Faron Pharmaceuticals - Innovativa medicinska lösningar (Del 1)

Faron har under många år publicerat dessa uppdaterade deck några gånger om året. Man kan inte dra några slutsatser från det. De finns tillgängliga på Farons webbplats faron.com/investors/ och där under LATEST INVESTOR PRESENTATION

Nuvarande “investeringsagent”: Linkedins översättning talar redan om företagsköp, men det handlade bara om transaktioner, det vill säga finansieringsarrangemang.

IMG_2949

Tillfälliga CMO Birge Berns dök upp på LinkedIn för att sedan försvinna i bakgrunden för att konsulteras vid behov.

IMG_2950

Och Aneel Nimba anmälde sig som medicinsk chef. Faron har inte informerat om Aneels rekrytering via någon kanal. Hans egen rekryteringspost gillades dock av bland annat Juho och Petri, så det verkar säkert.

IMG_2850

Farons tidigare Medical Director-historia inkluderar Matti Karvonen, en neurolog, som rekryterades 2016. Sedan blev han CMO, en position där han efterträddes av cancerläkaren Fjällskog, som nu sitter i styrelsen, och den nuvarande CMO är Bono, efter Birge Berns tillfälliga uppdrag. Karvonens avgång i november 2021 förvånade även här, hur det gick till. Kanske det inte är relaterat till någon händelse som diskuterades här för en tid sedan.

Aneels arbetsplats som medicinsk chef har de senaste åren varit Achilles Therapeutics, där solen redan har gått ner för länge sedan och de håller på att avveckla verksamheten. Det är ett förståeligt drag för honom att också flytta.

Erfarenhet verkar finnas inom blodcancer och solida tumörer, vilket passar Farons situation.

Han verkar arbeta i London, och även om London inte kan jämföras med Åbo i Finland, verkar det vara en okej plats för Faron, där en del av BEXMAB-patienterna finns, nuvarande och framtida fas 3-patienter (in spe) och patienter med solida kombinationstumörer, vilket är ett nytt område och mycket viktigt för framtiden.

Åldern är inte “för hög” och kan därmed vara en bra rekrytering. Han har “Registered with a licence to practise” sedan 2014. Jag hittade inga betydande publikationer, kanske han är en praktisk man. Enligt informationen han gett på LinkedIn har han en vilja att lära sig. Han ger sig själv erkännande och kan även uppmuntra andra baserat på inläggen. Han har själv fått uppmuntran och beröm på LinkedIn nu.

IMG_2849

31 gillningar

Kan man följa det som berättades tidigare på forumet live någonstans?

Made by Cells - Biotech Forum - April 10th 2025

9:30 – 10:20 Pharma & Diagnostics

Dr. Petri Bono - Chief Medical Officer - Faron

“A new Clever way to treat cancer: BEXMAB Phase I/II Immunotherapy Trial results”

14 gillningar

Nåväl, får vi idag redan en försmak av fas 2 topline-resultaten, som Juho nämnde, om än på en hög nivå :wink:. Kursen kan också stiga på när även Amerikas Akilles släppte efter för en stund och det har ändå funnits ett uppåttryck, det är skönt att vara med på tåget. Historien utvecklas fint. Bra Faron!

27 gillningar

Var någon på Espoo-konferensen eller visste vad som berättades där?

8 gillningar

Enligt programmet har Bono redan uppträtt på förmiddagen, man skulle tro att det skulle komma lite information därifrån. Även i rubriken stod det att han presenterar resultat från fas 1 och 2..

12 gillningar

Bra poäng. Tystnaden börjar oroa mig. Är det dåliga nyheter på gång?
Berömmet av Faron har varit ganska stort på sistone.

1 gillning

Just det, vad är det som trycker på där? :thinking:
Stämningen är väldigt förväntansfull.

1 gillning

Faron har meddelat att de kommer att publicera resultat vid internationella branschkonferenser. Idag har det alltså varit något företagsevenemang där inget nytt säkert har berättats. Börsmeddelandet kommer säkert utan förvarning och överraskande när det är dags. :slightly_smiling_face:

19 gillningar

Precis så, informationen kommer en vacker morgon, förmodligen klockan 9:00 prick. Nästa månad verkar vara den då det har lovats att det ska finnas någon data analytiskt presenterad, alltså tills dess.

3 gillningar

Topline släpps så snart de får den, detta är inte beroende av konferensscheman. Data på detaljnivå läggs under embargo i väntan på konferensen där den kommer att dissekeras för allmänheten att ta del av.

Från topline kommer Juho att flyga hit, dit och överallt.

19 gillningar

I april har det utlovats topline-data.

Vet förresten någon hur länge den här senaste finansieringen håller kassan i skick? Det klarnade inte för mig… Det beror väl på vilken typ av maskin man flyger med.

1 gillning

Det där evenemanget i Hanaholmen är snarare ett nätverksevenemang för företag i branschen, där en presentation bokades redan för månader sedan. Man har antagligen använt delvis samma bilder som i presentationer riktade till investerare.

9 gillningar

För tillfället räcker pengarna till början av nästa år. Innan dess kommer partnerskapet. Förhoppningsvis.

8 gillningar

Idag är det cirka 70 dagar sedan den senaste P2-patientrekryteringen och den första doseringen. Beräkningsmässigt behövs drygt en vecka med analyser för att tre doscykler ska ha slutförts för alla. TOPline kommer sannolikt att offentliggöras under den sista veckan i denna månad. Fram tills dess är Faron utlämnat åt marknadens osäkerhet (och resultatens osäkerhet). Kursen och spekulationssvängningarna beskriver sannolikt denna tid. Från Valborg börjar sedan livets vår. Med resultaten går Faron stabilt och fritt i en riktning och det är uppåt (eller nedåt). Och vad jag tycker är det finaste är att det knappast påverkas av tullar, handelskrig eller trumpetsignaler. Till de sanna troende skulle man nu kunna säga: Now it is very good time to buy..
Edit korrigerat 70 dagar =) och uppdaterat tidslinjen.

12 gillningar

Är det inte ca 70 dagar sedan, så snarare skulle något kunna höras.

6 gillningar

Ursäkta stavfel - jag höll precis på att korrigera..
Nå, 75 dagar är förmodligen tre doser plus test & analys. Vore det bra om en vecka redan..

5 gillningar

Jag frågade också AI:n om denna tidpunkt igår för skojs skull och den gav 16-17.4 som den mest sannolika tidpunkten baserat på de ovan nämnda beräkningarna och publiceringsdatumen för tidigare börsmeddelanden. Och dessutom klockan 8.00.

4 gillningar

Azacitidine ges i 28-dagars cykler, så tre cykler är 84 dagar. Räkna ut när resultaten skulle komma. Inte riktigt än…

9 gillningar

Jag antar att man måste lägga till ytterligare en 28-dagars väntan innan man kan granska resultaten efter tre doser. Det här läkemedlet botar väl inte redan första dagen?

Edit: Jag räknade ut att resultaten publiceras måndagen den 28.4 kl. 9:00 :smiling_face_with_sunglasses:

19 gillningar

Jag stötte på en BBC-artikel om en AML-patient som fick CAR-T-behandling på King’s College Hospital. Det handlade om r/r och uppenbarligen behandlingsresistent AML. Patienten fick CAR-T-behandlingen i november, och därefter genomgick hen en stamcellstransplantation. Början såg lovande ut, men sjukdomen återkom senare.

Artikeln är en bra påminnelse om hur desperat situationen är för r/r AML-patienter – alternativen är ofta få, och prognosen dålig. Behovet av nya behandlingsformer är enormt och sjukdomen är svårbehandlad.

Detta fall är dock inte kopplat till Farons BEXMAB (CAR-T). Jag fortsatte att gräva och tydligen pågår det egen CAR-T-utveckling (CALM-trial) för AML-behandling på King’s College Hospital. Publikationerna slutar dock i början av 2024. Finns det någon information om hur denna studie (trial) fortskrider eller om någon annan studie pågår där?

King’s College London leder också i4MDS-konsortiet, som fokuserar på att förstå MDS immunrespons och utveckla övervakningsmetoder. Målet är att standardisera övervakningen av immunrespons, utveckla immunpaneler och cytokintester för klinisk användning samt skapa en immunpoängsättning som kan inkluderas i nuvarande riskklassificeringsmodeller. Detta diskuterades, om jag minns rätt, i samband med ASH, men jag kan inte hitta diskussionen med hjälp av sökverktygen.

26 gillningar