Faron Pharmaceuticals - Innovativa medicinska lösningar (Del 1)

Medialitteracitet inkluderar också förmågan att läsa sådana här investeringsforum. Varningsklockorna borde ringa när någon meddelar att Bexis framgångsprocent som läkemedel enligt dem är fem, när flera analytiker och marknaden är av en helt annan åsikt. Man bör i tankarna vända på det, att någon skulle påstå att framgångsprocenten är 95, alltså mycket hög. Är påståendena trovärdiga?

Eller någon påstår att om ett annat läkemedel får försäljningstillstånd, så ”går Bexis AA-försäljningstillståndsmöjlighet till noll”. Låt oss vända på det igen. ”Bexi får garanterat AA-tillstånd”. Är något av dem trovärdigt?

Man måste förstås säga att även här ibland uttryckligen ombeds ”att vara av en annan åsikt” och man får vad man beställer. För andra kanske beställda cirkusnöjen. Även inom politiken lockar extremer och att slänga ur sig absoluta sanningar vissa, och det får andra att göra memes av andras extremer. I allmänhet lönar det sig att försöka hålla sig däremellan.

Analytiker bedömer nu sannolikheten för att få MDS-försäljningstillstånd till:

A) Inderes 50 % (fas 2 är 90 %, fas 3 63 % och slutliga godkännanden 88 %).

B) Redeye bedömer sannolikheten till 40 %.

C) Carnegies procent är också 40, när deras rapportens ursprungliga 33 % höjs enligt dem:

”In our view, a strong top-line readout in April 2025, specifically an ORR of 50–60% or higher,should be considered a de-risking event and would support progression to a pivotal Phase III study. In this scenario, we would raise our LOA for Phase II to about 85%, resulting in a total LOA of 40%.”

Jag känner inte till att någon specifikt har bedömt sannolikheten för att få AA-försäljningstillstånd :disguised_face:. AA-tillståndet är villkorat, det vill säga det kräver bekräftelser senare. Det kan erhållas med enklare kriterier än det slutliga tillståndet just för svåra sjukdomar som MDS, för vilka det inte finns bra behandlingar.

Dessa sannolikheter för framgång som läkemedel gäller ännu endast MDS. Bexi har ett betydande antal indikationer under testning på gång, men när det gäller dem är det ännu för tidigt att bedöma framgång som läkemedel. Möjligheterna inom dessa försämrar inte alls Bexis chanser till läkemedelsgodkännande, utan ökar dem.

57 gillningar

Låt oss återvända hit för ett ögonblick mitt under de “enorma” påskfirandena. Idag är det ju den längre och tråkigare fredagen än genomsnittet..Nåja, det får var och en bedöma själv. Juho slängde ur sig en bedömning om Faron-aktien i höstas: “långodds-kupong”. Förhoppningsvis är Juho bra på att spela långodds och vinner ofta. Det skulle vara kul att veta om bedömningen fortfarande är densamma. Det finns också olika typer av långodds-kuponger. Med vissa vinner man lättare, med andra är risken så stor att sannolikheten att vinna är väldigt liten. Jag förstår förstås Juhos jämförelse. Riskerna är stora även med Faron. Jag vet inte hur FDA värderar saker, men min egen åsikt är, och jag försöker här tänka ur patientens perspektiv, att Bexins goda tolerabilitet är en mycket betydande faktor. Eller skulle någon vilja tillbringa de sista månaderna på intensiven eller hemma med illamående. Jag skulle lyfta fram denna egenskap som den absolut viktigaste. En förlängning av överlevnadstiden med några månader är förstås också betydande, men skiljer inte Bexin åt så väsentligt i mitt tycke som den goda tolerabiliteten. Det var allt för nu, och inget annat än tillbaka till att måla ägg.. :hatched_chick:

7 gillningar

Nå, i den meningen är det åtminstone en bra jämförelse att om det lyckas, returneras insatsen x gånger, annars förloras i stort sett hela insatsen.
I och med avläsningen av Fas II verkade det vända lite mot att raden träffar, när en risk minskar.

6 gillningar

Kan inte bara det faktum att ett argument tydligt avviker från konsensus göra det felaktigt?

På aktiemarknaden kräver överavkastning en avvikande syn från konsensus. Om man däremot tror att marknaderna är effektiva finns det ingen mening (i termer av avkastning) med aktieval och att spendera hundratals timmar på att analysera ett läkemedelsutvecklingsbolag…

Marknadens natur är också att sentiment och bolagens värderingar svänger mellan olika ytterligheter. Sällan värderas något bolag till verkligt värde, särskilt inte ett litet bioteknikbolag.

Om sannolikheter: Jag har själv läst dessa analyser och i dessa LoA%-bedömningar verkar det inte finnas någon djupare visdom bakom än genomsnittliga statistiska sannolikheter, som har justerats något i takt med att forskningen framskridit. Att tillämpa dessa statistiska sannolikheter direkt på MDS leder vilse.

Ingen analytiker har vågat ta en djupare insikt i just Bex framgångsmöjligheter i MDS.

Jag anser själv att det finns flera faktorer (listade tidigare här) som sänker Bex LoA% i MDS. Och jag anser också att marknaden prissätter en betydligt högre sannolikhet. Förmodligen på 40-50% nivå.

Låt oss vända på tanken så här: Bara vid MD Anderson pågår 16 fas 2 eller 3 studier i MDS (en del LR, en del HR). Låt oss för enkelhetens skull ge alla samma ”konsensus” LoA% som för Bex, låt det vara 40%. Detta innebär att vi i genomsnitt redan om några år kommer att ha en handfull nya läkemedel/behandlingar för denna sjukdom, som länge inte har fått någon betydande ny behandling, fantastiskt! Eller låter det för bra för att vara sant?

20 gillningar

Tack vare Bex säkerhet finns det inget att förlora i försäljningstillståndet och bildandet av en ny standard of care. Det finns ingen anledning att förkasta försäljningstillståndet och avstå från att använda det, om bara detaljerna efter embargot inte förstör resultaten. Jag har svårt att tro att något så negativt kommer att uppstå, med tanke på ordalydelsen i pressmeddelandet och Juhos LinkedIn-inlägg.

Fäst er nu inte vid den “naiva tron” på Faronins egna jäviga uttalanden, när vi här bara funderar på med vilken sannolikhet Bex inte är medelmåttig utan dålig. Allt hittills sett tyder på att konferensen kommer att bekräfta medelmåttigheten.

6 gillningar

Hur många ansökningar som uppfyller dessa kännetecken fanns det totalt? Jag har svårt att förstå om sådana kombinationsansökningar bara är så sällsynta att man inte kan godkänna många av dem. Ett intressant inlägg i diskussionen hur som helst. Och bra att utmana om konsensus har bedömt framgångssannolikheten optimistiskt.

Bex är ett läkemedel som inte är särskilt effektivt på egen hand. Bex exponerar cancern för att förstöras av andra läkemedel/behandlingar, eller hur? Finns det alltså något annat sätt än att gå vidare i kombination? Och om det förbättrar effekten av andra läkemedel utan biverkningar, så kan det nog bli det åttonde godkända läkemedlet på detta sätt.

9 gillningar

Det låter fantastiskt att vi skulle ha ett läkemedel som kan kombineras med ett annat cancerläkemedel och ge ökad effekt utan biverkningar. Idén är ju inte ny. Hittills har det dock varit så att när man lägger till ingredienser i cocktailen, ökar biverkningarna åtminstone i samma proportion…

3 gillningar

Igår började jag fundera över mina egna risker, och det hjälper mig ofta att skriva ner mina tankar så att jag kan återvända till dem vid behov. Till min glädje märkte jag att flera redan har delat sina egna tankar här. Utmärkt!

Läkemedelsutveckling är en exceptionellt riskfylld bransch och det är helt sant att de flesta utvecklingsprojekt aldrig når marknaden. Jag är särskilt tacksam för @Pohjolan_Eka och @Clark_kent, som delar en delvis orealistisk bild av branschen, företaget eller åtminstone riskerna. Jag anser att detta är en väsentlig del av att bilda en helhetsbild, särskilt inom en sådan högrisk- och potentialbransch. Min egen kompetens räcker inte för att identifiera alla risker, eller åtminstone inte för att bedöma dem. Jag kan bilda någon form av bedömningar, beräkna sannolikheter för kommande händelser och bedöma marknaden och dess sentiment. Ändå investerar jag, följer och strävar efter att lära mig. Ibland störs jag själv av alltför optimistiska åsikter, särskilt om de inte är motiverade. Jag märker också att jag ibland tänker för optimistiskt själv, även om mina erfarenheter har visat att det oftast är klokare att vara lite mer pessimistisk och misstänksam.

När det gäller detta företag känns det som att det finns tillräckligt med vändningar och att nästa händelse nästan alltid innehåller någon oväntad (pinsam) detalj vars existens jag inte ens kände till. Vid riskbedömning bör man därför också beakta den osystematiska risken – det okända okända – som en riskfaktor. Saker som man inte kunde förutsäga eller ens föreställa sig skulle hända förrän de faktiskt hände. Ett pessimistiskt perspektiv lyfter fram kritiska osäkerhetsfaktorer, från misslyckanden i kliniska prövningar, finansieringsutmaningar eller konkurrenters framsteg. Dessa åsikter tar inte bort något från någon, och de minskar inte heller företagets sannolikhet att lyckas. Tvärtom – en kritisk granskning kan också tvinga och pressa företaget att vara mer öppet eller att förbereda sig för ägarnas farhågor. Konstruktiv kritik kan också få företaget självt att upptäcka sina egna blinda fläckar.

Överdriven optimism kan leda till överinvesteringar eller underskattning av risker. En pessimistisk granskning tvingar en också att överväga ”vad händer om allt inte går som planerat?”-scenarier, och samtidigt tvingar den en att bedöma sin egen exponering. Är din risk-reward i balans? Vad gör du och hur tänker du om resultaten nästa vecka innehåller en SKYF (en djävulskt pinsam överraskningsfaktor)? Inte heller VD, forskare eller branschens BP-proffs kan känna till resultaten av kliniska prövningar i förväg. Därför är det också onödigt att ta uttalanden, löften eller mål alltför allvarligt. Potentialen kan man däremot investera i.

”Bioteknik gör torsk”. Det är klart. VD:ns roll är, utöver de vanliga uppgifterna, att skaffa finansiering. För att säkerställa bästa möjliga resultat räcker inte den traditionella finska blygsamheten (Jantelagens effekt) – ”tro inte att du är något, så att du inte verkar arrogant”. Handlingar och resultat talar inte alltid för sig själva. Då bör man också förhålla sig med reservation till alla tidsscheman och lovord, särskilt de som inte ligger i ens egna händer. Bland de viktigaste är till exempel resultaten av kliniska prövningar, resultaten av konkurrenters kliniska prövningar, fas 3-tidsschemat eller partnerskap. När det gäller försäljning anser jag att Faron’s egen ”Jeti Roosteti” har gjort ett alldeles utmärkt jobb. Med konservativt säljarbete (ödmjukhet) uppnår man inte Go-Above-and-Beyond-mål. Ändå förstår jag de saker som ligger i företagets händer och de saker som inte gör det.

Målet var att ingå partnerskap under 2024. Mål är mål, och nu nåddes inte målet. Å andra sidan kommunicerades det redan våren 2024 att ”alla vill ha fas 2-data och det är vanligtvis det man ingår partnerskap med inom Pharma. Då får man den mest betydande affären och det är vad vi också vill ha”. Mål är inte löften, utan de ger riktning, motiverar och hjälper till att fatta beslut för att nå målet. Nästa mål är att få FDA-feedback, studieupplägg och en partner efter P2-resultaten, så att P3 kan börja med first-patient-in Q1/26 (detta var inte ens ett löfte eller nödvändigtvis ens ett mål, utan ett uttalande – efter godkännande tar det vanligtvis minst 6-8 månader innan den första patienten rekryteras). Hur många läkemedel har Juho Jalkanen kommersialiserat tidigare? Jag gissar att även företaget kommer att lära sig enormt mycket om bland annat tidsscheman, prissättning, FDA och BP-byråkrati.

Man behöver inte göra mycket eget tänkande eller forskning för att förstå att det kommer att ta tid att ingå ett partnerskapsavtal. En realistisk uppskattning är förmodligen 3-12 månader.
• 3-6 månader: preliminära avtalsutkast – due diligence. Alla parter har en skyldighet att agera med omsorg. Detta skyddar också ägarna.
• 6-12 månader: slutliga avtal, kommersiella villkor, IP-rättigheter, finansieringsansvar, gemensam utvecklingsplan etc.

Det är realistiskt att förvänta sig en partner tidigast i slutet av året. Det är optimistiskt att tro att detta kommer att gå snabbare. Som exempel kan nämnas SOM Biotech (SOM0226) och Corino Therapeutics: Mellan slutförandet av fas 2 och licensavtalet gick det cirka ett år, vilket är en typisk tid för partnerskapsförhandlingar. Det finns snabbare exempel, men i dessa tyder allt på att partnerskapet och finansieringen var långt framskridna. Ingenting i Faron’s fall tyder på detta. I heta indikationer kan förhandlingarna gå snabbare. Fördröjande faktorer inkluderar Big Pharmas egen interna byråkratis tröghet eller ett budkrig.

Hastighet är positivt för aktiens värde, men kan samtidigt vara en negativ faktor för affärens värde. VD:ns uppgift är att säkerställa bästa möjliga avtal, även om det samtidigt skulle innebära att man flexar med tidsschemat. Alla förstår att även om ett AA-avtal och partnerskap uppnås, så ligger provisionerna från försäljningen år bort. Eventuella Upfront- och Milestone-betalningar från avtalet budgeteras direkt till skulder, nästa indikationer och utvidgning av forskningen samt säkerställande av den operativa verksamheten – inte till utbetalning av utdelningar. Det positiva med detta är naturligtvis att finansieringstrycket minskar betydligt. När historien fortskrider kommer aktiens värde förhoppningsvis att stiga. När är din exit?

I detta företag kommer det alltid att finnas nästa milstolpe. Det är orealistiskt att bedöma att varje enskild milstolpe kommer att lyckas enligt målen (tidsschema och resultat). Knappast ens Faron’s egna forskare vet vid detta skede läkemedlets slutliga öde. Om de visste, skulle de säkert redan ha investerat sin egen och sin närmaste krets förmögenhet i detta.

Som en positiv och betydande sak anser jag dock att det är ett (åtminstone ursprungligen) familjeföretag och att nästan alla av dem har en betydande andel i företaget. Jag anser att det signalerar en stark tro på företagets framtid, även om en del har erhållits i form av ersättningar och optioner. När insiderna har egna medel på spel, har de ett tydligt incitament att utveckla företaget långsiktigt och göra sitt bästa för dess framgång. Här är det inte bara den egna kon i diket, utan hela den närmaste kretsens kon i diket. I läkemedelsutvecklingsföretag, där vägen till kommersiell framgång kan vara lång och riskfylld, ger ett sådant engagemang ytterligare förtroende för att alla är starkt involverade i att driva utvecklingsprogrammen framåt och fatta värdebaserade beslut även i svåra tider.

Som en annan betydande sak anser jag Scientific Advisory Board, som består av internationellt respekterade experter inom immunologi och onkologi samt ledande personer inom medicinsk forskning och läkemedelsutveckling. Rådgivande nämndens medlemmar har tillsammans över hundra års erfarenhet inom bioteknik- och läkemedelsindustrin, särskilt inom kommersialisering av forsknings- och utvecklingsprogram.För ett läkemedelsutvecklingsbolag som Faron har en stark och internationellt respekterad MAB ett betydande strategiskt värde. Detta värde är inte bara vetenskaplig trovärdighet och förtroende i ägarnas och tillsynsmyndigheternas ögon, utan djupgående expertis inom läkemedelsutvecklingens olika faser, för att inte tala om nätverksmöjligheter, riskhantering och attraktionskraft.

Vilka sannolikheter för framgång ger du för en egen lyckad exit?

Glad påsk!

55 gillningar

Jag anser att metoden som används av BEX, där kroppens eget immunsystem tillåts attackera cancerceller genom att “märka” dem som fiender, hittills är det enda rätta sättet att utveckla ett “universalmedel” för behandling av cancer.
Det har tidigare talats om här att människor är lika men “olika”, vilket innebär att ett läkemedel/en behandling hjälper en men inte nödvändigtvis en annan.
BEX tolereras väl eftersom det inte är ett gift (t.ex. cytostatika förstör alla celler och konsekvenserna är svåra) och är åtminstone hittills den enda “universalmedelsliknande” behandlingen, och när responsfrekvensen är 63% så undrar jag inte att JJ är entusiastisk, för den responsfrekvensen är verkligen bra!
Glad påsk till alla, både cancerpatienter och de som har investerat i Faron!:sunflower:

39 gillningar

Bexmab-studien har dock framskridit hela tiden, det vore oroande om studiens slutförandedatum hade flyttats fram flera gånger

och

BEXMAB Fas II-studie uppnådde sitt primära effektmått

Många patienter är fortfarande tidigt i sin behandling, vilket innebär att responsen kan fördjupas över tid och resultaten kan komma att ändras något när data mognar

Faron planerar för en Fas III-studie, i avvaktan på feedback från U.S Food and Drug Administration (FDA) vid mötet för slutet av Fas II

Att förutsäga går oftast och alltid fel, men trots det förutspår jag att det finns intressanta saker i detaljerna relaterade till åtminstone:
Allo HSCT
HI, HR(ecovery)

16 gillningar

Om det, utöver de nu publicerade preliminära fas två-resultaten, hade framkommit några andra resultat som försämrar situationen, vilket väger då tyngre gällande deras offentliggörande: En konferens krav på förbud mot förhandsrapportering av presenterade resultat, eller börsens informationsplikt om väsentlig information?

4 gillningar

Detta inlägg av @Pati är bra och värt att läsa. Speciellt riskerna bör man ha i åtanke när man investerar i läkemedelsutvecklingskiosker.

I slutändan är framgången i princip alltid ett binärt resultat, antingen fungerar läkemedlet eller så fungerar det inte. Då är nedsidan alltid förstörelsen av investeringskapitalet, oavsett hur man har bedömt sannolikheten för framgång. I ett sådant fall, innan man investerar alla mormors arv i aktien, bör man fundera på hur mycket investeringsportföljen tål om läkemedelsutvecklingen misslyckas.

Dessa mellanpunkter bildas i läkemedelsutvecklingen enligt faserna, och i dessa är det alltid möjligt att justera sin position igen. Förmodligen är det därför vi ofta ser dessa “sell-the-news”-situationer kring resultaten av dessa prövningar. Jag tycker att försäljningen av A&B verkar helt logisk, och en så stor mängd aktier hade helt enkelt inte kunnat tryckas ut på marknaden i någon annan situation. Och om det -30% droppet kändes illa, så är det nog bra att fundera på om ens investering står i rätt proportion till vad ens bakdel tål.

Glad påsk :hatching_chick:

28 gillningar

Börsens skyldigheter. En vetenskaplig konferens kan bara starkt rekommendera vissa saker och om du inte följer rekommendationerna så kommer konferensen kanske inte att acceptera abstraktet.

7 gillningar

Tack för fynden igen.

Detta är den s.k. fundamentalanalysen…Jag översatte och förklarade så att ingen ska få hjärnsläpp.

Man analyserar inte bioteknik genom att bara stirra på siffror.

Det skulle verkligen inte vara någon mening med att lägga hundratals timmar på analys och att hänga på forumet, om man inte har gjort en betydande investering i det aktuella företaget :white_check_mark:

Dual-targeting of myeloid malignancies and their tumor microenvironment with bexmarilimab

Betyder bexmarilimabs effekt som riktar sig mot två olika saker vid MDS och AML. För det första på cancercellerna, dvs. blaster, där enbart bexmarilimab åstadkommer presentation av antigener (som immuniteten attackerar) och störning av blasternas energiproduktion, och för det andra den mer traditionellt kända effekten som riktar sig mot tumörmikromiljön, dvs. makrofager och lösligt Clever-1.

I det doktorandprojektet (som inte finansieras av Faron), under bland annat Maijas handledning, analyseras benmärgsprover från BEXMAB-patienter före och efter bexmarilimab-behandling med hjälp av enkelcells-RNA-sekvensering. Detta klargör, på svenska sagt, vilka gener som är aktiva före och efter, dvs. vad bexmarilimab åstadkom. Informationen kombineras med effektivitetsdata, dvs. responsdata, insamlad från BEXMAB-studien.

Dessutom används en musmodell för att studera minskningen av vita blodkroppar. Man undersöker hur Clever-1 påverkar återhämtningen av blodstamceller efter kemoterapi. Det anges inte om kemoterapin här avser ”mild kemoterapi”, såsom aza, eller en möjlig annan framtida indikation, t.ex. efter konventionell cancerbehandling, eller kemoterapi som ges inför benmärgstransplantation för att rensa benmärgen. Återhämtningsfenomenet har dock observerats i BEXMAB-studien.

Dessa första fenomen hade redan presenterats i en ASH-poster och professor Zeidan kan komma att säga något mer om dem om tre veckor.

27 gillningar

Enligt min mening har risken minskat igen enligt dessa resultat, vilket är en bra sak.
Risk har funnits här från början och finns fortfarande.
Många försöker här förklara dessa mer detaljerade resultat genom att spekulera och gissa.
Jag själv hittar inte mycket oroväckande i det börsmeddelandet där responserna är på en bra nivå och till och med kan förbättras ytterligare.
Svårt att tro att resultaten på något sätt skulle ha förvrängts i detta meddelande eller att någon negativ överraskning skulle ha utelämnats.
Vi går väl nu mot fas 3, vilket är det avgörande testet om detta blir ett läkemedel eller inte.

24 gillningar

Jag hoppade in i Faron med nästan noll kunskap, med en miniposition som är tänkt att växa till max 1% av portföljens totala värde. Min egen kunskap om branschen är obefintlig och jag förlitar mig praktiskt taget på detta forum när jag bygger min investeringstes. En binär utgång är förmodligen fallet här, men främst med tanke på att något oväntat skulle dyka upp i fas 3. Som lekman förstår jag inte riktigt att om ett konkurrerande läkemedel skulle bli klart samtidigt, skulle detta leda till Faron’s undergång, åtminstone inte baserat på vad jag har läst här på forumet. Det okända okända gäller däremot alla andra investeringar dock på en lite längre (över 5 år) tidsperiod i dessa disruptiva tider, så det kan jag leva med. Kvar blir som den största skräcken misslyckandet i fas tre. Vi följer efter och tar rygg på de klokare.

8 gillningar

Många meddelanden har kommit in de senaste dagarna och det första som slår mig är att all positivitet och optimism har försvunnit från detta forum. Clark Kent, bland annat, målar upp hotbilder och risker i luften med flera inlägg, och det finns medhållare. Vino Pino är nästan den enda som har behållit någon form av positivitet eller strävar efter en relativt neutral inställning.

Man kan inte låta bli att undra hur många från detta forum som sålde och dumpade sina aktier under den senaste kraschen. Det verkar som om många som skriver inlägg har ett behov av att försöka prata ner kursen.

Denna aktie verkar vara sådan att en enda god nyhet får den att skjuta i höjden, när rädslan för att missa tåget börjar vakna igen.

Marknadssentimentet är, baserat på inläggen i detta forum, så lågt att det knappast kan sjunka mer; den enda möjliga riktningen är uppåt.

Marknadssentiment avser investerares och marknadsaktörers allmänna stämning eller attityd gentemot en viss marknad. Det återspeglar om investerarna är optimistiska (stigande priser, s.k. “tjurmarknad”) eller pessimistiska (fallande priser, s.k. “björnmarknad”).

I Faron-tråden skriver för närvarande främst björnar.

39 gillningar

Många småsparare kan ha en bra strategi i åtanke (Faron tillverkar ett cancerläkemedel som är värt x€, med x% sannolikhet), men taktiken är så svag att den inte håller över påsken (kursen ryckte till 20 cent → “någon vet något” → nu sälja / köpa).

Det är inte fel om man vill spekulera och göra snabba vinster, men om man kombinerar en svag taktik med överanalysering, så följer knappast något gott i investeringshänseende.

Själv försöker jag förhålla mig så att jag tittar på tidslinjerna för hur länge detta projekt (utvecklingen av cancerläkemedlet) uppskattas ta, och ger företaget den tiden om jag vill ha en stor belöning. Jag erkänner att jag är så svag att jag inte vill investera i sådana här företag för tidigt, då riskerna för att projektet misslyckas är för stora för mig och jag tror att jag varken mentalt eller ekonomiskt skulle klara resan till målet. Jag föredrar den nuvarande situationen, där framgångs- och utspädningsrisken har minskat betydligt, men målet har förblivit detsamma. Det vill säga, investeringen har förbättrats.

17 gillningar

Mycket intressant diskussion och många synpunkter har kommit fram igen de senaste dagarna och veckorna.
Det är trevligt att läsa känslobaserad analys och sedan den mer djupgående, kunskapsbaserade synen.
Den mollstämda skrivningen beror förmodligen bara på mänsklig osäkerhet om hur det kommer att gå och hur lång tid det tar innan vi vet.
På forumet verkar majoriteten dock vara småinvesterare som jag, som inte har någon särskild expertis inom branschen utan har gått med ursprungligen av intresse och senare i jakten på den stora fisken.
Som ingenjör förstår jag inte mycket om mediciner, men kring detta fall har jag försökt att bilda mig åtminstone så pass mycket att jag på något sätt hänger med i vad som diskuteras här.
Jag tolkar själv mindre siffror och mer ledningens framträdanden, även om det inom denna bransch verkar vara en minst sagt tveksam väg. Jag litar dock på min egen tanke och kör på den.
De senaste dragningarna kring Faron, liksom Juhos ganska avslappnade kommunikation om affärscaset, räcker för att övertyga mig om investeringens lönsamhet.
Enligt min mening framskrider detta som det ska, tidslinjen sträcker sig lite, men sånt händer ibland.
Jag har redan rejält överskridit en rimlig vikt i min portfölj och jag tror jag kommer att köpa på mig ännu mer.
På morgonkaffet nu också, det har inte spillts på bröstet än, kanske redan nästa vecka?

36 gillningar

Mollstämt och björnaktigt blir sinnen och tungor när kursen dyker, som vi nu såg. Lite gnagde det även i mitt eget sinne om det nu var ett “någon vet något”-fall. Nej, det var det inte.

Även en annan kärnteammedlem var ganska avslappnad och på gott humör när jag stötte på honom i andra sammanhang. Kanske när han fick koppla av från faspressen för en stund med lite mämmi-sysslor :slight_smile:

Jag repeterar investeringens grundprincip: risk*potential måste vara tydligt på plussidan, annars lämnas den helt utanför portföljen, och om den kommer in i portföljen så är allokeringen sedan större eller mindre beroende på riskkomponenten.

14 gillningar