Dovre Group - Snerydning og torsk

Virksomheden ansøger i øjeblikket om rekonstruktion. Der er vist ikke rapporteret noget om fremskridtene i denne proces endnu? Hvorvidt Dovre kommer med i en sådan ordning, afhænger i høj grad af kreditorerne og hvor store nedskrivninger, de er villige til at foretage på lånene. Og naturligvis også om der ses realistiske muligheder for, at virksomheden med de resterende dele (efter Suvics konkurs) igen kan blive en overskudsgivende forretning.

Så vidt jeg forstår, er omsætningen i de resterende dele ret marginal sammenlignet med Suvic og de tidligere forventninger hertil.

Rekonstruktionsforhandlingerne kan vare længe, og selvom man når frem til en rekonstruktionsplan, kan slutresultatet i sidste ende blive konkurs. Aktionærerne får næppe noget ud af det.

I den henseende kan det være ganske fornuftigt at sælge aktierne til en nominel værdi for at kunne få skattefradrag. Risikoen er dog også her, at skattemyndighederne i dag kan tolke et sådant ”jeg sælger mine aktier i et konkursfirma til en ven for en euro”-agtigt salg som skatteunddragelse.

Er der for øvrigt nogen, der allerede har benyttet sig af tilbuddet fra Evon Capital? Hvilke erfaringer har I?

2 Synes om