Faron Pharmaceuticals - Innovative medicinske løsninger (Del 2)

Nå, det her kan man jo nemt tjekke ved at lytte til meddelelsen igen. Jeg synes, Juho sagde helt tydeligt, at det i sidste ende ville have været bex vs bex. Ikke bex vs vene.

EDIT: Han siger aza+BEX VS aza+VENE. Han påstår altså ingen steder, at der skulle være mulighed for et bex vs bex-scenarie!

2 Synes om

Men nu, efter at have lyttet til Jalkanens udtalelser fra i onsdags, har jeg genvundet masser af tillid.

Især Indes interview er værd at lytte til for alle; det varer omkring et kvarter, så det kan alle helt sikkert koncentrere sig om i den tid.

Denne Faron bliver for mit vedkommende den sidste biotek-aktie, jeg skyder penge i, men jeg ser denne case til ende. Det kan ikke benægtes, at det har været et interessant firma og aktie at have i porteføljen. Jeg har stadig troen på det.

5 Synes om

Som jeg skrev tidligere, er der nu et oplagt tidsvindue for et overtagelsestilbud for en interesseret BP. Først alt hvad der kan hentes fra markedet til denne pris, og når salget tørrer ud, så et “godt” tilbud i forhold til nuværende situation, på for eksempel 3 euro pr. aktie. Hvad angår den samlede balance, gætter jeg på, at man ville få en ret god bid og stemmeandel i Faron. På den anden side et overtagelsestilbud først efter tegningsretterne, så BP først kan få de billige aktier fra emissionen, og derefter, når kursen er tæt på emissionskursen, lægge et attraktivt tilbud på bordet, så mange af dem, der købte i emissionen, får et godt afkast. BP ville samlet set få det “billigt”.

Ren spekulation. Må slettes, hvis det er for konspirationsteoretiske overvejelser.

10 Synes om

Jeg forstår ikke panikken omkring kontamineringen af testserien. Kan en ‘ødelagt’ enkeltprøve ikke bare fjernes fra serien, ligesom i sport, med markeringen ‘disqualified’? Patientantallet er jo grebet ud af den blå luft, nogle gange 30, andre gange 40… Det er jo procenter, der bliver beregnet her. Tilsynsmyndigheden træffer så sin beslutning.

1 Synes om

Dit scenarie er meget logisk. Big Pharma venter ofte på, at et lille selskab ender i en finansiel krise, hvorefter det kan “redde” selskabet ved at opkøbe det til en pris, der er billig for selskabet, men en attraktiv præmie for en desperat aktionær.

Når BP køber Faron ud af børsen, får det hele selskabets “maskinrum” og de immaterielle rettigheder:

• Fulde rettigheder til bexmarilimab: Dette er kronjuvelen. BP deler ikke længere overskuddet med Faron, men ejer medicinen 100 % globalt.
  • Patentportefølje: Alle patenter relateret til Clever-1-antistoffet (gyldige frem til 2040) overgår til køberen.
  • Forskningsdata og FDA-forløb: BP overtager alle de kliniske data, som Faron har indsamlet gennem årene. BP’s egne eksperter overtager forhandlingerne med FDA, hvilket normalt fremskynder processen takket være BP’s store ressourcer.
  • Teknologiplatform: Faron har ekspertise inden for omprogrammering af makrofager. BP kan bruge denne teknologi til at udvikle ny medicin til andre sygdomme.
19 Synes om

Alle de andre lægemiddelkandidater ville også følge med, Haematokine, Traumakine og den opløselige Clever-1 under udvikling.

4 Synes om

I hvert fald i den engelsksprogede del af business updaten taler Juho specifikt om Ven + Aza, hvilket betyder, at Bex + Aza for nogle patienters vedkommende ville blive sammenlignet med Ven + Aza og ikke Placebo + Aza. Omkring 11:30 og frem: Faron Business Update - Inderes

4 Synes om

Lige præcis. Hvis en helt almindelig investor tænker taktisk på den måde, så er emnet helt sikkert også på bordet som en mulighed hos BP. Det afhænger selvfølgelig af, om Faron med deres patenter er reelt attraktive, og hvordan Faron klarer sig i deres emission. Investorernes tillid er også vigtig nu.

Endnu en gang lever vi i en spændende tid, og jeg ville ikke vædde imod, at der snart kunne komme noget på bordet.

5 Synes om

Lige præcis. Beklager! Jeg havde selv hørt forkert og undersøgte sagen. Juho påstod altså ikke, at der var mulighed for en bex mod bex-situation. Men derimod at undersøgelsesresultaterne ville blive skævvredet, hvis man i sidste ende testede bex mod vene (venetoclax) i stedet for mod placebo. Ganske forståeligt og endda troværdigt nu trods alt. Men hvorfor forhindrede det partnerskab med den nye plan? Det er ikke logisk..

1 Synes om

Kan BP, som har været i forhandlinger, købe aktier nu, eller betragtes det som intern viden? Hvis BP købte, ville en flagning om en ejerandel på 5 % blive kendt, og aktiekursen ville stige med det samme.

2 Synes om

Fakta bliver virkelig blandet sammen her, måske delvist bevidst?

Da Verona-resultaterne blev offentliggjort sidste år, sagde selv eksperterne her på forummet, at det er sjældent, at offentlige P3-data er tilgængelige, og især ikke for dette high-risk MDS-tilfælde. De blev først offentliggjort ved ASH i december 2025.

Vene havde OS som slutpunkt, hvilket indtil efteråret sidste år var den eneste mulighed ifølge FDA’s retningslinjer. Det er nytteløst at begynde at bebrejde Faron for manglende ekspertise i forhold til, hvorfor de valgte OS som slutpunkt i starten af 2025. Desuden har Faron selv hele tiden presset på for cCR- og CR-endpoints.

Der har i praksis været to (2) måneder til at reagere med en ny plan for, hvordan dette studie skal drives videre for r/r MDS-patienter. I den henseende ser alt nu godt ud; godkendelse af CR-endpoint er ikke problemet, det er FDA’s nye anbefaling.

Man bør dog se på helheden; dette MDS TP53 osv. er kun et lille træ i hele skoven. Faron vælter ikke, selvom der ikke skulle komme en krone ud af emissionen. De kan lægge Bex i MDS på is og vente på forskerinitierede studier, hvis de ønsker det. Er det fornuftigt? Nej, for patenter udløber på et tidspunkt, og det ved BP (Big Pharma) også, ligesom der er brug for blindtest af Bex for at få mere videnskabelig data fra en lidt større population.

Pointen er, at MDS-markedet blot er en måde for Faron at få adgang til de større markeder, der findes inden for solide tumorer osv. En dygtig person kunne lave et flot diagram over det marked, som Faron i øjeblikket sigter mod.

Baseret på samme logik vil BP ikke komme med bud. Novartis gør det ikke, de ønsker at bevare det gode forhold, fordi selve videnskaben og den store business case ikke er forsvundet nogen steder. Tværtimod er der hele tiden sket fremskridt.

Man kan naturligvis spørge: Hvis alt nu ser godt ud i planerne, hvorfor indgår man så ikke et partnerskab på de samme vilkår, som det var hensigten i efteråret? Godt spørgsmål, men hvis man får 40 millioner fra emissionen, et nyt studie som det er muligt for Faron at gennemføre, så ville det bare være dumt set fra aktionærernes synspunkt at give værdi væk til andre, når værdien i 11/27, selv efter udvanding, kan være mange gange højere. Med tryk på “kan” naturligvis, forudsat at resultaterne er gode. Ingen benægter risikoen.

Mens Faron fortsætter med at fremme sin frontline-udviklingsplan og adresserer FDA’s resterende spørgsmål om bidraget fra hver agent ved at teste bexmarilimab + azacitidin mod placebo + azacitidin, mener efterforskerne fra BEXMAB fase I/II-studiet, at fordelen ved bexmarilimab i r/r MDS er klar i betragtning af de data, der hidtil er produceret i BEXMAB-studiet. Derfor er der, anført af City of Hope (USA), også planlagt et forskerinitieret studie (IIT) i r/r MDS med start i 2026 for at producere flere data i last-line-regi, mens Faron forfølger frontline-regi. Disse IIT-data i r/r MDS er planlagt til at blive brugt til yderligere validering af fordelen ved bexmarilimab i last-line HR MDS og til at støtte Farons diskussion om potentiel accelereret godkendelse i r/r MDS med FDA på tidspunktet for frontline fase II-data-udlæsningen.

Faron planlægger også at støtte op til fem forskerinitierede studier for yderligere at validere bexmarilimabs potentiale i kombinationsstudier inden for melanom, lungekræft (NSCLC), bløddelssarkom, brystkræft (ER+ BRC) og leukæmi (AML). Virksomheden mener, at disse yderligere studier kan styrke og udvide potentialet for bexmarilimab i solide tumorer yderligere, hvilket forventes at øge bexmarilimabs attraktivitet for et potentielt kommercielt partnerskab med biofarmaceutiske virksomheder på globalt plan.

16 Synes om

Vil disse 40 mio. € række til at færdiggøre fase II (2.0)? Hvor mange emissioner er der brug for i år? Firmaets markedsværdi er nu ca. 75 mio. €. Forskning i solide [tumorer] er et kapitel for sig.

1 Synes om

Det vil række til P2 read-out 11/2027 og en mulig AA-markedsføringstilladelse. Man skal også bemærke, at Faron får disse 40 millioner fra emissionen, hvilket samtidig styrker selskabets balance.

7 Synes om