til at være faldet som en vandreøkse i en kilde. En stor del af den svage præstation ser ud til at blive forklaret med engangsafskrivninger og investeringer i at effektivisere driften. Forhåbentlig indfrier de også deres løfter.
Jeg har tro på virksomhedens positive vækstudsigter og udvikling, selvom coronatidens stormløb mod naturen flader lidt ud.
Man kunne overveje at købe lidt til porteføljen på disse niveauer, om ikke andet så af kærlighed til interessen. Det er sjovere at købe friluftsudstyr og -tøj, når man kan købe “eget firmas” produkter ![]()
Dette blev vist mere en følelsesladet udladning end en økonomisk analyse, men lad gå… ![]()