Det var tydligen inte första gången som pressmeddelanden dök upp lite väl lägligt på forumet precis före en försäljning.
På sistone sägs Verve Groups (det där svenska syskonaktie-reklam-grejen) rykte ha fått en törn på grund av en överraskande emission och förseningar i systemintegrationen. I det företaget köper VD:n dock aktier för betydande summor hela tiden och signalerar därmed en stark tro på företaget.
Med detta i åtanke är Lailas överraskningsförsäljning närmast att dra undan mattan för företagets rykte. Med denna information kan jag inte riktigt ens förstå hur dåligt och framför allt fräckt drag försäljningen var i detta skede, om inte Laila är på väg att lämna. En smart person vet mycket väl hur ett sådant drag kommer att se ut och hur det kommer att tolkas. Nu har dock meddelandet skickats och ganska många ägare hörde det. Om ingen mer information dyker upp någonstans, kan jag inte riktigt tolka detta på något annat sätt än hur det ser ut.
Jag måste verkligen vrida om kniven i såret och gå ut på en löprunda för att lyssna på Q2-webbsändningen och Bors Morgens intervju. Efter det en öl med @PenttiHirvonen? Jag gissar att vi skulle vara ganska mycket på samma våglängd när det gäller företaget.