Exel Composites

https://www.inderes.fi/fi/yhtiot/exel-composites

Lad os diskutere selskabet Exel Composites her.
Selskabets udvikling har været lidt af en rutsjebane, men i det mindste tror Seligson-fondene (Phoenix og Phoebus) på selskabet, da de har øget deres ejerskab.

Hvad synes forummedlemmerne om Exel?

4 Synes om

https://www.seligson.fi/resource/seligson_rahastot_4-2018.pdf?v=1548745341801
Her er et link til Seligson’s delårsrapport, som indeholder begrundelsen for Exel-opkøbet til Phoenix-fonden.

1 Synes om

@DayTraderXL Kan du kommentere på Exeli fra et TA-perspektiv?

@jambo

“Faldende kniv”
På ugebasis kan man tegne en ret klar faldende trendkanal, som i øjeblikket er drejet ind i en vandret bevægelse. Det kunne være det første tegn på, at bunden er fundet, men det er dog ikke nok til at bekræfte det.

• opmærksomheden er rettet mod det kraftige salgsvolumen, der startede sidste efterår, og som praktisk talt er vokset frem mod dette tidspunkt.
  • for at en vending kan ske, skal der findes institutionelle købere et sted, som har tilstrækkelig købekraft til at få kursen til at vende. Ellers kan Exel fortsætte den vandrette konsolideringsbevægelse i lang tid.

På dagsbasis ses konsolideringen tydeligt (low 3.92 og high 4.49)

• det positive er, at prisen er over ema12 og ema26, midt i BB
  • RSI er 54 (neutral), jeg tegnede en trendlinje, som en mulig stigning burde følge
  • MACD har lavet et såkaldt bull cross, hvilket indikerer starten på en opadgående bevægelse
  • der er ikke meget RSI-divergens i øjeblikket, dvs. neutral

Det største problem med Exel er, at den ikke længere har et fornuftigt støtteniveau, hvis 3.92 brydes.

• stoploss bør placeres ret stramt under det, da der er risiko for, at større salgsbølger udløses derfra, og faldet fortsætter kraftigt nedad (hvis du allerede har en position)

For at jeg selv ville overveje at købe en sådan som long, skulle vendingen på ugebasis ske. Det ville betyde, at der på dagsbasis skulle brydes 4.49, og derefter skulle stigningen ende i et nyt Higher Low, som ville være maks. 30% under det dannede HL, et sted omkring 4.3. Derefter skulle kursen begynde at stige, hvilket overskrider det tidligere dannede HL. Efter overskridelsen af dette HL kunne man lave den første stop buy order og derefter skalere efter den videre udvikling.

• stoploss ville så, afhængigt af risikotolerance, være et sted omkring HL 4.3. Det kunne så flyttes opad i takt med, at prisen stiger.

Dette er en meget hurtig analyse ved afslutningen af dagen.

7 Synes om

Tusind tak, fordi du gad/ville tjekke casen! Det er en stor hjælp for mig, når jeg overvejer mulige yderligere køb! :slight_smile:

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/exel-composites-oyjn-liiketoimintakatsaus-tammi-maaliskuulta-2019-vahvaa-kasvua

Godt arbejde i 1. kvartal

2 Synes om

Der kan også komme medvind til vindkraften fra hjemlandet:

2 Synes om

Nogen har lavet en fin lille handel på 200.000 sedler til en gennemsnitspris på 4,22.

4 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/exel-composites-oyjn-puolivuosikatsaus-tammi-kesakuu-2019-liiketoiminnan-volyymi-pysyi

Godt arbejde Q2 :+1:

3 Synes om

Hvor kommer den pludselige stigning på 7 % fra i dag?

Pikku Gurus tiltrækningskraft?

2 Synes om

Måske :grinning_face: Det faldt mig også ind.

{“content”:"Desuden en nyhed fra Kauppalehti:\n\nKauppalehti“På nuværende tidspunkt tilbyder Helsingfors Fondsbørs den billigste vækst baseret på PEG-forholdet Exel Composites , hvis multiplikator kun er 0,08. Hvis virksomheden lykkes med sine vækstmål, selv delvist, har aktien allerede et betydeligt stigningspotentiale.\n\nExels resultat per aktie var sidste år 0,14 euro, men i år forventer analytikerne, at det stiger til 0,34 euro og næste år endda til 0,48 euro. Samtidig er aktiekursen faldet 25,6 procent på et år."”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

@Verneri_Pulkkinen

Fortæller Holdings ejerdata os noget nyt? En masse papirer bliver solgt lige nu, også gennem SEB.

1 Synes om

Det er virkelig interessant, hvordan Excel-aktiekursen faldt fra fem euro og tilbage til 4,30.
Der var en masse hype fra Arvoguru og en artikel i Kauppalehti, men nu skyldes faldet åbenbart, at store fonde har solgt ud. Hvorfor det? De må have bedre information end mig, og derfor er jeg lidt nervøs for at købe mere… Der er faktisk intet i virksomheden, der er ændret, som ville retfærdiggøre dette kursfald…

Sidste opdateringer 30. september, og der var ingen store ændringer dengang.

Hele hypen har været overdreven på alle mulige fora og i medierne, især i betragtning af tegnene på recession. Småinvestorer købte først Exel til fem euro og derefter ned derfra. I næste uge begynder resultatadvarslerne at komme. Vil småinvestorerne stadig turde købe denne aktie, når salget fortsætter? Har guruerne allerede solgt?

1 Synes om

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tuulivoiman-rakentaminen-on-saksassa-kaytannossa-jaissa-ilmastotavoitteisiin-vaikea-paasta/fba5ac54-f75a-4587-9e90-d1fd50f6e7ac

1 Synes om

{“content”:“På grund af hypen begyndte jeg at interessere mig for dette selskab, men jeg har kun lige skimtet det. \n\nBekymringer:\nEr der sket noget, der får skibet til at vende sig, især i forhold til de sidste 10 år? Samme administrerende direktør har været der i mindst 5 år.\n\nLavt kapitalbehov og semi-bulkindustri? Det lyder som en dårlig kombination. Som jeg forstår det fra kulfiberbranchen, laver selv en dygtig hobbyist sine egne kulfiberdele i garagen..\n\nIngen synlig hovedejer, fokuserer ledelsen på vækst eller maksimering af ejerværdi?\n\nJeg må sætte mig mere ind i det, det er jo billigt, hvis prognoserne bare er i nærheden.. :thinking:”,“target_locale”:“da”}

Der kommer en interessant kvartalsrapport næste onsdag. Min anden store beholdning udover Nokia, og efter sidste torsdags katastrofe undrer jeg mig over, hvor fuld af optimisme man skal gå ind i denne rapport?
Der har været nogle dårlige nyheder både inden for byggeri og vindkraft. Derudover en aftagende økonomisk aktivitet. Der er ikke kommet noget fra virksomheden selv siden den sidste rapport.
Har nogen nogle tanker? I øjeblikket føles det stærkt som om, jeg vil hjemtage overskuddet på grund af de ovennævnte faktorer før rapporten, senest tirsdag.